printlogo


کد خبر: 139104تاریخ: 1394/3/7 00:00
سلامت

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
تعیین زمان استاندارد ویزیت پزشکان
طبق مصوبه دولت زمان استاندارد و قانونی ویزیت هر بیمار برای پزشک عمومی ۱۵ دقیقه و برای پزشک متخصص ۲۰ دقیقه است. به گزارش «وطن امروز»، محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه چهارمین همایش کشوری ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت گفت: برنامه‌ای که وزارت بهداشت دنبال می‌کند، استمرار برنامه‌های طرح تحول سلامت در سال گذشته و حفظ دستاوردهای آن است. معاون درمان وزیر بهداشت درباره زمان ویزیت در مطب‌ها یادآور شد: استاندارد زمان ویزیت در مطب‌ها در مصوبه ابلاغی تعرفه‌های درمانی سال 94 از سوی دولت اعلام شده که برای پزشک عمومی 15 دقیقه، متخصص 20 دقیقه، فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشک 30 دقیقه است. معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: حق شکایت برای بیماران در این زمینه محفوظ است، اگر احساس کنند که به آنها بی‌توجهی شده و پزشک به قدر کافی برای معاینه و تشخیص وقت نگذاشته، می‌توانند از طریق نظام‌پزشکی و معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها آن را پیگیری کنند.

ممنوعیت استفاده از گوشت بوفالو در صنایع غذایی
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری‌های این کمیسیون برای جلوگیری از مصرف گوشت بوفالو در تولید سوسیس و کالباس خبر داد. حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آخرین وضعیت واردات گوشت بوفالو به کشور افزود:‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از آنکه از واردات گوشت بوفالوی هندی به کشور و خطر آلوده بودن این گوشت‌ها اطلاع پیدا کرد، 2 نشست خود را به بررسی وضعیت این گوشت‌ها با حضور مدیران مربوطه اختصاص داد. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: پس از پیگیری‌های این کمیسیون قرار بر آن شد استفاده از گوشت بوفالو در صنایع غذایی ممنوع شود و از سوی دیگر واردات گوشت نیز باید از مجاری رسمی به کشور صورت گیرد تا بتوان از سلامت اطمینان حاصل کرد. وی یادآور شد: گاهی گوشت‌هایی که به کشور وارد می‌شود آلودگی‌های انگلی دارد، زیرا دام‌‌ها در فاضلاب و مکان‌های نامناسب هستند و در برخی موارد نیز این بوفالو‌ها پیر هستند بنابراین گوشت آنها نیز از کیفیت لازم
برخوردار نیست.

آمار 15هزار نفری مبتلایان به تب مالت
طی چند سال گذشته ضعف واکسیناسیون دام‌ها و نیز گرایش بیشتر مردم به مصرف لبنیات سنتی، آمار ابتلا به تب مالت را به حدود ۱۵ هزار نفر افزایش داد. محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب مالت اظهار داشت:‌ به طور قطع امکان آلودگی شیرهای فله و غیرپاستوریزه به تب مالت نسبت به لبنیات پاستوریزه بیشتر است اما تمایل برخی از مردم به مصرف لبنیات به‌اصطلاح ارگانیک که غیرپاستوریزه است به این موضوع دامن زده است. وی به فارس گفت: در سال‌های گذشته که موضوع تحریم‌ها پررنگ‌تر بود، به دلیل مشکلاتی که در تأمین واکسن و واکسیناسیون دام‌ها داشتیم، افزایش نسبی موارد ابتلا به بیماری تب مالت را شاهد بودیم اما به‌تازگی مشکل تأمین واکسن تب مالت دام‌ها برطرف شده و شیوع این بیماری در دام‌ها کاهش یافته است. نبوی درباره میزان شیوع بیماری تب مالت  عنوان کرد: شیوع این بیماری در گذشته بالا و حدود سالانه 90 هزار نفر بود اما پس از اقداماتی که برای واکسیناسیون دام‌ها و گسترش تولید لبنیات پاستوریزه انجام شد به حدود 12 هزار نفر در اواخر دهه 80 رسید اما طی سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که در واکسیناسیون دامی داشتیم اندکی افزایش یافت و به حدود 14 تا 15 هزار نفر رسید که دوباره شاهد روند نزولی آن هستیم. معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: کاهش بیماری تب مالت به 2 عامل بستگی دارد؛ یکی احداث کارخانه‌های شیر و لبنیات پاستوریزه که خوشبختانه اکنون در بیشتر استان‌ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است و دیگری واکسیناسیون بموقع دام‌هاست که در گذشته مشکلاتی داشت و اکنون حل شده است.


Page Generated in 0/0065 sec