printlogo


کد خبر: 139105تاریخ: 1394/3/7 00:00
نبض جامعه

بارگیری دومین کشتی امدادی به مقصد یمن
بارگیری کشتی دوم محموله امدادی کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران برای مردم یمن شامل ۱۲ هزار تن مواد غذایی تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد. به گزارش ایسنا، محمد شهاب‌الدین محمدی‌عراقی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه محموله کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران ۱۵ خرداد از جیبوتی در کشتی‌ای به نام «مونا» بارگیری خواهد شد، گفت: نیمی از محموله ۱۲ هزار تنی کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران (محموله دوم) در کشتی آرزو بارگیری شده و تا هفته آینده ارسال می‌شود. محمدی‌عراقی گفت: بارگیری کشتی دوم محموله امدادی کمک‌های انسان‌دوستانه هلال‌احمر ایران برای مردم یمن شامل ۱۲هزار تن مواد غذایی که بخشی از آن در بندر امام خمینی(ره) و بخشی دیگر در بندرعباس بارگیری خواهد شد، تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد. وی افزود: به محض آماده‌سازی جزئیات محموله‌ها و دریافت مجوز از سازمان‌های بین‌المللی، کشتی دوم به سمت یمن حرکت خواهد کرد.

افتتاح پیش‌ورودی صحن حرم امام خمینی(ره)
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از بهره‌‌برداری از پیش‌ورودی صحن حرم مطهر امام خمینی(ره) در مراسم ارتحال خبرداد. اقبال شاکری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره سرانجام ساخت پیش‌ورودی صحن حرم امام خمینی (ره) به ایسنا گفت: این پیش‌ورودی که از لحاظ معماری در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، همزمان با مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. به گفته شاکری، ساختمان پیش‌ورودی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در شمال این حرم قرار گرفته است و امید است با اتمام این پروژه، فضای مناسبی برای پذیرایی از میهمانان خارجی در حرم امام خمینی (ره) فراهم شود.

مدیرکل نظارت سازمان غذا و دارو خبر داد
تصویب واردات 420هزار تن روغن پالم
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، سقف مجاز واردات روغن پالم را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، هدایت حسینی، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سقف واردات انواع روغن پالم برای صنایع غذایی مجاز به مصرف این نوع روغن و با رعایت ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو اعم از روغن نباتی و سایر محصولات ۴۲۰ هزار تن مصوب شده است. وی خاطرنشان کرد: میزان واردات این روغن در 4 مقطع منطبق با فصل‌های سال به میزان هر فصل ۱۰۵ هزار تن تعیین و رعایت می‌شود که با عنایت به محموله‌های وارداتی ممکن است در یک ماه میزان واردات کمتر و در ماه دیگر بیشتر باشد. حسینی اظهار داشت: نکته‌ای که در این زمینه برای سازمان اهمیت دارد کنترل و نظارت بر کیفیت و میزان واردات در سقف تعیین شده در هر یک از فصل‌های سال و در نهایت کنترل مقدار واردات انواع روغن پالم در طول سال است.
 


Page Generated in 0/0059 sec