printlogo


کد خبر: 139124تاریخ: 1394/3/7 00:00
اخبار

پهپادهای آمریکایی  موضوع سریال جدید تلویزیون
قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: قرار است سریالی با موضوع فعالیت‌های ضدجاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به مقوله پهپادها و نشاندن آنها و قصه‌های پیرامون آن می‌پردازد تولید شود. به گزارش تسنیم، روح‌الله سهرابی قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: از جمله آثار این انجمن تولید سریال «کایدون» به کارگردانی مسعود آب‌پرور است که قرار است با موضوع امنیتی و ملی به تولید برسد. وی افزود: «کایدون» نام اولیه سریال مسعود آب‌پرور است که فیلمنامه اولیه را براساس آن نگارش کرد اما در ادامه به «نفوذ»‌ تغییر نام داد. این مجموعه قرار است در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شود. سهرابی درباره موضوع این سریال گفت: «کایدون» درباره فعالیت‌های ضدجاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به مقوله پهپادها و نشاندن آنها و قصه‌های پیرامون آن می‌پردازد. این سریال یک «هوش سیاه» دیگر از مسعود آب‌پرور است که تنها در موضوع متفاوت است. اگر تلویزیون برای ساخت این مجموعه همکاری کند با توجه به فیلمنامه جذاب آن، سریال مطلوب و تاثیرگذار دیگری را از مسعود آب‌پرور شاهد خواهیم بود. سهرابی تصریح کرد: در حال حاضر فیلمنامه این سریال نگارش شده است و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس در حال رایزنی با رسانه ملی برای تایید فیلمنامه و جذب حمایت از آنهاست.

نمایشی دفاع مقدسی میهمان حوزه هنری
نمایش «واپسین رقص با باد» به کارگردانی بهمن پارساآرا در 2 روز روی صحنه می‌رود. به گزارش تسنیم، بهمن پارساآرا، کارگردان این نمایش گفت: من به‌عنوان کارگردان سعی کردم با نگاهی خلاقانه و زاویه‌ دید تازه به این موضوع بنگرم و خدا را شاکرم که موفق بوده‌ام. این نمایش در بسیاری از جشنواره‌های تئا‌تر کشور شرکت کرد و توانست به‌عنوان اثر برگزیده مرا رو سفید کند. پارساآرا ادامه داد: بیست و یکمین جشنواره‌ تئا‌تر لاله‌های سرخ، یازدهمین جشنواره‌ سراسری تئا‌تر بسیج و دهمین جشنواره مهر کاشان از جمله رویدادهایی بود که «واپسین رقص با باد» به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. نمایش «واپسین رقص با باد» به کارگردانی بهمن پارساآرا تا 8 خردادماه(فردا) در حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

انتظار عبدی‌پور برای ساخت فیلم جدید
احسان عبدی‌پور قرار است فیلمی با نام موقت «آه ‌ای عبدالحلیم» بسازد. به گزارش تسنیم، این نویسنده و کارگردان جوان در این باره گفت: از فردای آن روزی که پروانه ساخت فیلم صادر شود، مراحل فیلمبرداری کار را شروع می‌کنیم، چون بیشتر مراحل پیش‌تولید کار انجام شده است و تنها منتظر صدور پروانه ساخت کار هستیم. عبدی‌پور در ادامه افزود: 3 هفته قبل فیلمنامه اصلاح‌شده کار را به شورای صدور پروانه ساخت داده‌ام و فکر می‌کنم در هفته جاری با ساخت آن موافقت شود. کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» در باره لوکیشن‌های ابتدایی فیلم گفت: شروع فیلمبرداری «آه ‌ای عبدالحلیم»  از بوشهر خواهد بود. اینکه بازیگر مطرحی در این فیلم حضور داشته باشد، به نظر تهیه‌کنندگان و شرایط فیلمنامه بستگی دارد. این فیلم سینمایی درباره زندگی چند جوان است که در میان رابطه‌ای که با هم دارند تصمیم می‌گیرند مسیر زندگی خود را تغییر دهند.

دومین دوره جشنواره موسیقی نواحی «آینه‌دار» برگزار می‌شود
دومین دوره جشنواره موسیقی نواحی و آیینی «آینه‌دار» با دبیری محمدرضا درویشی در تهران برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، در این دوره از جشنواره که 16 تا 19 خردادماه با تمرکز بر موسیقی جنوب کشور برگزار می‌شود، بیش از 120 هنرمند به صورت انفرادی و گروهی طی 3 روز در تالار رودکی به اجرای موسیقی مناطق جنوبی کشور می‌پردازند. در این دوره همچنین از هنرمندان شاخص موسیقی نواحی جنوب کشور در مراسم اختتامیه تقدیر می‌شود. محمدرضا درویشی به عنوان دبیر عملی و علی مغازه‌ای به عنوان دبیر اجرایی از سال گذشته جشنواره موسیقی نواحی و آیینی «آینه‌دار» را در جهت ارائه موسیقی بومی و ثبت و حفظ این میراث معنوی پایه‌گذاری کرده‌اند که امسال دومین دوره آن برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec