printlogo


کد خبر: 139125تاریخ: 1394/3/7 00:00
رویدادها

«قصه‌های جنگ» جایگزین روایت فتح شد
مجموعه «قصه‌های جنگ» ساخته محمدعلی فارسی از این پس پنجشنبه‌ها از شبکه مستند پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدعلی فارسی، کارگردان مجموعه «قصه‌های جنگ» گفت: این فیلم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در نوروز سال 86 مبنی بر نامگذاری آن سال به‌عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی ساخته شده است. درتولید این فیلم که حدود یک سال کار تحقیقاتی در برداشته و فیلمبرداری آن نیز بیش از 5 ماه به درازا کشیده است با ساکنان مناطق مرزی جنوب کشور و تعداد زیادی از عشایر عرب در رابطه با جنگ تحمیلی مصاحبه شده است. فارسی از پخش این مجموعه از شبکه مستند ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: در طول دوران دفاع مقدس عشایر و ساکنان شهرهای مرزی جنوب بویژه اهالی بستان، هویزه، سوسنگرد و دیگر مناطق نقش ویژه‌ای در جنگ ایفا کرده‌اند و هدف از تولید این مجموعه پرداختن به نقش تأثیرگذار عشایر عرب در دوران جنگ تحمیلی است تا مردمی را نشان دهد که علاوه بر عزیزانشان از تمام زندگی خود نیز در دفاع از کشور گذشته‌اند. پیش از این شبکه مستند پنجشنبه‌ها و در همین ساعت میزبان مجموعه روایت فتح بود.

«نفس» آبیار ادامه دارد
۴۰ درصد از مراحل فیلمبرداری «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار تمام شده است و پیمان خاکسار که پیش از این تدوین اثر تحسین‌شده «شیار۱۴۳» را به عهده داشت، مراحل تدوین این فیلم جدید را به صورت همزمان انجام می‌دهد. به گزارش ‌تسنیم، مراحل فیلمبرداری فیلم «نفس» سومین اثر سینمایی نرگس آبیار در سکوت کامل خبری به شهر هشتگرد رسید و گروه تولید فیلم «نفس» بعد از فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به لوکیشن هشتگرد به تهران می‌آیند. پیش از این فیلمبرداری این فیلم سینمایی در شهر شاهدیه یزد انجام شده است و شهرهای کرج، شاهرود و قم مقصدهای بعدی تیم تولید پروژه سینمایی«نفس» خواهند بود. فیلم سینمایی «نفس» روایتی از زندگی 4 کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است. کودکانی که به همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ خود (با بازی پانته‎آ پناهی‌ها) در دهه 50 خورشیدی زندگی می‌کنند.

رونمایی از 4 عنوان کتاب دفاع مقدسی در اردبیل
کتاب «بلاجویان دشت کربلا» زندگینامه جانبازان 70 درصد استان اردبیل، «یول یورغونی» مجموعه اشعار دفاع‌مقدس نوشته ملاحت نادری و «خنیاگران آذربایجان» با مضمون حماسه‌ها و موسیقی آذربایجان از جنگ چالدران تا دفاع‌مقدس نوشته عمار احمدی از جمله کتاب‌های رونمایی‌شده در حوزه دفاع‌مقدس است. به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها، امیر رجبی سرپرست حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه در این کتاب‌ها گفت: پرداختن به زندگی جانبازان در قالب کتاب کار سختی است. با این وجود در مجموعه «بلاجویان دشت کربلا» زوایای مختلف زندگی این ایثارگران به قلم آمده است. در این مراسم شهاب‌الدین وطن‌دوست، نویسنده کتاب «بلاجویان دشت کربلا» نیز گفت: به دلیل اینکه برخی از جانبازان با آسیب‌های مختلف جسمی و مشکل گویش روبه‌رو هستند تدوین این کتاب با مشکلاتی همراه بود. همچنین در مراسم گرامیداشت شهدای شهرستان سرعین، کتاب «چشمه‌های آسمانی» شامل سرگذشت 54 شهید شهرستان سرعین رونمایی و تجلیل  شد.

اجرای نمایشی امیدبخش درباره زندگی حضرت مهدی (عج)
کوروش زارعی، کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان» گفت: این اثر برخلاف سایر نمایش‌های مذهبی در فضای امید‌بخش به زندگی حضرت مهدی (عج) اشاره دارد. به گزارش فارس، زارعی با اشاره به اینکه این نمایش در کارنامه هنری‌اش کاری متفاوت است، ادامه داد: «نمایش «مثل ماه برای آسمان» یک نمایش مدرن و خلاقانه است البته مدرن به این معنا نیست که صحنه‌های نمایش سرشار از حرکات عجیب و غریب و نامفهوم باشد بلکه این نمایش به لحاظ ساختار هنری و تکنیکال، مدرن محسوب می‌شود. لازم به ذکر است نمایش «مثل ماه برای آسمان» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی کوروش زارعی تا 26 خرداد در تالار وحدت اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0047 sec