printlogo


کد خبر: 139130تاریخ: 1394/3/7 00:00
چگونه پرسپولیس مقابل الهلال وا داد؟
عاقبت تیم بستن بد

 خط دفاعی پرسپولیس در دیدار برابر الهلال نمایش بسیار ضعیفی داشت و یکی از دلایل اصلی شکست سنگین این تیم بود. الهلال از 6 فرصتی که به‌دست آورد، توانست 3 بار دروازه پرسپولیس را باز کند و این نشان می‌دهد خط دفاعی قرمزپوشان پایتخت تا چه اندازه ضعیف کار کرد. پرسپولیس در دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در خانه الهلال به میدان رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی قاطعانه میزبان به پایان رسید و باعث شد قرمزپوشان پایتخت نتوانند به جمع 8 تیم راه یابند. شاگردان برانکو  ایوانکوویچ در دیدار رفت امیدوارکننده ظاهر شده بودند و توانستند با یک گل برابر حریف عربستانی خود به پیروزی برسند تا به دیدار برگشت در ریاض امیدوار باشند اما بازی خوبی را در زمین حریف عربستانی خود به نمایش نگذاشتند و می‌توان گفت آنها شایسته صعود به دور بعد نبودند. پیش‌بینی می‌شد خط دفاعی پرسپولیس در دیدار برابر الهلال شب سختی را پشت سر گذارد. پرسپولیس در غیاب بنگر به میدان رفته بود و خط دفاعی این تیم از انسجام کافی برخوردار نبود و همین مسأله باعث شد الهلال از این نقطه ضعف بهترین استفاده را ببرد و یک پیروزی قاطع را به دست آورد تا انتقام شکست در دیدار رفت را بگیرد. الهلال در این دیدار 6 موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس خلق کرد که 3 تای آنها به گل تبدیل شد و این نشان می‌دهد خط دفاعی پرسپولیس عملکرد خوبی در این دیدار نداشته است. در حفظ توپ و گرداندن آن در میدان الهلالی‌ها در هر دو نیمه حاکم برتر میدان بودند، عربستانی‌ها در نیمه اول با درصد 67 به 33 و در نیمه دوم با درصد 51 به 49 و در مجموع 59 به 41، توانستند بیشتر از حریف‌شان توپ را در زمین بگردانند و برتری خود در این زمینه را به سرخپوشان دیکته کنند.
عربستانی‌ها موفق در ایجاد موقعیت گلزنی
در تلاش برای گلزنی و ایجاد حملات موثر نیز الهلالی‌ها تیم برتر میدان بودند، آنها که در نیمه اول حاکم مطلق میدان بودند 6 حمله موثر که منجر به خطر جدی شده بود روی دروازه سرخپوشان داشتند، این در حالی بود که پرسپولیسی‌ها در نیمه اول تنها یک خطر جدی داشتند اما در نیمه دوم و با توجه به اینکه سرخپوشان پس از دریافت گل دوم در دقیقه 58 چیزی برای از دست دادن نداشتند، دست به حملات بیشتری زدند و می‌توان گفت در این نیمه هر 2 تیم 4 حمله جدی و موثر روی دروازه‌های یکدیگر داشتند. در نهایت و در طول 90 دقیقه الهلالی‌ها با 10 حمله موثر و ایجاد خطر جدی در مقابل 5 تلاش پرسپولیسی‌ها برای گلزنی، در این قسمت نیز تیم موثر میدان بودند. در قسمت شوتزنی به سمت دروازه‌ها نیز الهلالی‌ها در هر نیمه 2 شوت به داخل چارچوب داشتند، 4 شوت الهلالی‌ها در حالی به دروازه سوشا مکانی زده شد که سرخپوشان فقط یک شوت و آن هم در نیمه دوم به سمت دروازه خالد شراهیلی داشتند. در شوت‌های خارج از دروازه نیز آبی‌پوشان شهر ریاض، 6 بار اقدام کردند تا دروازه سرخپوشان را باز کنند اما توپ‌شان راهی به دروازه نیافت، از 6 شوت خارج از چارچوب آنها، 4 ضربه در نیمه اول و 2 ضربه در نیمه دوم زده شد اما پرسپولیسی‌ها، 4 شوت خارج از دروازه را به نام خود ثبت کردند، آنها یک بار در نیمه اول و 3 بار در نیمه دوم اقدام به این کار کردند.
آنها در خطاها هم سرتر بودند
الهلالی‌ها با 19 خطا در این بازی و در مقابل 11 خطای سرخپوشان در این آیتم نیز سرتر بودند، آنها 11 بار در نیمه اول و 8 بار در نیمه دوم روی بازیکنان پرسپولیس خطا کردند و این در حالی بود که پرسپولیسی‌ها 8 بار در نیمه اول و 3 بار نیز در نیمه دوم بازیکنان تیم الهلال را متوقف کردند. تنها آیتمی که سرخپوشان در بازی اخیرشان توانستند پابه‌پای الهلالی‌ها تا پایان بازی پیش بیایند، به دست آوردن ضربات کرنر بود، هر 2 تیم در این بازی 4 ضربه کرنر به دست آوردند، این اتفاق در حالی افتاد که عربستانی‌ها هر 4 ضربه کرنر خود را در نیمه اول به دست آوردند و پرسپولیسی‌ها نیز یک بار در نیمه اول و 3 بار در نیمه دوم توانستند به کرنر برسند که هیچ‌کدام از آنها دردی از این تیم دوا نکرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec