printlogo


کد خبر: 139132تاریخ: 1394/3/7 00:00
6 نکته‌ کلیدی از لیگ برتری که گذشت
آنچه شما باید بدانید

بررسی نکات کلیدی لیگ برتر امسال از دریچه‌ 6 بازیکنی که این فصل چشم‌ها را به خودشان خیره کردند.
 تمام‌کننده: سرخیو آگوئرو
26 گل برای مهاجم آرژانتینی سیتی کافی بود تا آقای گلی را برایش به همراه بیاورد اما نکته عجیب این است که او اصلا برای بهترین بازیکن فصل کاندیدا هم نشد. در حالی که نمره‌ آگوئرو در هواسکورد تنها پایین‌تر از ادن هازارد و آلکسیس سانچس است. آگوئرو این فصل 8 پاس گل هم داد و این یعنی او روی 34 گل سیتی نقش مستقیم داشته، آماری بهتر از هر بازیکن دیگری در لیگ. آگوئرو این فصل بیشترین متوسط ضربه به دروازه در هر بازی را هم داشت (5/4).
خادم: سسک فابرگاس
فابرگاس در بازگشت به لیگ برتر، بیشتر از هر بازیکن دیگری این فصل پاس گل داد (18). در تعداد پاس‌های کلیدی هم فقط اوزیل (1/3) و سیلوا (9/2) بالاتر از او (8/2) قرار دارند. درست است که فابرگاس بعد از ژانویه افت کرد اما زوج او و ماتیچ در میانه‌ زمین چلسی یکی از مهم‌ترین عوامل قهرمانی تیم مورینیو بود. تازه فابرگاس آن گل حساس در زمین کیوپی‌آر را هم زد که تقریبا قهرمانی چلسی را قطعی کرد. بی‌دلیل نیست که هواداران برایش می‌خوانند: فابرگاس جادویی، با کلاهی جادویی!
سورپرایز: فرانسیس کوکلن
وقتی ماه دسامبر آرسن ونگر، کوکلن که به صورت قرضی در چارلتون بازی می‌کرد را به آرسنال بازگرداند، خیلی‌ها درباره توانایی‌هایش شک داشتند. 6 ماه بعد همه‌ آرسنالی‌ها از این تصمیم ونگر تمجید کردند. کوکلن با 2/3 تکل و 7/3قطع توپ بهترین مهره‌ دفاعی آرسنال بود و در ریتینگ هواسکورد هم در رده‌ دوازدهمین بازیکن ارزشمند سال قرار گرفت.
ستاره‌: هری کین
درخشش این فصل کین، تحت رهبری موریسیو پوچتینو باعث شد تاتنهام با او در ژانویه قراردادی 5 سال و نیمه ببندد. کین این فصل 21 گل زد و بعد از آگوئرو بهترین گلزن لیگ برتر بود و به عنوان بهترین بازیکن جوان سال هم انتخاب شد. گل‌های کین این فصل 24 امتیاز برای تاتنهام آورد. از این جهت او ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر بوده است.
بازگشت بزرگ: اشلی یانگ
تابستان گذشته با خرید دی‌ماریا و شاو به نظر می‌رسید زمان اشلی یانگ در یونایتد به پایان رسیده است. اما او خودش را به لویی فان خال ثابت و جایش در ترکیب اصلی را تثبیت کرد. بین تمام بازیکنانی که حداقل 40 بازی در 2 فصل گذشته‌ لیگ برتر انجام داده‌اند، پیشرفت ریتینگ یانگ در هواسکورد از همه بالاتر بوده است (از 55/6 به 23/7). یانگ این فصل 5 پاس گل داد، در حالی که در 2 فصل گذشته روی هم 4 پاس گل داده بود. آمار 5/1 دریبل موفق در هر بازی هم بهترین رکورد او در 6 فصل اخیر لیگ برتر بود.
ایستگاهی‌زن: جیسون پانچون
وقتی آلن پاردیو به سلهرست پارک آمد بسیار از پانچون تعریف کرد. هافبک 28ساله‌ کریستال پالاس این فصل با 3 گل از روی ضربه‌ ایستگاهی بالاتر از کریستین اریکسون و لیتون بینز قرار گرفت. پانچون در ضمن 34 پاس کلیدی از روی ضربات آزاد داد (بیشترین در لیگ) و 7تا از 5 پاس گلش هم روی همین توپ‌ها بود.
 


Page Generated in 0/0056 sec