printlogo


کد خبر: 139310تاریخ: 1394/3/11 00:00
در راستای حمایت از مواضع رهبر انقلاب در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت
تجمع بی‌سابقه حوزویان در فیضیه

گروه سیاسی: بعد از اجتماع عظیم مردم شهرهای مشهد و اصفهان در اعتراض به زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل درباره بازرسی نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و نظامی کشور، علما و طلاب قم نیز در اجتماع بی‌سابقه‌ای در مدرسه فیضیه بر حمایت از مواضع رهبر انقلاب در مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند. به گزارش «وطن امروز»، در این تجمع بی‌سابقه که به اجتماع سال‌های اول انقلاب شبیه شده بود آیت‌الله اراکی و غلامعلی حدادعادل سخنرانی کردند. اجتماع طلاب تا حدی بود که پیش از آغاز سخنرانی‌ها فضای حیاط مدرسه فیضیه و بالکن‌ها مملو از جمعیت شده بود. علاوه بر طلاب برادر که در حیاط مدرسه فیضیه حضور داشتند، جمع کثیری از خواهران نیز در میدان آستانه گردهم آمدند و در این تجمع شرکت کردند، افرادی همچون احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام آشتیانی، نمایندگان قم در مجلس هم در این تجمع حضور داشتند. به گزارش فارس، در دست شرکت‌کنندگان در این تجمع تصاویر امام و رهبری و پلاکاردهایی حاوی شعارهای استکبارستیزی وجود داشت که از آن جمله می‌توان به پلاکاردهایی با عناوین «مذاکره آری، تحریم نه»، «مذاکره آری، عبور از خط قرمز نه»، «مرگ بر آمریکا»، «در خزان هسته‌ای جای شهدا خالی»، «اجازه نمی‌دهیم دشمن مقاومت ما را بشکند» و... اشاره کرد. همچنین شعارهایی همچون «خون شهیدان ما قابل اکسید نیست»، «نگاه‌مان به داخل کلید حل مشکل»، «اگر سر به سر تن به کشتن دهیم، به از آنکه کشور به دشمن دهیم» و «هیهات منا الذله» نیز توسط آنها سر داده شد. همچنین در این مراسم اعلام شد علما بر برگزاری این تجمع تاکید کرده‌اند و از برگزاری آن حمایت داشته‌اند.
هر عهدی زیر سایه تحقیر و تهدید بی‌اعتبار است
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تجمع عظیم طلاب در مدرسه فیضیه به سخنرانی پرداخت. آیت‌الله اراکی تاکید کرد هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار است. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه این اجتماع عظیم تشکیل شده تا اعلام کند راه پیروزی ملت ایران پایداری و صبر بر ارزش‌هاست، گفت: تداوم پیمان با خدا و مقاومت بر سر این وعده می‌تواند ما را به پیروزی و سعادت برساند، به همین دلیل می‌توان آن را پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره‌کننده دانست که سعی دارند حقوق ملت را استیفا کنند. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: روی سخن این اجتماع با دشمنانی است که می‌خواهند ملت ایران را از راهی 36 ساله بازدارند. وی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی مورد اعتماد است و ما پشتیبان این تیم و دولت هستیم و به هیچ وجه مخالفتی با مذاکره با گروه 1+5 نداریم اما این مذاکرات باید در چارچوب‌هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند. وی تصریح کرد: باید طرحی ارائه شود که در آن تضمین‌های عملی و قابل اعتماد قید شود و طرف مقابل نتواند خلاف تعهدات خود عمل کند؛ هرگونه قراردادی که بسته شود، باید معیارهایی برای استحکام آن وجود داشته باشد و در پیمانی که با دشمن می‌بندیم، لازم است به این معیارها توجه کنیم. اراکی افزود: یک پیمان نباید حقوق طبیعی و مسلم ملت‌ را زیر پا بگذارد، هر عهدی که زیر سایه تحقیر و تهدید منعقد شود فاقد اعتبار است.
حداد عادل: هدف آمریکا از مذاکرات نفوذ در ایران است
غلامعلی حدادعادل هم درگردهمایی عظیم طلاب در حمایت از مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای سخنرانی کرد. حداد عادل در بخشی از سخنان خود گفت: در حال حاضر مذاکرات به مرحله‌ای حساس یعنی تنظیم توافقنامه‌ای که احتمال نهایی بودن آن می‌رود رسیده و حضور همه ما در اینجا برای اعلام این موضوع است که نسبت به رفتار طرف مقابل نگران هستیم. وی بیان داشت: خلف وعده دولت آمریکا در توافق ژنو امری فراموش‌نشدنی است، چراکه آنها وعده‌‌هایی مبنی بر پس دادن پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی داده بودند و به آن عمل نکردند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر آمریکا در صحنه‌ای فعالیتی علیه ما نداشته در واقع کاری از دستش بر نیامده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هم آمریکا تلاش می‌کند با زیاده‌خواهی، همان مقاصد را از طریق مذاکرات دنبال کند، گفت: دولت ایالات متحده، توقف پیشرفت هسته‌ای ما را نشانه گرفته‌ است، همچنین می‌خواهد از این طریق، راهی دائمی برای نفوذ و دخالت در امور داخلی ایران بویژه تاسیسات نظامی و امنیتی باز کند. حدادعادل با بیان اینکه ملت ایران از سال 57 تاکنون بر سر استقلال کشور رسول‌الله پافشاری کرده است، گفت: مردم ما در سال 58 آمریکا را از در بیرون کردند و اجازه نمی‌دهند این کشور امروز از پنجره مذاکرات هسته‌ای دوباره وارد شود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مذاکره نباید راه را برای مداخله بیگانگان در امور داخلی ایران باز کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به هیچ قدرتی با هر عنوانی اجازه مداخله در امور سیاسی و نظامی خود را نمی‌دهد، اینکه هر روز بخواهند به بهانه راستی‌آزمایی از مراکز نظامی ما بازرسی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از دانشمندان هسته‌ای ما بازجویی کنند، قابل قبول و قابل اجازه دادن نیست.


Page Generated in 0/0054 sec