printlogo


کد خبر: 139318تاریخ: 1394/3/11 00:00
اغلب لبنیاتی‌ها گران‌ می‌فروشند

قیمت انواع لبنیات طی سال گذشته در چندین مرحله افزایش پیدا کرد و در سال جدید برخی برند‌ها قیمت 2 محصول شیر کم‌چرب و پرچرب‌شان را افزایش دادند که برای این اقدام از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اخطار گرفتند اما هنوز تغییری در قیمت‌ محصولات موجود در بازار صورت نگرفته است. طبق آنچه انجمن صنفی صنایع لبنی بر آن تاکید دارد و بر اساس قانون، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با صنایع لبنی متخلف که قیمت محصولات‌شان را خودسرانه افزایش دادند، برخورد کند. البته به گفته فربد،‌ عضو انجمن صنفی صنایع لبنی پرونده کارخانه‌های متخلف در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان تشکیل شده و برخی برندهای مطرح لبنیات از سوی این سازمان اخطار گرفته‌اند اما به‌رغم اخطار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اواخر سال گذشته نسبت به بازگرداندن قیمت‌های افزایش یافته، به نظر می‌رسد صنایع لبنی متخلف توجهی به این خط و نشان‌ها نداشتند، چرا که هنوز قیمت‌های خود را تغییر نداده‌اند و در ابتدای امسال هم به بهانه افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده مجددا قیمت‌های خود را افزایش دادند. به عنوان مثال در سال گذشته که قیمت انواع شیر بطری‌ای کم‌چرب 1600 تومان بود در پایان سال با 900 تومان افزایش به 2500 تومان رسید و شیر بطری‌ای پرچرب که در بازار 2000 تومان عرضه می‌شد به 2800 تومان افزایش یافت، این یعنی افزایش 40 تا 50 درصدی قیمت این محصول و نه 15 درصد افزایش قیمتی که مجوز داشت و دستگاه‌های نظارتی متولی بازار اعلام کردند! به گزارش ایسنا، امسال نیز برخی کارخانه‌های لبنی به‌رغم افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به این میزان اکتفا نکرده و یک تا 5 درصد به بهای محصولات خود اضافه کردند.  در صورتی که افزایش قیمت در سال گذشته برای صنعت لبنیات تا 15 درصد مجاز بود و امسال نیز صنایع لبنی تنها بابت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌توانستند قیمت‌های خود را تغییر دهند.


Page Generated in 0/0055 sec