printlogo


کد خبر: 139323تاریخ: 1394/3/11 00:00
وزیر بهداشت:
دولت در مبارزه با دخانیات اشتباه کرد

گروه اجتماعی: مجلس و دولت، هر دو در مخالفت با پیشنهاد افزایش مالیات بر عرضه دخانیات خطا کردند.
به گزارش «وطن امروز»، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی مبارزه با دخانیات گفت: سال گذشته با استفاده از مطالعات کارشناسان بین‌المللی، طرحی پیشنهاد کردیم مبنی بر اینکه اگر با افزایش مالیات بر عرضه دخانیات موافقت شود، ظرف مدت ۵ سال ۱۱ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت هیچ نفعی از این درآمدها ندارد، افزود: در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است که افزایش مالیات بر عرضه دخانیات، می‌تواند محل درآمدی برای دولت باشد. وزیر بهداشت با اشاره به مخالفت مجلس شورای اسلامی با طرح پیشنهادی افزایش مالیات بر عرضه دخانیات، خاطرنشان کرد: البته مجلس به تنهایی مقصر نیست، زیرا دولت هم در این مسیر همراهی نکرد و چه اشکالی دارد با شهامت بگویم که هر دو خطا کردند.
هاشمی با عنوان این مطلب که وقتی قانون را اجرا نمی‌کنیم چه انتظاری از بنده دارید، یادآور شد: ۹۰ درصد موارد ابتلا به سرطان ریه ناشی از مصرف دخانیات است و بیماری‌های ریوی چهارمین عامل مرگ و میر است.
وی با بیان اینکه در ایران نیز قانون بسیار مترقی در زمینه کنترل دخانیات داریم، تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از این قانون به مرحله عمل و اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه براساس قانون کنترل و مصرف دخانیات، استعمال دخانیات در محیط‌های سربسته ممنوع است و باید مکان‌های مشخصی برای استعمال آن در نظر گرفته شود، گفت: در عمل  این اتفاق نیفتاده است.


Page Generated in 0/0057 sec