printlogo


کد خبر: 139325تاریخ: 1394/3/11 00:00
نبض جامعه

دادستان کل کشور اعلام کرد
ثبت18هزار پرونده زمین‌خواری
تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی تصرف شده در کشور رفع تصرف شده و 18 هزار پرونده درباره زمین‌خواری نیز در کشور مطرح است. به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور با بیان این مطلب اظهارداشت: براساس اعلام سازمان ثبت اسناد کشور 92 درصد از اراضی ملی سنددار شده‌اند و سازمان ثبت اسناد این آمادگی را دارد که نسبت به ثبت سند مابقی اراضی ملی نیز اقدام کند. آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: ما انتظارمان این است که مدیران حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اجازه ندهند ثروت‌های ملی توسط افراد سودجو تصرف شود و اگر امروز جلوی تخلفات و تصرفات گرفته شود بهتر از فردا است.
وی عنوان کرد: ‌دستگاه قضایی خارج از نوبت پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری را پیگیری می‌کند و با افراد متخلف برخورد خواهد شد. باید با متصرفان و مدیران سهل‌انگار در حوزه زمین‌خواری برخورد قانونی شود و آنچه مسلم و قطعی است این است که افراد متخلف با روابط ناسالم در ادارات به اقدامات غیرقانونی دست می‌زنند و در فسادهای مالی نیز افراد سودجو با افراد سست در ادارات ارتباط برقرار می‌کنند. به گفته آیت‌الله رئیسی، تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی تصرف شده در کشور رفع تصرف شده و 18 هزار پرونده درباره زمین‌خواری در کل کشور مطرح است بنابراین باید دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند که پیشگیری از تصرفات غیرقانونی انجام دهند.

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۴ تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۳ خرداد خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر به فارس اظهار داشت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 94 که تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، مهلت ثبت‌نام شرکت در این آزمون تا ساعت 24 روز چهارشنبه 13 خرداد 94 تمدید شد. وی افزود: داوطلبان ضرورت دارد در مهلت تمدید شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و مطالعه دفترچه راهنمای یادشده و اطلاعیه منتشره سازمان سنجش بویژه اطلاعیه درباره کدرشته محل‌های جدید و اطلاعات دفترچه راهنما در صورت واجد شرایط بودن تا ساعت 24 روز چهارشنبه 13 خرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای تکمیل فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.
توکلی تصریح کرد: داوطلبانی که پیش از این ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را انجام داده‌اند می‌توانند نسبت به ویرایش کدرشته‌ محل‌های خود اقدام کنند. مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: براساس ضوابط، پذیرش دانشجو در 25 کدرشته امتحانی از 71 کدرشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 46 کدرشته امتحانی دیگر فقط براساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون انجام می‌گیرد. به گفته وی، آزمون 25 کدرشته امتحانی از 71 کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد بعدازظهر جمعه  16 مرداد 94 برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام مدارس آموزش از راه‌دور
دستورالعمل ثبت‌نام مدارس آموزش از راه دور ابلاغ شده است و فعالیت‌های مدارس از مهرماه آغاز می‌شود. گودرز شاهمرادی، مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش  درباره زمان ثبت‌نام مدارس آموزش از راه دور، اظهار کرد: دستورالعمل ثبت‌نام ابلاغ شده است و افراد می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. وی به مهر افزود: مدارس آموزش از راه دور 3 نیمسال تحصیلی دارند که فعالیت آنها از اول مهر شروع می‌شود و بیشتر کلاس‌ها در شیفت بعدازظهر برگزار می‌شود البته شیفت صبح هم وجود دارد. مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افرادی که مدرک دیپلم ندارند و از ابتدایی به بالا هستند می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند و پس از گذراندن متوسطه اول، در کاردانش یا  مقطع نظری ثبت‌نام کنند.
 


Page Generated in 0/0125 sec