printlogo


کد خبر: 139329تاریخ: 1394/3/11 00:00
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان خبر داد
آمار بیکاری کردستان در مرز بحران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: متاسفانه آمار بیکاری کردستان به مرز بحران رسیده است. به گزارش مهر، حسین فیروزی شامگاه شنبه در مراسم معارفه مدیر استانی پردیس‌های فرهنگیان  کردستان اظهار داشت: به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در حال حاضر آمار فارغ‌التحصیلان بیکار در این استان بسیار بالاست. وی افزود: همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی متاسفانه تاکنون اهداف و سیاستگذاری‌‌ها در حوزه اشتغال در این استان عملیاتی نشده است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بیان کرد: باید در قالب برنامه 5 ساله ششم هر ساله برای یک میلیون از جمعیت 5 میلیون بیکار کشور اشتغال ایجاد کنیم؛ تازه در پایان این برنامه توانسته‌ایم از افزایش آمار بیکاران جلوگیری کنیم. فیروزی یادآور شد: مشاغل خرد و بنگاه‌های کوچک اقتصادی ستون فقرات بخش اشتغال  است و بیش از ۸۰ درصد از اشتغال باید در این حوزه بنا نهاده شود. وی ادامه داد: توجه به کارآفرینی و اشتغالزایی باید در دانشگاه مدنظر قرار بگیرد و آمار بالای بیکاری در کشور به دلیل عدم توجه به نیاز بازار و کارآفرینی است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: متاسفانه در حال حاضر آمار بالای بیکاران فارغ‌التحصیل در کشور نشان می‌دهد آموزش‌ها به تولید شغل ختم نمی‌‌شود. فیروزی اظهار داشت: نگاه جامعه دانشگاهی به حوزه آموزش باید تغییر کند، چرا که با نگاه گذشته نمی‌‌توان در این مسیر شاهد تحقق اهداف بود. وی افزود: تکیه بر یادگیری‌‌های تئوری و غیرکاربردی بودن آموزش‌‌ها در سطح دانشگاه‌ها مشکلات ما را جدی‌تر می‌کند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بیان کرد: جامعه دانشگاهی باید برای برنامه ششم توسعه اشتغال‌ پایدار برنامه ارائه کند و نگاه خود را در بحث آموزش تغییر دهد. فیروزی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بدون شک وجود نیروی توانمند لازمه توسعه در هر زمینه‌ای است و رویکردی را که امروز دانشگاه فرهنگیان در پیش گرفته قابل تقدیر است. وی ادامه داد: مسؤولان و مردم استان بر این باورند که مهم‌‌ترین و اثرگذارترین عامل توسعه را آموزش تشکیل می‌‌دهد و معتقدیم کردستان در کاروان توسعه کشور می‌‌تواند نقش پررنگ‌‌تری را داشته باشد. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: باید بحث آموزش در کردستان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و توجه به این حوزه باعث می‌‌شود این استان به رسالت‌‌های خود در کاروان توسعه کشور با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در آن جامه عمل بپوشاند. فیروزی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار دانشجو، ۳۵۰ هیأت علمی در بیش از ۱۲۰ رشته‌ در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و این آمار نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان است. وی افزود: در حال حاضر بیش از
۷۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌‌های مختلف سطح استان مشغول به تحصیل هستند که این جمعیت نشان می‌‌دهد توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه آموزش در این استان ویژه است.
نرخ بیکاری ۲۸درصدی در کردستان!
چندی پیش نیز استاندار کردستان آخرین نرخ بیکاری در این استان را حدود ۲۸ درصد اعلام کرد. او گفت: باید برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد. علیرضا شهبازی با ابراز نگرانی از میزان بیکاری در استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در این استان ۲۸ درصد است که باید برای کاهش آن برنامه‌ریزی شود. وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان کردستان برای توسعه و ایجاد اشتغال گفت: همکاری بخش خصوصی و تلاش بیشتر دولت در راستای کاهش میزان بیکاری در استان کردستان یک نیاز لازم و ضروری است که انتظار می‌رود در این بخش برنامه‌های بهتری اجرایی و عملیاتی شود. استاندار کردستان با اشاره به اولویت‌های دولت در استان کردستان و سایر نقاط کشور در سال جاری اشاره کرد و افزود: باید تمام توان خود را برای تقویت تولید ملی و توجه به ظرفیت‌های داخلی بگذاریم و در این راستا از سرمایه‌گذاری بخش دولتی نیز حمایت می‌کنیم. وی کاهش بیکاری در استان کردستان را یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار دولت عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری انجام شده و اگر محقق شود، این نرخ را می‌توانیم تا حد زیادی کاهش دهیم. زاهدی حفظ مشاغل موجود، ایجاد مشاغل خُرد و کوچک و ایجاد واحدهای متوسط و بزرگ را به‌صورت همزمان 3 برنامه دولت برای پایین آوردن نرخ بیکاری در کردستان عنوان کرد و افزود: این مهم زمانی محقق می‌شود که از مشارکت و همراهی خود مردم نیز به خوبی استفاده شود.


Page Generated in 0/0059 sec