printlogo


کد خبر: 139349تاریخ: 1394/3/11 00:00
چهره‌ها

به دنبال یک فیلمنامه متفاوت
مصطفی کیایی حال و هوای فیلمنامه جدید خود را نسبت به دیگر آثارش جدی‌تر توصیف کرد. به گزارش سوره سینما، این نویسنده و کارگردان جوان در این باره گفت: «پارازیت» همچنان در حال نگارش است. این فیلمنامه هم در ژانر آثار اجتماعی و شهری قرار می‌گیرد، اما احتمالا در نظر مخاطب با دیگر فیلم‌هایی که تاکنون از من دیده شده، متفاوت جلوه می‌کند، چون میزان موقعیت‌های طنز و خنده‌دار آن کمتر است. وی افزود: داستان «پارازیت» وابستگی چندانی به فصل ندارد، اما مهر و آبان‌ماه امسال را بهترین زمان برای فیلمبرداری آن به حساب می‌آورم و امیدوارم بتوانیم کار را همان موقع کلید بزنیم. در حال حاضر آماده شدن فیلمنامه آن بیشترین دغدغه ذهنی من است و می‌خواهم حتما نسبت به دیگر فیلم‌هایم چند گام، رو به جلو باشد. کیایی درباره ساخت فیلم آینده خود افزود: درباره اینکه چه کسی این فیلم جدید را تهیه‌کنندگی خواهد کرد در حال حاضر صحبتی ندارم، اما به طور قطع در بخش خصوصی سینما ساخته می‌شود و تلاش می‌کنم از نظر روند تولیدی هم در این فیلم تجربه‌های جدیدی کسب کنم. مصطفی کیایی، کارگردانی فیلم‌های سینمایی «ضد گلوله»، «خط ویژه» و «عصر یخبندان» را در کارنامه خود دارد.
بازی در نقش سهراب
علی قوی‌تن، کارگردان سینمای ایران از بازی در نقش سهراب سپهری در فیلم «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موساییان خبر داد و عنوان کرد این فیلم قرار نیست به زندگی این شاعر و نقاش بپردازد. به گزارش مهر، این کارگردان سینما که فیلم «آسمان آبی مادرم» را آماده نمایش دارد، گفت: بزودی در فیلم سینمایی «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موساییان در نقش سهراب سپهری بازی می‌کنم. وی در پاسخ به اینکه قرار بوده فیلمی با موضوع سهراب سپهری بسازد، توضیح داد: البته هنوز ساخت فیلم من با موضوع سهراب سپهری پابرجاست، اما «قشنگ و فرنگ» هم هیچ ربطی به زندگی سپهری نداشته و داستان این شاعر بزرگ معاصر را روایت نمی‌کند. «قشنگ و فرنگ» به زندگی سهراب سپهری نمی‌پردازد، بلکه شخصیت اصلی در یک شرایط ماورایی سهراب سپهری و چند تن از شاعران معاصر را می‌بیند. قوی‌‌تن درباره ساخت فیلمی براساس زندگی سهراب سپهری گفت: من با تشویق دوستداران سهراب و اهالی مطبوعات و بعضی از مسؤولان فرهنگی پا به میدان گذاشتم تا بعد از انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم فیلمی درباره زندگی سهراب سپهری بسازم. قوی‌تن در پایان تاکید کرد: امیدوارم فیلم زندگی سهراب ساخته شود.
مبارزه دکتر ژیواگو با آلزایمر
عمر شریف، بازیگر مشهور مصری و ایفاگر نقش به یادماندنی «دکتر ژیواگو» دچار بیماری آلزایمر شده است. به گزارش مهر به نقل از گاردین، کارگزار عمر شریف، بازیگر مشهور مصری این خبر را داده است. در حالی که استیو کنیس جزئیات بیشتری از بیماری بازیگر ۸۳ ساله اعلام نکرده است، پسر وی طارق شریف در گفت‌وگو با روزنامه الموندوی اسپانیا این امر را تایید کرد. شریف مصری در سال ۱۹۶۲ با بازی در فیلم حماسی «لورنس عربستان» شهرتی جهانی یافت. این فیلم نخستین فیلم انگلیسی‌زبان وی بود. او نامزدی اسکار را برای بازی در نقش کلانتر علی در این فیلم که به کارگردانی دیوید لین ساخته شد به دست آورد. او نقش مقابل پیتر اوتول را بازی می‌کرد. او سپس برای بازی در نقش اصلی فیلم «دکتر ژیواگو» در برابر جولی کریستی بار دیگر جلوی دوربین لین رفت و جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. عمرشریف که در یک خانواده مسیحی به دنیا آمد، پس از ورود به سینمای مصر با یکی از ستارگان وقت آن به نام فاتن حمامه که مسلمان بود، آشنا شده و سپس به اسلام گروید و نامش را به عمرالشریف تغییر داد. آخرین فیلم به نمایش درآمده از وی، وسترنی با نام «هیدالگو» است.
در تدارک ساخت دومین فیلم
راما قویدل این روزها مشغول نگارش فیلمنامه دومین فیلم سینمایی خود است. به گزارش سوره سینما، قویدل در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود گفت: به تازگی نگارش فیلمنامه جدیدم را آغاز کرده‌ام. این فیلمنامه سینمایی با داشتن یک موضوع اجتماعی و نگاه به مقوله خانواده با «چاقی» نقاط مشترک دارد، اما داستان در فضایی کاملا متفاوت روایت می‌شود. ساختار اصلی قصه درحال شکل‌گیری است، به همین خاطر در جزئیات نیاز به بررسی بیشتر دارد و هنوز به جمع بندی کامل نرسیده‌ام. وی افزود: فیلم سینمایی «چاقی» هم در صف پرترافیک دریافت پروانه نمایش قرار دارد و در تلاشیم بتوانیم فیلم را در نوبت عید فطر اکران کنیم. این نویسنده و کارگردان ادامه داد: اگر همه چیز به خوبی پیش برود و بتوانیم هرچه زودتر اکران داشته باشیم بهتر است. به هر حال هرچه نمایش یک اثر از زمان تولید آن فاصله داشته باشد ممکن است به فیلم بیشتر لطمه وارد شود. متاسفانه تاکنون نتوانستم فیلم را با مردم ببینم و از نظرشان آگاه شوم، امیدوارم مخاطبان اصلی هم کار را دوست داشته باشند. قویدل که پیش از این تجربیات متفاوتی در سریال‌سازی داشته، گفت: این روزها بیشتر بر فیلمنامه جدیدم تمرکز دارم و مدتی از فعالیت‌های تلویزیونی دور شده‌ام.
 


Page Generated in 0/0053 sec