printlogo


کد خبر: 139351تاریخ: 1394/3/11 00:00
اخبار

پخش پشت‌پرده روابط شاهزاده‌های سعودی و آمریکا
مجموعه «در امتداد تزویر» در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، در این مستند یک خبرنگار پاکستانی هنگام تحقیق درباره بمباران پاکستان به کلیدواژه شاهزاده‌های عربستان می‌رسد و در نهایت از  سلطنت‌جویی این شاهزاده‌ها و فساد مالی و اخلاقی گرفته تا همکاری با آمریکا و جنگ‌های داخلی خاورمیانه و جنگ سوریه  را در پرونده‌ای برملا می‌کند. مستند «در امتداد تزویر» نمایش نتیجه این تحقیق خبرنگار پاکستانی است. «در امتداد تزویر» از یکشنبه 10 خرداد تا جمعه 15 خرداد هر روز ساعت 12 از شبکه مستند پخش می‌شود.

شعار شبکه‌های رادیویی مشخص شد
شبکه‌های رادیویی معاونت صدا با هدف تحقق شعار رسانه ملی و با توجه به شعار و مأموریت‌های تعریف شده برای هر شبکه، اقدام به برنامه‌سازی می‌کنند تا از این طریق بتوانند به نیاز شنوندگان خود در حوزه‌های مختلف پاسخ دهند. به گزارش تسنیم، شبکه‌های رادیویی رسانه ملی با هدف تحقق شعار «رسانه اسلامی با رسالت جهانی» با اهتمام ویژه‌ای تلاش می‌کنند با هدف حفظ مخاطب و براساس شعار و مأموریت‌های تعریف شده بتوانند رضایت خاطر شنوندگان خود را جلب کنند. بر این اساس رادیو ایران با شعار «ایران را بشنویم»، رادیو تهران با «صدای همدلی و همزبانی»، رادیو جوان با «شنیده می‌شوید»، رادیو فرهنگ با «رادیو فرهیختگان- صدای آیینه‌ها و نغمه‌ها»، رادیو اقتصاد با «صدای اقتصاد درون‌زای ایران»، رادیو پیام با «رادیو لحظه‌ها»، رادیو آوا با «رادیو شما»، رادیو سلامت با «دانش، نشاط، آرامش» رادیو صبا با «رادیو صبا صدای نشاط‌آفرین- شوخ‌طبعی را از خانه شروع کنیم»، رادیو نمایش با «رادیو نمایش پرنیان تفکر و تعقل»، رادیو گفت‌وگو با «رادیو گفت‌وگو صدای اندیشه‌ها»، رادیو قرآن با «فرصتی برای انس بیشتر با قرآن کریم»، رادیو ورزش با «صدای سلامتی، نشاط و افتخار» که شعائر تعریف شده برای هر شبکه است و همچنین با توجه به مأموریت‌های هر شبکه رادیویی، تلاش گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف برنامه‌سازی و به دنبال آن تحقق شعار رسانه ملی که «رسانه اسلامی با رسالت جهانی» است، می‌کنند.

در صحنه تئاتر شهر مالموی سوئد
«تا یک بشمار» به مادران ۱۷۵ غواص شهید تقدیم شد
نمایش «تا یک بشمار» کار گروه «یاس تمام» که در قالب فستیوال دوسالانه تئاتر سوئد در شهر مالمو روی صحنه رفت، اجراهای خود را به مادران ۱۷۵ غواص شهید ایرانی تقدیم کرد. به گزارش مهر، گروه «یاس تمام» به سرپرستی زهرا صبری با ۲ نمایش «تا یک بشمار» و «زمین و چرخ» برای حضور در فستیوال دوسالانه تئاتر سوئد به این کشور سفر کرده است. این گروه تئاتر در ابتدا نمایش «تا یک بشمار» را که برگرفته از اشعار خیام است و به موضوع جنگ می‌پردازد، در شهر مالموی سوئد روی صحنه برد و صبری ۲ اجرای نمایش «تا یک بشمار» را به مادران ۱۷۵ غواص شهید ایرانی که پیکرشان به‌تازگی کشف و به وطن بازگردانده شده‌ است، تقدیم کرد. این گروه قرار است نمایش «زمین و چرخ» را هم که برگرفته از اشعار مولوی است، در قالب ۲ اجرا در فستیوال دوسالانه تئاتر سوئد روی صحنه ببرد.

حریم؛ سریال جدید شبکه «افق»
کارگردان سریال «حریم» گفت: این مجموعه قرار است با موضوع مقابله مردم جنوب کشور با متجاوزان انگلیسی با محوریت رئیسعلی دلواری تولید شود. به گزارش تسنیم، علی غفاری، کارگردان «ابوزینب» درباره این سریال گفت: این سریال با محوریت داستان رئیسعلی دلواری و با هدف به تصویر کشیدن مقابله مردم جنوب کشور در برابر انگلیسی‌ها در زمان جنگ اول جهانی است. وی افزود: در حال حاضر فیلمنامه «حریم» در حال نگارش است و مراحل پایانی آن سپری می‌شود و تا چند ماه آینده نیز کار نگارش این مجموعه به پایان می‌رسد. غفاری اضافه کرد: داستان این سریال که حسین صابری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد مربوط به پس از شهادت رئیسعلی دلواری و شرح مقاومت مردم جنوب کشور است. سریال «حریم» که محصول شبکه افق سیماست در 26 قسمت به تولید می‌رسد و احتمالا پاییز سال 94 کلید می‌‌خورد.
 


Page Generated in 0/0055 sec