printlogo


کد خبر: 139352تاریخ: 1394/3/11 00:00
رویدادها

هرمزگان، میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی
طاهره چک: دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی از برگزاری این جشنواره در بندرعباس همزمان با دهه کرامت خبر داد. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی، اظهار کرد: اتاق فکر این جشنواره تشکیل شده و جلساتی نیز تاکنون در این باره برگزار شده است. وی با بیان اینکه دست اندرکاران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی به دنبال نگاه‌های خلاقانه در این جشنواره و دوری از کلیشه‌ها هستند، گفت: تمام تلاشمان آن است که از این بستر در جهت آشنایی کودک و نوجوانان با مبانی فکری و سیره زندگی حضرت رضا(ع) بهره گیریم. درویش‌نژاد تصریح کرد: نگاه پژوهش محور به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی و سفارش تولید اثر هنری و تشکیل کارگروهی مشترک متشکل از گروه‌های هنری مختلف و تبادل تجربه و نظر می‌تواند در کیفی سازی این جشنواره تاثیر بسزایی داشته باشد. یادآوری می‌شود نهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت به میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

پخش نمایش رادیویی از داستان زندگی مادر امام زمان(عج)
داستان زندگی نرجس خاتون، مادر بزرگوار حضرت امام مهدی(عج) در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید و در قالب سریال نمایشی رادیویی روی آنتن رادیو نمایش می‌رود. به گزارش فارس، بابک صفی‌خانی، ناظر کیفی نمایش رادیویی «ملیکا» ضمن اعلام این خبر گفت: این نمایش توسط محمد محمودی و براساس روایاتی که در کتب معتبر شیعی از جمله کتب اربعه و بحارالانوار علامه مجلسی نوشته شده که به زندگی نرجس خاتون مادر بزرگوار حضرت امام مهدی (عج) می‌پردازد. «ملیکا» به کارگردانی جواد پیشگر و به تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید و تا پایان هفته ساعت ۱۸ روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

«ریک بیکر»، چهره پرداز اسکاری:
 هالیوود دنبال کار سریع و بی‌ارزش است
«ریک بیکر» گریمور باسابقه هالیوود، در انتقاد از استودیوهای هالیوود، ضمن استعفا از گریموری گفت: با ورود تکنولوژی به سینما، استودیوها خواستار کار ارزان و سریع هستند. به گزارش فارس، «ریک بیکر» 64 ساله، طی چند دهه فعالیت در عرصه گریم، تاکنون توانسته 7 بار جایزه اسکار را در این بخش از آن خود کند. وی فیلم‌های برجسته‌ای را در کارنامه کاری خود دارد ولی اکنون پس از چند دهه فعالیت درخشان در این عرصه اعلام کرده است می‌خواهد برای همیشه از گریموری هالیوود کناره‌گیری کند.  «ریک بیکر» ضمن اعلام این خبر اذعان داشت: دیگر با استودیوهای هالیوود کار نخواهم کرد، آنها خواستار جایگزین کردن کار دست با تکنولوژی روز هستند. صنعت تجارت هالیوود دیوانه است. من دوست دارم کار خوب و درست را انجام دهم ولی آنها خواستار کار سریع و بی‌ارزش هستند. این آن چیزی نیست که من می‌خواهم، به همین خاطر این زمان خروج من از این صنعت است.

دفاع ملی؛ روایت زنان بسیجی سوری در شبکه مستند
مستند «دفاع ملی» با موضوع حضور زنان سوری در دفاع از سرزمینشان که شبیه به نیروهای بسیج در ایران است پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، «دفاع ملی» ساخته امیرسبحان جعفری با روایتی از زنان سوری که شبیه به نیروهای بسیج در ایران، از وطنشان دفاع می‌کنند از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند 35 دقیقه‌ای به مدت 22 روز در سوریه و در دمشق، حمص و لازقیه تصویربرداری شده است و به  جوانان سوریه‌ای و همچنین دخترها و زن‌هایی می‌پردازد که در لجان الشعبی یعنی نیروهایی که به صورت بسیج مردمی از سرزمین خود دفاع می‌کنند، حضور دارند. همچنین این مستند به آموزش نیروهای داوطلب مردمی سوریه و انگیزه آنها از پیوستن به مبارزه با تروریست‌ها می‌پردازد. «دفاع ملی» امشب ساعت 23 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec