printlogo


کد خبر: 139365تاریخ: 1394/3/11 00:00
چهارگوشه

لگن کری شکست
جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دیروز در پی حادثه‌ای هنگام دوچرخه‌سواری در شرق فرانسه با هلی‌کوپتر به بیمارستانی در سوییس منتقل شد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد حال کری در حال حاضر خوب است و به احتمال زیاد وی از ناحیه ساق پا دچار آسیب‌دیدگی شده است. این درحالی است که برخی منابع خبری از شکستگی لگن وزیر خارجه آمریکا خبر می‌دهند. کری برای انجام مذاکرات هسته‌ای در ژنو سوییس به‌سر می‌برد. دوچرخه‌سواری کری بخشی از برنامه‌های وزیر خارجه آمریکا در سفرهای دیپلماتیکش محسوب می‌شود و وی اغلب دوچرخه‌اش را با خود همراه دارد.

26 کشته در انفجار انتحاری مسجدی در نیجریه
بر اثر انفجار بمبی در مسجدی در شمال شرق نیجریه ۲۶ تن کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند. گزارش‌ها حاکی است، بمبگذار انتحاری به‌عنوان نمازگزار به این مسجد در مایدوگوری آمده بود. در پی این انفجار تمام ساختمان مسجد تخریب شد. تاکنون هیچ گروه یا فردی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما منابع امنیتی نیجریه می‌گویند: گروه تروریستی بوکو حرام که در این منطقه فعال است، در  این حمله دست داشته است.

برخورد نزدیک جنگنده روسی و  ناوشکن آمریکایی
یک بار دیگر قوای نظامی روسیه و آمریکا در دریای سیاه تا مرز برخورد مستقیم رفتند. به گزارش تسنیم، یک منبع ناشناس روسی در کریمه تاکید کرد یک فروند جنگنده سوخوی ۲۴ روسیه با تعقیب یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه، این ناوشکن را از نزدیک آب‌های سرزمینی روسیه دور کرده است. رفتار تحریک‌آمیز ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه موجب نگرانی ناوگان دریای سیاه روسیه شده و واکنش مقتضی را نشان داده است.  تابستان سال گذشته نیز در اوج تنش‌های آمریکا و روسیه پس از الحاق کریمه یک فروند سوخوی روسی با حملات ایذایی و جنگ الکترونیک باعث شده بود تنها ناو آمریکایی آن زمان در دریای سیاه از نظر راداری فلج شده و این آب‌ها را ترک کند. آمریکا نیز ماه گذشته اعلام کرد از اقدام یک فروند جنگنده روسی در تعقیب یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز آسمان بین‌المللی دریای بالتیک، شکایت خواهد کرد.

تحصن بلوچ‌ها علیه تروریسم
حدود 800 تن از بستگان دست‌کم 21قربانی حمله تروریستی به 2 اتوبوس در جنوب غرب پاکستان با برگزاری تظاهراتی بیش از 10 ساعته در محکومیت این حمله و ناامنی در ایالت ناآرام بلوچستان از دفن اجساد عزیزان خود خودداری کردند. در این تحصن که مقابل محل اقامت وزیر اعلای ایالت بلوچستان در کویته، مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت برگزار شد، وابستگان داغدار، اجساد قربانیان را بیرون از ساختمان با خود حمل ‌کردند و از دولت اسلام‌آباد خواستند مهاجمان را شناسایی کرده و با عاملان این جنایت برخورد قاطع شود. این تحصن تا زمان وعده شفاهی عبدالمالک بلوچ، وزیر اعلا مبنی بر تشدید تمهیدات امنیتی، دستگیری مهاجمان و پرداخت غرامت به بازماندگان ادامه یافت. در این روز بازاریان کویته هم تحصن کردند. مهاجمان مسلح جمعه به 2 دستگاه اتوبوس حامل مسافران پشتون در مسیر شهر کراچی در منطقه مستونگ بلوچستان
حمله کرده بودند.

باغچه‌لی: دستان اردوغان به خون سوری‌ها آغشته است
روزنامه زمان نوشت رئیس حزب حرکت ملی ترکیه دیروز خواستار پاسخگویی رئیس‌جمهور این کشور درباره ارسال سلاح به سوریه شد. به گزارش این روزنامه چاپ ترکیه، دولت باغچه لی دیروز در سخنانی در همایش حزب حرکت ملی در ارزروم با اشاره به انتشار تصاویری درباره کشف سلاح از کامیون‌های متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه که رهسپار سوریه بودند، دولت ترکیه را متهم کرد که از ماه‌ها قبل مردم این کشور را فریب می‌دهد.  او  گفت: «اردوغان با کدام اختیارات و در مقابل چه چیزی به گروه‌هایی که دست‌شان آغشته به خون است، سلاح فرستاده است؟ با انتشار این تصاویر واقعیت‌ها آشکار شده و حزب عدالت و توسعه تبدیل به شبکه مافیایی شده و مشروعیت خود را از دست داده است».


Page Generated in 0/0055 sec