بانک ملی با بیان اینکه برخی بانکها نرخ سود جدید توافقی برای سپردههای روزشمار را رعایت نمیکنند، گفت: اطلاعرسانی برای کسر هزینه ارسال پیامک به مشتریان انجام شده بود. بهگزارش تسنیم، عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدام اخیر بانک ملی برای کسر هزینه ارسال پیامک از حساب مشتریان، اظهار داشت: بانک ملی قبلا در این زمینه به مدت یک ماه اطلاعرسانی کرده بود. وی با بیان اینکه طبق اعلام مسؤولان فنی بانک ملی 14میلیون پیامک قبلا به مشتریان ارسال شده بود، تصریح کرد: اما چون این پیامکها از ساختار پیامکهای تبلیغاتی ارسال شده بود، دست خیلی از مشتریان نرسیده بود درحالی که بانک احساس کرده این پیامکها به مشتریان رسیده است. مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: البته همان موقع هم 49 هزار نفر از مشتریان با ارسال پیامک اعلام کرده بودند تمایلی به فعالسازی سرویس پیامک ندارند و انصراف دادند. بنابراین بانک ملی پیامکها را ارسال کرده بود که این تعداد انصراف دادند. همتی در ارتباط با رعایت نرخ سود در نظام بانکی، گفت: خبرهایی شنیدم که برخی بانکها متاسفانه نرخ سود توافقی را رعایت نمیکنند اما بانک ملی مصوبه شورای پول و اعتبار و توافق انجام شده بین بانکها برای سودهای روزشمار را رعایت میکند. رئیس شورای هماهنگی بانکها ادامه داد: از آنجایی که توافق انجامشده برای سودهای روزشمار توافق صنفی محسوب میشود ممکن است برخی از بانکها این توافق را رعایت نکنند ولی خواهش ما این است که نرخها را رعایت کنند تا بازار بهم نخورد. وی عدم رعایت نرخ سود را موجب افزایش هزینه پول بانکها دانست و گفت: درخواست ما از بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود روزشمار به سرانجام نرسید.