printlogo


کد خبر: 139806تاریخ: 1394/3/20 00:00
اخبار

طراحی هنرمندانه تحت عنوان «نحن ابناء الخمینی»
به تازگی طراحان لبنانی و یمنی به صورت کاملاً داوطلبانه به پویش «نحن ابناء الخمینی» پیوسته‌اند و تصاویر شهدای خود را با لوگو و قالب مخصوص درنظر گرفته شده، طراحی کرده و این گروه مستقل مردمی را همراهی می‌کنند. به گزارش تسنیم، چندی پیش به ‌مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و با توجه به حذف صفحه امام خمینی در شبکه اینستاگرام موجی از فعالیت‌های خودجوش به صورت مستقل و مردمی میان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز گسترش یافت. در پی این موج، طرح‌هایی از عکس شهدای مقاومت، مدافعان حرم و شهدای دفاع‌مقدس که تحت عنوان «نحن ابناء الخمینی» مزین شده بودند طراحی شده و تعداد زیادی از این تصاویر روی پرچم‌ها و سربندها چاپ شد. در مراسم رحلت امام خمینی(ره) نیز این پرچم‌ها و سربندهای مزین به تصاویر شهدای مدافع حرم و منطقه، توزیع و با استقبال پرشور مردمی روبه‌رو شد. آنها نیز با مشارکت خود در طرح «نحن ابناء الخمینی» بر این باورند که شهدای منطقه و حزب‌الله نیز پیش‌برنده‌ راه خمینی(ره) بوده و اینگونه مقاومت تنها محدود به مرزهای ایران نمی‌شود. این طراحان معتقدند تفکر خمینی کبیر(ره) تمام مرزهای عالم را پشت سر گذاشته و در تمام جغرافیای عالم در حال پیش‌روی است. آنها برای ارائه و معرفی این شهدا به عنوان سربازان و فرزندان خمینی به نسل امروز بی‌آنکه نامی از خود در فضای مجازی منتشر کنند کاملاً داوطلبانه و گمنام این گروه را یاری می‌دهند و تصاویر شهدای خود را با لوگوی مخصوص «نحن ابناء الخمینی» طراحی می‌کنند.

اجرای نمایش «فصل شیدایی» در ماه مبارک رمضان
علیرضا کوهفر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: نمایش «فصل شیدایی» کار خود را از نخستین شب ماه مبارک رمضان آغاز می‌کند. به گزارش تسنیم، کوهفر افزود: عوامل و سرگروه‌های این نمایش از بهترین‌های سینما، تئاتر و تلویزیون انتخاب شده‌اند، به نحوی که طراحان و مجریان تولید، نور، صدا، لباس و صحنه آن علاوه بر نمایش مشابه «ستاره صبح» در آثار شاخص سینمای ایران، مانند سریال یوسف پیامبر(ع) و فیلم سینمایی «رستاخیز» نیز حضور داشته‌اند. وی ادامه داد: این نمایش از هبوط حضرت آدم(ع) آغاز می‌شود و با ظهور حضرت حجت بن‌الحسن (عج) خاتمه می‌یابد که در این بین، وقایع فراوانی از جمله رخدادهای صدر اسلام، واقعه کربلا، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... نیز گنجانده شده است. به گفته کوهفر، نمایش بزرگ و میدانی «فصل شیدایی» در تمام شب‌های ماه مبارک رمضان، میزبان عموم کسانی است که امکان دیدن این نمایش را خواهند داشت.

تجلیل از پیشکسوتان چاووشی‌خوان
طاهره چک، دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی از برگزاری این جشنواره در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: در اختتامیه جشنواره از پیشکسوتان و پیرغلامان چاووش‌خوان به‌طور ویژه تجلیل می‌شود. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی رضوی اظهار کرد: در دیار کریمان بویژه در مناطق جنوبی استان، از گذشته‌های دور تاکنون در استقبال و بدرقه کاروان‌هایی که عازم مشهدالرضا بودند گروه‌های چاووشی‌خوانی با برگزاری مراسمی خاص در وصف حضرت رضا(ع) مدایحی را قرائت می‌کردند.

کاهش قیمت بلیت سینماها در ماه رمضان
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مبلغ تخفیف بلیت سالن‌های سینما در ماه مبارک رمضان گفت: در جلسه روز دوشنبه 18 خردادماه شورای صنفی نمایش، مقرر شد در طول ایام ماه مبارک رمضان، سینماهای ممتاز ۲ هزار تومان و درجه یک به مبلغ یک هزار تومان به مخاطبان خود در همه روزهای هفته تخفیف دهند. به گزارش مهر، وی بیان کرد: مبلغ تخفیف بلیت سینماها در شهرستان‌ها توسط اداره کل سینمای حرفه‌ای آن شهرستان تعیین می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec