printlogo


کد خبر: 139841تاریخ: 1394/3/21 00:00
اخبار کوتاه

رشد ۵۴ درصدی خالص نقدینگی
بانک مرکزی با ارائه 3 وضعیت آماری، جزئیات حجم و رشد پایه پولی، نقدینگی و ضریب فزاینده در سال‌های 91 تا 93 را منتشر کرد. طبق این آمار، درصد رشد واقعی پایه پولی در سال گذشته 4/8درصد و سال 92، 9/16 درصد بوده است. در صورت احتساب آمار 5 بانک و 2 موسسه که در سال 92 تحت پوشش نظارتی و آماری بانک مرکزی قرار گرفتند، رشد پایه پولی در سال 92، 8/17 درصد و سال 93، 8/8 درصد است. همچنین این آمار با احتساب تمام پوشش آماری در سال 92 که شامل 6 بانک و 4 موسسه می‌شود، رشد پایه پولی در آن سال 4/21درصد و در سال گذشته 6/10 درصد بوده است.
تمدید مهلت ثبت اعتراض یارانه‌ای
در حالی که پیش‌تر قرار بود سامانه اعلام اعتراض به حذف یارانه به مدت یک ماه فعال باشد و متقاضیان به آن مراجعه کنند در ادامه، این مهلت به 15 روز و اکنون به 20 روز تغییر کرده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین اطلاعیه خود از تمدید مهلت تعیین شده تا پایان خرداد خبر داد و اعلام کرد افراد حذف شده از جمع یارانه‌بگیران می‌توانند در صورت تمایل تا زمان تعیین شده برای اعلام اعتراض خود به سامانه www.yaraneh10.ir مراجعه کنند. معترضان به حذف یارانه حدود 10 روز دیگر برای اعلام شکایت خود مهلت دارند.
راه‌اندازی سیستم اعلام نرخ ارز آزاد
پایگاه اینترنتی www.sanarate.ir در راستای ساماندهی بازار ارز و ایجاد سیستم مستقل اعلام نرخ ارز آزاد در کشور ایجاد شده است. صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اجرای بندهای مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها، بویژه محاسبه میانگین موزون نرخ خرید و فروش توسط این بانک انجام شده است، افزود: میانگین موزون نرخ خرید و فروش اسعار مختلف پس از درج در این پایگاه برای اطلاع و بهره‌برداری اشخاص حقیقی و حقوقی، خانوارها و صاحبان کسب و کار، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور، صرافی‌های مجاز و فعالان اقتصادی توسط این بانک اعلام عمومی شد.
مرغ ۵۰۰ تومان ارزان شد
باتوجه به تولید مازاد، ظرفیت محدود صادرات و تزریق ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت مرغ نسبت به ماه گذشته ۵۰۰ تومان کاهش یافته است. محمد یوسفی، دبیر انجمن مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ در ماه رمضان با مردم سر سازش دارد، به تسنیم گفت: به طور معمول افزایش قیمت این محصول از 15 روز مانده به ماه رمضان آغاز می‌شود. به گفته وی قیمت روز هر کیلوگرم مرغ زنده حدود 3800 تومان، گوشت مرغ به صورت عمده و در میدان بهمن 5400 تومان و در سطح شهر 5700 تومان است، درحالی که نرخ مرغ زنده و گوشت مرغ بازار مصرف در ماه گذشته به ترتیب 4400و 6200 تومان بود.
 


Page Generated in 0/0143 sec