printlogo


کد خبر: 139851تاریخ: 1394/3/21 00:00
آوای شهر

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران:
شهرداری در هر منطقه مدرسه‌ می‌سازد
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از برنامه‌های شهرداری برای ساخت مدارس جدید در پایتخت خبر داد. به گزارش «وطن امروز» محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه اعضای شورای شهر با مدیران آموزش‌وپرورش شهر تهران که با هدف شناسایی مدارس فرسوده انجام گرفت، گفت: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون‌های فرهنگی، عمران و شهرسازی شورای شهر برگزار شد. وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که پایتخت جزو فقیرترین شهرهای کشور در حوزه فضاهای آموزشی است و یک‌میلیون و 850 هزار دانش‌آموز در تهران تحصیل می‌کنند که تنها 33 هزار کلاس درس در تهران وجود دارد و ما نیازمند نوسازی 17 هزار کلاس هستیم. سالاری با بیان اینکه مرمت و نوسازی 17 هزار کلاس مدرسه بدون کمک شهرداری و خیرین امکانپذیر نیست، گفت: بودجه آموزش‌وپرورش محدود است و اگر با همین اعتبارات پیش برویم 42 سال زمان لازم است تا مشکل کمبود فضاهای آموزشی شهر تهران برطرف شود. وی همچنین از ساخت یک مدرسه در هر منطقه توسط شهرداران مناطق خبر داد و گفت: ساخت مدرسه توسط شهرداران منطقه با آرم شهرداری در فرهنگسازی بسیار موثر است و امیدواریم تا سال آینده این تصمیم عملیاتی شود.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
هوای تهران دوباره در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان تهران با تشریح آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران، به فارس گفت: با توجه به داده‌های دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت منتهی به صبح روز چهارشنبه، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.
وی افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، روی عدد 118 قرار گرفت و شرایط ناسالم را نشان می‌دهد.معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن به 23 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز به 83 رسید که به ترتیب در شرایط پاک و سالم است.
 


Page Generated in 0/0060 sec