printlogo


کد خبر: 139874تاریخ: 1394/3/21 00:00
اخبار

علی غفاری:
تناقض صحبت‌های مدیران سینمایی آزاردهنده است
علی غفاری گفت: زمانی که صحبت‌های رئیس سازمان سینمایی را شنیدم که اعلام کردند ۱۴ فیلم سینمایی در حوزه مقاومت و دفاع‌مقدس وجود دارد بسیار امیدوار شدم اما زمانی که مدیران انجمن سینمایی انقلاب و دفاع‌مقدس دلیل تعطیلی این جشنواره را نبود تعداد فیلم‌های کافی دانستند متعجب شدم و این تناقض برایم آزاردهنده است. به گزارش فارس، در پی تعطیلی جشنواره مقاومت و شرایطی مبهم از اکران فیلمی در زمینه مقاومت چون «ابوزینب»، کارگردان این اثر گفت: واقعیت این است که ما می‌دانیم پا در چه مسیر سختی گذاشته‌ایم اما چیزی که بیش از همه ما را آزار می‌دهد ماجرای عجیب و غریب اکران فیلم‌ها در سینمای ایران است. در حقیقت اکران فیلم در سینمای ایران همانند یک کلاف در هم پیچیده است. غفاری افزود: بسیاری از کشورهایی که صاحب سینما هستند از همان ابتدای کار و تولید یک اثر سینمایی تقریبا می‌دانند قرار است فیلمشان بعد از پایان تولید در چه زمان و چه تعداد سالن نیز اکران شود. این کارگردان در ادامه ضمن گلایه از مسؤولان سینمایی گفت: خوشحالم که با افتخار اعلام کنم رونمایی از فیلم سینمایی «ابوزینب» در جشنواره مقاومت صورت گرفت اما تنها به همین جرم نتوانستیم در جشنواره فجر شرکت داشته باشیم. در چنین شرایطی فیلمساز دفاع‌مقدس انگیزه خود را از دست می‌دهد و دیگر سراغ ساخت چنین فیلم‌هایی نمی‌رود.

صفارهرندی:
امیدوارم «مثل ماه برای آسمان» مقدمه‌ نمایش‌های مهدویت باشد
محمدحسین صفارهرندی پس از تماشای نمایش «مثل ماه برای آسمان» گفت: ذهن من یاری نمی‌کند که در تئاتر، پرداختن مستقیم به مقوله زندگی ولی عصر(عج) قبلا تجربه شده است یا خیر ولی امیدوارم این نمایش به‌عنوان مقدمه‌ای برای کارهای دیگر در زمینه مهدویت باشد. به گزارش فارس، نمایش «مثل ماه برای آسمان» در یکی از اجراهای خود میزبان حجت‌الاسلام دکتر دهدشتی امام جمعه موقت آبادان، حاج آقای مهدوی امام جماعت مسجد الزهرا تهران، دکترسیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در این دیدار محمدحسین صفارهرندی گفت: از اینکه یک کار مهدوی شاید برای اولین بار در تئاتر روی صحنه رفته است، باید به دست‌اندرکاران آن تبریک گفت. وی با اشاره به نمایش خورشید کاروان که تولید و اجرای آن پیشگام و پیشتاز کارهای بسیاری در این زمینه بود، گفت: از آنجا که آقای زارعی یکی از هنرمندان پیشگام در زمینه آثار مذهبی هستند و افراد بسیاری از جمله هنرمندان جوان‌تر به ایشان رجوع خواهند کرد، این مسیر با تلاش آقای زارعی ادامه خواهد داشت. نمایش «مثل ماه برای آسمان» با کارگردانی کورش زارعی هر روز ساعت 18 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

امیر آقایی هم به «بادیگارد» پیوست
بازیگران فیلم جدید حاتمی‌کیا به‌تدریج در حال معرفی شدن هستند. به گزارش تسنیم، امیر آقایی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که اولین حضور سینمایی خود را با «ارتفاع پست» ابراهیم حاتمی‌کیا در سال 1380 تجربه کرده بود، علاوه بر ایفای نقش در سریال «خاک سرخ» این کارگردان، بار دیگر و برای سومین‌ مرتبه جهت نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا مقابل دوربین وی قرار خواهد گرفت. پیش از این حضور پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان و فرهاد قائمیان در تازه‌ترین فیلم حاتمی‌کیا مشخص شده است.

مُهر تأیید جیمز کامرون  بر فیلم جدید «ترمیناتور»
جیمز کامرون اعلام کرد فیلم جدید «ترمیناتور» را می‌توان سومین فیلم رسمی این افسانه دانست. به گزارش مهر به نقل از گاردین، جیمز کامرون، کارگردان نامدار که ساخت 2 قسمت اول فیلم‌های «ترمیناتور» را برعهده داشت، فیلم جدید این مجموعه با عنوان «ترمیناتور: جنسیس» را دنباله‌ای واقعی بر 2 قسمتی خواند که خودش ساخته بود. کامرون این حرف را در حالی زده که بیش از یک دهه پیش اعلام کرده بود پرونده این داستان سفر حماسی در زمان باید پس از 2 فیلم نخست بسته شود اما اکنون وی با زدن مهر تایید بر فیلم
«ترمیناتور: جنسیس» فیلم جدید آرنولد شوارتزنگر را ادامه راه خودش دانسته است.


Page Generated in 0/0067 sec