printlogo


کد خبر: 139877تاریخ: 1394/3/21 00:00
پشت‌پرده معطلی تیم‌ملی در مهرآباد چه بود؟
150 میلیون، فقط پول نقد!

اتفاقی که ظهر روز سه‌شنبه، هنگام خروج کاروان تیم‌ملی فوتبال کشورمان از فرودگاه مهرآباد رخ داد، بدون شک تا سال‌ها در ذهن کارلوس کی‌روش باقی می‌ماند و شاید بعد از خروج از ایران، بارها در خاطراتش از آن به‌عنوان یک بی‌مدیریتی بزرگ  در سطح یک فدراسیون مدعی، یاد کند. با این وجود فدراسیون علی کفاشیان کماکان سعی دارد خلاف آن چیزی که
رخ داده را به مردم بگوید.
 تیم‌ملی فوتبال ایران برای انجام بازی تدارکاتی در کشور ازبکستان، روانه فرودگاه مهرآباد شد تا از آنجا طی یک پرواز چارتر به تاشکند برود. اما ملی‌پوشان پس از اینکه سوار اتوبوس باند شدند، فهمیدند که اجازه حضور در هواپیما را ندارند. از این رو به سالن  انتظار فرودگاه بازگشتند و زمانی نزدیک به 3 ساعت را در بدترین حالت ممکن سپری کردند.
برخی منابع نزدیک به تیم‌ملی حتی خبر لغو سفر را روی خروجی سایت خود بردند. با این وجود فدراسیون فوتبال پس از 3 ساعت موفق شد  پرواز تیم‌ملی را قطعی کند و یکی، دو ساعت پس از این آبروریزی که با واکنش تند کی‌روش و ملی‌پوشان همراه شده بود، در خروجی سایت خود عنوان داشت، تنها مشکل اداری موجب این تعلل شده بود! اما یکی از افراد نزدیک به آژانسی که قرار بود تیم‌ملی را عازم تاشکند کند، حرف دیگری را به خبرنگاران زد.
پیش از این قرار بود فدراسیون فوتبال از کانال دبیرکل یعنی دکتر اسدی، مبلغ این پرواز چارتر را به این آژانس هواپیمایی بدهد. اما مثل همیشه فدراسیون بی‌پولی را بهانه کرد و با رو کردن یک چک، مدعی شد بزودی پول پرواز را پرداخت می‌کنند. اما از آنجایی که حجم بدهی‌های فدراسیون فوتبال به این آژانس هواپیمایی و دیگر آژانس‌ها بسیار زیاد شده است، آنها مانع از پرواز تیم‌ملی شدند. وقتی افشین پیروانی در فرودگاه متوجه این موضوع شد، بسیار برافروخت و پس از تماس با مسؤولان فدراسیون مدعی شد نباید اینگونه با شأن تیم‌ملی بازی می‌کردند.
مبلغ چارتر هواپیما 150 میلیون تومان بود که مسؤولان فدراسیون از ساعت 11 تا یک و نیم بعد از ظهر به سختی به دنبال پول نقد بودند تا از این آبروریزی جلوگیری کنند. سرانجام پس از مصاحبه تند کی‌روش و بازیکنان تیم‌ملی با اصحاب رسانه که در فرودگاه مهرآباد حاضر بودند، در نهایت این مشکل مالی حل شد تا تیم‌ملی با تاخیری چند ساعته به تاشکند برود.اما نکته عجیب و تاسف‌انگیز، بیانیه فدراسیون بود که به راحتی همه چیز را تکذیب کرد و تنها مشکل اداری را عامل این تاخیر دانست! البته چنین ادعاهایی از سوی تیم کفاشیان چندان تازگی ندارد. در حالی که کی‌روش اصرار به حضور در اردوی ترکیه و کمپ بشیکتاش داشت، فدراسیون فوتبال به خاطر نداشتن منابع مالی این اردو را لغو کرد اما کفاشیان چند روز بعد خیلی خونسردانه گفت؛ دلیل لغو اردوی ترکیه ما نبودیم! این دست از مصاحبه‌ها و اتفاق
تاسف انگیز فرودگاه مهرآباد باعث شد کی‌روش آن حرف‌ها را به زبان بیاورد. تیم‌ملی می‌خواهد به جام‌جهانی 2018 روسیه صعود کند اما منابع مالی مثل همیشه در اختیار فدراسیون فوتبال نیستند! شاید کفاشیان به دنبال یکی مثل حبیب کاشانی می‌گردد تا به صورت قراردادی همه امور تیم‌ملی بزرگسالان را همانند تیم امید به او بسپارد و فدراسیون اینگونه از بار مشکلات شانه خالی کند. منتظر بازگشت تیم‌ملی از این سفر و دو بازی با ازبکستان و ترکمنستان باشید، چرا که کارلوس کی‌روش وعده داده درباره مشکلات و بد قولی‌ها حرف‌های زیادی را برای دوستداران تیم‌ملی فوتبال ایران دارد.
 


Page Generated in 0/0392 sec