printlogo


کد خبر: 139889تاریخ: 1394/3/21 00:00
چهارگوشه

افزایش محبوبیت حماس پس از جنگ 50 روزه
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که محبوبیت حماس پس از جنگ 50 روزه سال گذشته با رژیم صهیونیستی در میان فلسطینی‌ها افزایش یافته است. خلیل الشقاقی، مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین تصریح کرد در کرانه باختری که تحت حاکمیت حکومت خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس است، محبوبیت جنبش حماس از 27 درصد در 3 ماه گذشته به 32 درصد افزایش یافته است ولی محبوبیت جنبش فتح از 41 درصد در این منطقه در ماه مه گذشته به 36 درصد کاهش یافته است.

سرت در اشغال داعش
گروه تروریستی داعش روز سه‌شنبه با اشغال نیروگاه حرارتی لیبی در سرت به طور کامل کنترل شهر سرت را به دست گرفت. داعش اعلام کرد شهر ساحلی سرت لیبی را بعد از شکست دادن ائتلاف شبه‌نظامیان فجر لیبی که کنترل طرابلس را در دست دارند، تصرف کرده است. کنترل منابع نفتی و تبدیل لیبی به مقری برای گسترش نفوذ در قاره آفریقا از اهداف یورش گروه تروریستی داعش به شهر راهبردی و ساحلی سرت در لیبی و اشغال کامل آن است.

تخلیه اتاق مطبوعاتی کاخ سفید
منابع خبری از تخلیه اتاق مطبوعاتی کاخ سفید هنگام کنفرانس خبری روزانه جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید توسط نیروهای امنیتی ویژه  آمریکا خبر دادند. گفته می‌شود خبرنگاران حاضر در بخش مطبوعاتی کاخ سفید به ساختمان دیگری منتقل شدند و کاخ سفید نیز بسته شد و سپس سگ‌های پلیس احتمالا به منظور پیدا کردن موارد مشکوک به محل آورده شدند. علت تخلیه اتاق مطبوعاتی کاخ سفید مشخص نشده است.

رسوایی جنسی و اعتیاد
معاون کنست
کنست اسرائیل فعالیت اورن هازن، معاون رئیس پارلمان صهیونیست‌ها را پس از انتشار گزارشی درباره دست داشتن او در فساد جنسی و استعمال مواد مخدر تعلیق کرد. یولی ادلشیتن، رئیس کنست در صفحه فیسبوک خود نوشت: «امروز صبح به اورن هازن اطلاع دادم که از این به بعد نمی‌توانم به او اجازه دهم در جلسات پارلمان به‌عنوان معاون رئیس کنست شرکت کند». به گفته او  هازن تا روشن شدن همه اتهامها نمی‌تواند جلسات پارلمان را اداره کند. «کانال 2» اسرائیل که روز دوشنبه این گزارش اختصاصی را پخش کرد  همچنین آورده است که هازان متهم است زمانی که کازینویی را در بلغارستان اداره می‌کرد زنان روسپی را در اختیار مشتریان خود می‌گذاشت و از مواد مخدر روانگردان نیز استعمال می‌کرد.


Page Generated in 0/0061 sec