printlogo


کد خبر: 140198تاریخ: 1394/3/27 00:00
اخبار کوتاه

فروش فوق‌العاده در سوپرمارکت‌ها
حدود 20 واحد سوپرمارکتی برای ایام ماه مبارک رمضان فروش فوق‌العاده خود را آغاز کردند که اقلامی مثل خرما، برنج، روغن، ماکارونی را با تخفیف به مردم عرضه می‌کنند. سعید درخشانی، رئیس اتحادیه دارندگان سوپرمارکت و مواد پروتئینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، در برخی از صنوف فروش فوق‌العاده آغاز شده است و در صنف ما نیز این طرح شروع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت. وی افزود:  برخی از مواد غذایی با تخفیف عرضه می‌شوند؛ به عنوان مثال رب گوجه‌فرنگی در برخی واحد‌ها با تخفیف 50 درصدی و ماکارونی با تخفیف 15 درصدی فروخته می‌شود. در دیگر اقلام نیز تخفیف 20 تا 30 درصدی در روزهای عادی در نظر گرفته می‌شود. وی ادامه داد: در طرح فروش فوق‌العاده ماه رمضان در 20 واحدی که این طرح را اجرا می‌کنند، اقلام پرمصرف ماه رمضان با تخفیف بیشتری عرضه می‌شود.
توزیع سبد کالای اقشار آسیب‌پذیر
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: یکهزار قلم کالای ایرانی از ۲۵ خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی به مردم ارائه می‌شود. فرشید گل‌زاده‌کرمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 5 هزار قلم کالا در 215 شعبه سراسر کشور از تخفیف‌های ویژه برخوردار هستند که از این بین یکهزار قلم کالای اساسی تخفیف 20 تا 50 درصدی دارند. وی درباره جزئیات تخفیف کالاهای اساسی  در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: با توجه به نیاز مردم به کالاهای اساسی سعی کرده‌ایم تا حبوبات، چای و رب گوجه فرنگی را با 30 درصد تخفیف، روغن زیتون و انواع کنسرو 25 درصد تخفیف، روغن به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی 15 درصد تخفیف، برنج و شکر 10 درصد تخفیف و نوشیدنی‌ها تا 30 درصد تخفیف به مشتریان ارائه شود. به گفته وی سفره افطار روزه‌داران در نهایت با 25 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.
لغو ممنوعیت قراردادهای زیر یک‌سال
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه خود را لغو کرد. معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور دستوری به مدیران کل استانها توقف اجرای دستورالعمل شماره ۴۰ را اعلام کرد که بر این اساس، دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای موقت زیر یک‌سال لغو شد. چند روز گذشته بود که معاونت روابط کار از دستورالعمل جدید وزارت کار درباره ساماندهی قراردادهای کار مدت موقت به‌منظور صیانت از نیروی کار خبر داده که براساس آن به مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها در 19خرداد  ابلاغ شده دیگر انعقاد قرارداد ماهانه ممنوع است. در نامه ارسالی وی به مدیران کل ادارات کار آمده است: با عنایت به سوالات مطروحه جامعه کار و تولید و تفاسیر مختلف درباره دستورالعمل شماره 40 و ضرورت بررسی مجدد و به منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر، دستورالعمل یاد شده کان‌لم‌یکن تلقی و پس از تکمیل متعاقبا اعلام خواهد شد.
بلیت قطارافزایش قیمت ندارد
معاون مسافری شرکت راه‌آهن گفت: پیش‌فروش بلیت قطار از تاریخ ۱۱ خرداد تا ۱۰ مهر فروخته می‌شود و مسافران می‌توانند برای این تاریخ‌ها از مراکز معتبر فروش بلیت قطار و سایت اینترنتی شرکت راه‌آهن، بلیت خود را خریداری کنند. به گزارش نسیم، سیدمحمد راشدی با بیان اینکه کل سهمیه قطار را برای پیش‌فروش قرار داده‌ایم، گفت: حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر صندلی برای سفرهای تابستانی ظرفیت ایجاد شده است، ضمن آنکه مسافران می‌توانند از الان برای سفرهای تابستانی برنامه‌ریزی کنند تا در زمان اوج سفرها با کمبود بلیت مواجه نباشند. معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت تا تاریخ ۱۰ مهرماه که بلیت فروخته می‌شود نداریم، بیان کرد: افزایش قیمتی اعمال نشده تا مسافران با قیمت‌های سال قبل، بلیت‌ها را خریداری کنند و مشکلی نداشته باشند.


Page Generated in 0/0055 sec