printlogo


کد خبر: 140203تاریخ: 1394/3/27 00:00
سرخط خبر

  حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو درباره عملکرد دو ساله این وزارتخانه گفت: واقعیت این است که پیشرفت کار مطابق با برنامه، نظر و هدف وزارت نیرو نبوده و از عملکرد وزارت نیرو راضی نیستم.
  هادی ابوی، سخنگوی انجمن صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه کسر حق بیمه از بن خواربار مطابق قانون تأمین اجتماعی است، گفت: همه پرداخت‌های نقدی کارگران باید مشمول کسر حق بیمه شود و عدم اجرای این موضوع خلاف قانون است.
  آندری لوگانسکی، نماینده بازرگانی روسیه در ایران با اشاره به شناخت و اشتیاق مردم روسیه به فرش دستباف ایرانی از تمایل خود و سفارت روسیه در ایران برای تسهیل ورود فرش ایران به این کشور خبر داد.
   نتایج یک تحقیق نشان داد قیمت جهانی مسکن رو به رشد است و در سه ماهه نخست ۲۰۱۵ از ۳۸ کشور مورد مطالعه قیمت مسکن در ۲۵ کشور از 78/0 درصد تا 57/17 درصد افزایش داشته است.
  سازمان هواپیمایی کشوری، طبق اعلام دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی به دنبال اعلام آمادگی نمایندگان برخی بیمه‌های اروپایی برای انجام مذاکرات اولیه و تعیین حدود و شرایط فعالیت در ایران، سازمان هواپیمایی کشوری زمینه همکاری شرکت‌های بیمه‌ای مذکور را برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فراهم کرد.
  علی‌اصغر توفیق، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور ویژه وزیر برای حذف قوانین مزاحم حوزه تولید خبر داد و گفت: پنجره واحد تجارت فرامرزی بزودی در کشور راه‌اندازی می‌شود.
  اسماعیل حشم‌فیروز، سرپرست امور بین‌الملل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به توافق اولیه نفتی ایران و کردستان عراق گفت: تفاهمنامه‌ای به منظور مبادله نفت و فرآورده‌های نفتی بین دو طرف امضا شده است.
  بانک مرکزی اعلام کرد: نسبت خالص مانده مطالبات غیرجاری به مانده خالص تسهیلات (ریالی) غیردولتی بانک‌ها در پایان اسفند۱۳۹۳، اسفند ۱۳۹۲ و اسفند ۱۳۹۱ نشان می‌دهد بیشترین سهم از منابع بانک‌ها در بخش صنعت و معدن با  9/13، 2/16 و 5/17 درصد نسبت مطالبات غیرجاری به ترتیب در پایان اسفند ۱۳۹۳، اسفند ۱۳۹۲ و اسفند ۱۳۹۱ است. همچنین مانده مطالبات غیرجاری در بخش کشاورزی در اسفند ۱۳۹۳ نسبت به اسفند ۱۳۹۲ و اسفند ماه ۱۳۹۱ به ترتیب 9/1و 3/4 واحد درصد کاهش یافته است.
  چند روز پس از ابلاغیه جدید وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی درباره ممنوعیت امضای قراردادهای زیریک‌سال در مشاغل با ماهیت مستمر، کارفرمایان در نامه‌ای اعتراضی به وزیر کار اعلام کردند این دستور برخلاف قانون کار و قابل اجرا نیست. نمایندگان کارگران معتقدند فراوانی تقاضا برای کار و کمبود عرضه در بازار کار باعث سوءاستفاده و تخلف از اجرای قانون توسط برخی کارفرمایان بویژه در واحدهای خرد و کوچک شده و از این رو قراردادهای کوتاه مدت حتی ۲۹ روزه بشدت رواج یافته است.
  علیرضاتوکلی، رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با اشاره به محدودیت زمانی استفاده از اوراق تسهیلات مسکن گفت: مهلت استفاده از این اوراق، 2 سال از زمان انتشار آن است.
  محمدحسین برخوردار، رئیس مجمع عالی واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: دستورالعملی که واردات خودرو را در اختیار واردکنندگان رسمی قرار می‌داد لغو شده است و مطابق با روال عادی، افرادی که کارت بازرگانی‌ دارند می‌توانند خودرو وارد کنند.
  علیرضا فیض‌بخش، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور درباره راهکار حفظ شفافیت اطلاعات حوزه سوخت کشور با وجود تک نرخی شدن بنزین گفت: یکی از راه‌حل‌ها این است که کارت جایگاه‌ها به‌تدریج محدود و برای موارد خاص، استفاده شود. بنابراین رانندگان از کارت بنزین شخصی استفاده کنند.
  علی‌اکبر مهر‌فرد، قائم‌مقام وزیر کشاورزی در امور بازرگانی از موافقت با بررسی‌ درخواست صنایع روغن نباتی برای افزایش 5 درصدی قیمت این محصول خبر داد.
  علی خندان‌روی‌جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران گفت: گوشت‌هایی که به‌عنوان گوشت گوسفند یا گوساله در برخی مغازه‌ها به قیمت کیلویی 23 هزار تومان فروخته می‌شود در واقع گوشت بز و میش است که این موضوع بعضا به خریداران گفته نمی‌شود.
  حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولیدملی مجلس با اعلام اینکه براساس قانون انتزاع ۱۰درصد هزینه واردات کالا‌های اساسی به حمایت از تولید همان کالا اختصاص می‌یابد، گفت: با اجرای این قانون طی ۱۰سال به خودکفایی در کالاهای اساسی وارداتی می‌رسیم.


Page Generated in 0/0051 sec