printlogo


کد خبر: 140224تاریخ: 1394/3/27 00:00
همراه با175 قهرمان

مردانی همیشه دریایی
مرتضی اسماعیل‌دوست: دریایی بودند، زلال و بی‌ریا همچون خلوص آب‌هایی که آرام می‌بخشد تب نشسته در هیاهوی مرغکان جنون‌زده را که میان آسمان و زمین معلقند اما مردان پایمردی را چه نیاز به دلهره رسیدن که سال‌هاست در همان دریا، غواص مروارید عشقند و در پی گوهر وجود مسیرها پیمودند تا کربلای 4 را به عنوان خانه شهادت بیابند و چه خوش آمدند پرستوهای عاشق به دیار حماسه‌ها. دراماتیک زیبایی که با دست‌هایی بسته شکل گرفت تا نشان از نهایت قربت به جان رهایی باشد و خلوص بندگی نزد یار.  حالا چند وقتی است که پیامِ 175 مرد ایستاده در قله ایثار، پذیرای مردمانی آزاده‌خواه شده و در کمپینی به نشانی175shahid.ir در قالب‌های «شعر»، «پوستر»، «دل‌نوشته»، «عکس»، «کلیپ» و هر چه از عمق جان جاری می‌شود، اعلام حضوری انسانی یافته است.

دل‌نامه عزت‌الله ضرغامی برای شهدای غواص
رئیس سابق صداوسیما هم به کمپین «پیامی آورده‌اند» پیوست. پیام‌هایی که شوق دل را بر صفحه عشق جاری می‌کند. در روزهایی که باز عطر شهدا نسیمی خوش بر هوای آلوده شهر داشته است و همزمان با تشییع پیکر پاک شهدای غواص، عزت‌الله ضرغامی هم دل‌نامه‌ای چنین نگاشته است: دلبستگی‌های دنیای خاکی دستمان را بسته است! دستان بسته‌‌تان هزاران گره ناگشودنی باز می‌کند! خوش آمدید، چه بهنگام! سه‌شنبه می‌آییم!

جشنواره فیلم و عکس با محوریت شهدای غواص
شبکه مستند سیما جشنواره فیلم و عکس مردمی «معراج » را به مناسبت ۲۷۰ شهید تازه تفحص و تشییع شده دوران 8 سال دفاع مقدس برگزار می‌کند.  به گزارش تسنیم، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا دوشنبه اول تیر ماه، تصاویر و فیلم‌های خود را با موضوع مراسم تشییع پیکر مطهر و وداع  مردم شهیدپرور ایران با شهدای غواص و خط‌شکن در تهران و شهرستان‌های محل تشییع به شبکه مستند سیما از طریق صفحه اصلی وب سایت شبکه مستند به آدرس
  www.motv.ir یا به آدرس اینترنتی office@mostanadtv.com و همچنین به آدرس پستی تهران، خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، خیابان جام‌جم، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ساختمان سیما (تولید)، طبقه ششم، صندوق پستی 856-  1961 ارسال کنند. عکس‌های ارسالی به این جشنواره از شبکه مستند سیما پخش می‌شوند و همچنین جوایز ویژه‌ای به عکس‌های برتر اهدا خواهد شد.

سازندگان «فردا» فیلم خود را به 175 شهید تقدیم کردند
آیین دیدار با عوامل فیلم «فردا» در حالی برگزار شد که مهدی پاکدل و ایمان افشاریان نخستین ساخته خود را به 175 شهید تقدیم کردند. به گزارش فارس، در این آیین که با حضور مهدی پاکدل و ایمان افشاریان کارگردانان فیلم، احسان دلاویز تهیه‌کننده و تعداد زیادی از هنرمندان و اهالی مطبوعات و رسانه در سینما فرهنگ برگزار شد، مهدی پاکدل از برادرش حسین پاکدل،  بازیگر پیشکسوت عرصه سینما دعوت کرد تا به روی صحنه حاضر شود. حسین پاکدل با اشاره به مراسم تشییع پیکر پاک شهدا گفت: اگر امروز در سینما، آرامش یا امنیتی داریم که می‌توانیم زیر سایه‌ آن کنار هم فیلم بسازیم و فیلم ببینیم، مدیون کسانی هستیم که جان و سلامت خود را برای ما فدا کرده‌اند، بویژه 175 غواصی که تشییع پیکر آنها انجام می‌شود. ما گاهی نیاز داریم که به خودمان یادآوری کنیم. امروز اگر پیامی داریم باید آن را با زبان هنر بیان کنیم. جهان را عقل نمی‌سازد؛ گاهی جنون است که دنیا را می‌آفریند. اگر قرار بود زندگی بر مبنای عقل پیش برود، هنوز همه در غار می‌زیستیم.
 


Page Generated in 0/0056 sec