printlogo


کد خبر: 140225تاریخ: 1394/3/27 00:00
رویدادها

روایت سردار قاسم سلیمانی از شهدای غواص
روایت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران برای شهدای غواص در برنامه «روایت فتح» شبکه مستند پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، 3 قسمت از مجموعه «روایت فتح» با موضوع غواصان به مناسبت بازگشت پیکر غواصان شهید به کشور، از شبکه مستند پخش می‌شود. مجموعه «روایت فتح » یادگار سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی است که تصاویر آن همزمان با 8 سال دفاع مقدس و در مناطق عملیاتی مختلف تهیه شده است. از نکات برجسته این 3 قسمت می‌توان به مصاحبه‌های متعدد با سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران اشاره کرد. این 3 مستند از سه‌شنبه 26 خردادماه تا پنجشنبه 28 خرداد ماه، هر روز ساعت 18 از شبکه مستند پخش می‌شود.

کوروش زارعی، کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان»:
حفره فرهنگی  با سبد کالا پر نمی‌شود
کوروش زارعی، کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان» گفت: اگر دوستان مشغول به تولید کاری هستند به علاقه و تلاش آنان باز می‌گردد که با تماشاخانه‌های مختلف رایزنی می‌کنند و اثری را روی صحنه می‌برند. به گزارش تسنیم، این کارگردان تئاتر تصریح کرد: ارگان‌های فرهنگی که وابسته به دستگاه‌های مختلفند و بابت آن پول دریافت می‌کنند، وظیفه دارند از تئاتر آیینی و ارزشی – که هزینه‌های بالایی را می‌طلبد – حمایت کنند. چرا باید تئاتر ما به سمت و سویی برود که آنچه باید برای مردم اجرا شود، روی صحنه نرود؟ چرا ما باید آنچه دغدغه مردم و جامعه امروزی ما و حتی رهبری است اجرا نکنیم؟ شنیده‌ام رهبری در نمایشگاه کتاب فرموده‌اند: «اوضاع‌ و احوال تئاتر کشور خوب نیست، حرف‌های خوبی از تئاتر کشور به گوش من نمی‌رسد.» این خیلی جالب است و نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب با تمام دغدغه‌های سیاسی و برون‌مرزی و داخلی، به تئاتر فکر می‌کنند و دغدغه‌ ایشان می‌شود، به‌صراحت اعلام می‌کنند؛ مسؤولانی که وظیفه این کار را دارند، حقوق می‌گیرند، پول بیت‌المال دریافت می‌کنند، کاری که باید انجام دهند را انجام نمی‌دهند. چگونه است که چنین دغدغه‌ای ندارند؟

یادداشت سیدروح‌الله حجازی
برای ۱۷۵ غواص شهید
در خاک با دستان بسته هم
شنا کردید
با هر نگاه می‌توان با مردان دریادلِ عشق همنوا شد و اگر هنرمند باشی و اهل احساس و تفکر، بیشتر جانت می‌لرزد از دیدن «سرها بریده بینی بی‌جرم و بی‌جنایت». در این راه هنرمندان بسیاری قلم در دست گرفته و تعلق خاطر خود را به 175 شهید خواص بر صفحه روان ساختند که سیدروح‌الله حجازی، کارگردان مطرح کشور و خالق فیلم «مرگ ماهی» از آن جمله است که یادداشتش به نقل از تسنیم در ادامه می‌آید:
ماهی دلش به دریا خوش است
و حیاتش را در آب می‌بیند
اما شما ماهی‌هایی بودید
که در خاک با دستان بسته هم شنا کردید
و خود را از اعماق تاریخ به ما رساندید
به مایی که در خواب بوده و هستیم
داستان اصحاب کهف دوباره تکرار گشت
و این شمایید که زنده‌اید به عشق
و ما در دنیای مجازی‌مان خواب خوابیم
قرارمان با دیگران چنین نبود!
که شما بروید و آنها و اینها در داشتن و برازندگی چنین گوی سبقت را از یکدیگر بربایند که صدای اگزوز ماشین‌هایشان
گوش هر درمانده‌ای را بخراشد
ما، اما دلمان به همین هرازگاهی آمدن شماها خوش است
شمایی که از دل خاک سر بر می‌آورید
تا به ما و آنها و اینها تلنگری بزنید
اما افسوس که صدای ماهی‌ها را نمی‌شود شنید
مگر اینکه دل به دریا بزنی و دریابی که رفتن و گذشتن چه سخت است و دشوار
ای ماهی‌های عاشق
حیف که دستتان در این دنیا بسته است
ولی ما دلمان به دستان بازتان در آن دنیا خوش است
که انتقام همه مظلومان را بگیرید
من مرگ ماهی‌ها را باور ندارم
پس تا آن روز
یاحق
 


Page Generated in 0/0057 sec