printlogo


کد خبر: 140229تاریخ: 1394/3/27 00:00
اخبار

شروع ناباورانه ایران در راه جام جهانی روسیه
تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین گام در راه رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه، برابر تیم ترکمنستان با تساوی 1-1 متوقف شد.  در این دیدار که دیروز در حضور 10 هزار تماشاگر به میزبانی ترکمنستان برگزار شد، تیم ملی فوتبال کشورمان در همان ابتدای دیدار با گل دقیقه 4 سردار آزمون مهاجم 19 ساله ترکمن خود، پیش افتاد و در ادامه می‌توانست به گل‌های بیشتری هم دست یابد اما موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد تا اینکه در واپسین لحظات نیمه نخست و در وقت تلف شده(1+45) تیم حریف توسط «مینگازف» به گل تساوی رسید و دو تیم نیمه نخست را با تساوی 1-1 به رختکن رفتند. در نیمه دوم نیز 2 تیم حملاتی را روی دروازه‌ها پی ریزی کردند که هیچ یک به گل نینجامید تا این دیدار با تقسیم امتیاز پایان یابد.

نقل‌مکان چلسی از استمفوردبریج
در صورت عملی شدن طرح باشگاه چلسی، هواداران این تیم به مدت 3 سال باید در ورزشگاهی به غیر از استمفوردبریج بازی‌های خانگی تیم محبوب‌شان را تماشا کنند. باشگاه چلسی طرح نوسازی و افزایش ظرفیت‌بخشی از ورزشگاه اختصاصی خود یعنی استمفوردبردیج را در سر دارد. عملیات برای ایجاد تغییرات موردنظر حداقل 3 سال به طول خواهد انجامید و در این مدت چلسی بازی‌های خانگی‌اش را به احتمال فراوان در ورزشگاه ویمبلی یا ورزشگاه توئیکنهام برگزار خواهد کرد. از این رو از هواداران و شهروندان لندنی دعوت شده‌ در نمایشگاهی که بین تاریخ 30 ژوئن تا 2 جولای (9 تا 11 تیر) در این ورزشگاه برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند تا با طرح‌ گسترش و نوسازی استمفوردبریج از نزدیک آشنا شوند. ورزشگاه استمفوردبریج که در حدود 110 سال خانه چلسی بوده است، در حال حاضر 41 هزار و 837 نفر گنجایش دارد و با طرح جدید حدود 20 هزار نفر به ظرفیت این ورزشگاه اضافه خواهد شد. این ورزشگاه به لحاظ گنجایش در بین ورزشگاه‌های تیم‌های انگلیسی در رده نهم قرار دارد. این در حالی است که برخی تیم‌های کوچک‌تر ورزشگاه بزرگ‌تری نسبت به قهرمان انگلیس دارند. این پروژه که در حال حاضر یک طرح است در صورت عملی شدن بیش از 500میلیون پوند هزینه روی دست رومن آبراموویچ، خواهد گذاشت.

منصوریان در نفت ماندنی شد
جلسه مسؤولان باشگاه نفت با علیرضا منصوریان برای مشخص شدن وضعیت این سرمربی به پایان رسید. منصوریان که بر سر دو راهی ماندن در نفت یا پیوستن به استقلال قرار داشت، دیروز در نشستی با مسؤولان باشگاه نفت شرکت کرد تا تکلیفش را برای فصل آینده مشخص کند. این سرمربی جوان در شرایطی وارد این نشست شد که مسؤولان استقلال از موافقت ضمنی‌اش برای رفتن به تیم آبی خبر داده بودند. با این حال از آنجایی که وی با باشگاه نفت تهران قرارداد
 3 ساله دارد، پیوستنش به استقلال منوط به گرفتن رضایتنامه نفتی‌ها بود. در پایان نشست منصوریان با مسؤولان نفت که چند ساعت به طول انجامید و در محل این باشگاه تهرانی برگزار شد، یکی از مسؤولان تیم فوتبال نفت در گفت‌وگویی از توافق با منصوریان برای ماندن در این تیم خبر داد. منصوریان نیز از اظهارنظر درباره این نشست خودداری و تاکید کرد در بیانیه‌ای برای هواداران استقلال توضیحات لازم در این زمینه را
خواهد داد.

«شاعر دزدی» مقابل چشم وزیر ورزش
این برای اولین بار نیست که مسؤولان کشور آذربایجان یکی از متعلقات ایران را به نام خودشان ثبت می‌کنند. آنها که در تلاش هستند تا به همه دنیا بفهمانند کشوری ریشه‌دار و تاریخی هستند هر از گاهی یکی از چیزهایی که ریشه در خاک و فرهنگ ایران دارد را به نام خودشان معرفی و ثبت می‌کنند. این بار و در افتتاحیه نخستین دوره بازی‌های اروپایی این اتفاق افتاد، آن هم مقابل چشمان وزیر ورزش و جوانان کشورمان. آذربایجانی‌ها که میزبان این تورنمنت اروپایی هستند در حاشیه مراسم افتتاحیه منظومه لیلی و مجنون نظامی گنجوی را اجرا کردند و در پایان اجرای آن گفتند: «این اثری بود از شاعر بلند آوازه آذربایجان؛ نظامی گنجوی.» پیش از این هم سابقه داشته که آذربایجانی‌ها از این اقدامات انجام بدهند اما آنچه که قابل تامل است، این است که این‌بار مقابل چشمان وزیر ورزش و جوانان این کار انجام شده است و جالب‌تر اینجاست که محمود گودرزی مراسم را ترک نکرده است! پس از این اتفاق احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان درباره حرکت انجام شده حرف زد اما هرگز نگفت که چرا وزیر ورزش در این مراسم هیچ اعتراضی نکرد. احمدی تنها به این جمله بسنده کرده که باید آذربایجانی‌ها را با یک واقعیت بزرگ روبه‌رو کنیم؛ واقعیتی به نام ایران فرهنگی.


Page Generated in 0/0042 sec