printlogo


کد خبر: 140256تاریخ: 1394/3/28 00:00
رهبر انقلاب در پی تشییع تاریخی پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس، از «حضور پر مضمون» مردم قدردانی کردند
بشارت در لحظه نیاز

گروه سیاسی: در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه پیکرهای مطهر 270 شهید گرانقدر دوران دفاع‌مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره‌های معنوی ملت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.  سلام بر دست‌های بسته و پیکرهای ستمدیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطر و جان زندگان را سیراب کردید و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملت خداجوی و خداباور، بشارت‌های تردید‌ناپذیر را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید و سلام بر شما ملت بزرگ، وفادار، آگاه و مسؤولیت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می‌شناسید و می‌نیوشید و پاسخ می‌گویید. حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه‌های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.  و سپاس بی حد از خدای مالک دل‌ها و سلام بی پایان بر حضرت بقیه‌00‌الله روحی فداه که صاحب این ثروت عظیم است.
 والسلام علیکم و رحمه‌00‌الله و برکاته
سیدعلی خامنه‌ای
 26/3/1394
پیام مردم؛ مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا
اما حماسه بی‌سابقه تشییع 270 شهید تازه تفحص شده کشورمان با واکنش‌های مختلف رجال سیاسی و مذهبی کشور همراه بود. مسؤولان کشورمان در رده‌های مختلف تاکید کردند پیام اصلی این حماسه عظیم، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بود. در همین رابطه سردار سیدمسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که پیام مردم در مراسم تشییع شهدای غواص چه بود؟ گفت: نه دیروز رزمندگان اسلام به دشمن در جبهه‌های جنگ، روز سه‌شنبه در تشییع پیکرهای شهیدان با قوت بیشتر تکرار شد. وی افزود: مردم کشورمان در دوران جنگ تحمیلی هرگونه فشار خارجی از جمله سخت‌ترین تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی را تحمل کردند، لیکن یک قدم از مواضع بر حق خود کوتاه نیامدند. رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور خاطرنشان کرد: آنچه در پایان جنگ تحمیلی به دست آمد، پیروزی، پایداری، غرور ملی و افتخار برای ملت بزرگ ایران اسلامی بود، چرا که مردم به عینه ثمره ایستادگی و مقاومت و سر خم نکردن در مقابل دشمنان را دیدند. سخنگوی نیروهای مسلح تاکید کرد: حضور هدفمند و بی‌سابقه آحاد مردم در تشییع باشکوه پیکرهای رزمندگان شهیدشان و بغض آنان که در شعارهای‌شان به خوبی و با صراحت بیان می‌شد، گویای پیام «ما ایستاده‌ایم» و «ما می‌توانیم» در برابر دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی بود. سردار جزایری در پایان گفت: این پیام مردم باید به خوبی توسط دوست و دشمن شنیده شود. این پیام حاکی از آن است که ملت اجازه دست‌درازی آمریکا و همپیمانانش را به منافع ملی و نقاط ممنوعه و خط‌قرمزهای نظام نخواهد داد.
پیام مردم؛ ایستادگی در برابر نظام سلطه
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه مردم همیشه ایستاده‌اند و در راه پاسداری و حراست از آرمان‌های انقلاب آماده ایثار هستند، گفت: مردم تهران در تشییع شهدا فریاد زدند که در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه ایستاده‌اند. به‌گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق پیش از دستور خود در سخنانی با اشاره به تشییع پیکرهای پاک 270 شهید غواص تازه تفحص شده که روز سه‌شنبه از میدان بهارستان برگزار شد، گفت: اینها شهدای عالیقدری بودند که فریاد حضور خویش را در متن زندگی ما به گوش جهانیان رساندند. وی افزود: درست در دقایقی که انقلاب و ملت بزرگ به حضور اقتدارآفرین آنها نیازی دیگر داشت، حضور یافتند و بر عزت و اقتدار و پایداری ملت بزرگ ایران افزودند، مردان سلحشوری که تربیت‌یافتگان مکتب رمضان و مکتب امیر مؤمنان(ع)، پیشوای متقیان بودند و در سایه زلال قرآن و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و آموزه‌های دین، درس مردانگی، شجاعت و ایثار را آموختند و نه تنها از جغرافیای ایران، بلکه از جغرافیای اسلام و آزادگی دفاع کردند و خون‌های پاک خود را تقدیم کردند، مردان بزرگی که ناجوانمردی مدعیان دفاع از حقوق بشر را بعد از ده‌ها سال از شهادت خویش بر بام جهان فریاد نمودند. نایب رئیس مجلس گفت: مردم تهران آمدند تا فریاد کنند کنار شهدا و آرمان‌های بلند آنان که در اندیشه نورانی امام بود، هستند، فریاد ماندگار رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی، ناخدای خدامحور انقلاب در حضور روز سه‌شنبه مردم تهران در تشییع پیکرهای این شهدا تجلی یافت. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مردم همیشه ایستاده‌اند و در راه پاسداری و حراست از آرمان‌های انقلاب که شهدای عالیقدر پرچم‌های برافراشته آن هستند، آماده ایثار و استقامت هستند، افزود: ملت بزرگ تهران فریاد نمود در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه، استکبار و آمریکا و همه مزدوران آنان با همه قدرت و قامتی استوار ایستاده‌ است. مردم آمدند تا به نمایندگان جمهوری اسلامی در گفت‌وگو بگویند که با شجاعت و با اقتدار از همه سرمایه‌ ملت ایران دفاع کنید و در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه کمترین ضعف و سستی از خویش ارائه ننمایید.
تشییع شهدا «رزمایش مرگ بر آمریکا» بود
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر 270 شهید دفاع‌مقدس، گفت: اجتماع بسیار باشکوه مردم تهران در تشییع پیکر‌های پاک شهدا بویژه شهدای غواص که به اعلام رسانه‌های داخلی و خارجی میلیونی بود، حامل پیام‌های مهمی بود که باید به آن توجه کرد. به گزارش تسنیم، خاتمی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حتماً شعارهای مردم در حمایت از مقاومت را باور دارد، افزود: تردیدی نیست که تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای هم همانند تشییع‌کنندگان شهدا، عزت ایران اسلامی را می‌خواهند و به دنبال پاسداری نظام جمهوری اسلامی هستند. معتقدم اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به‌عنوان فرزندان انقلاب اسلامی تلاش دارند کشور با پشتوانه فرهنگ مقاومت در عرصه دیپلماسی به پیروزی برسد و موفق باشد. خاتمی، با تاکید بر اینکه «اجتماع باشکوه سه‌شنبه یک رزمایش بود»، گفت: اجتماع میلیونی روز سه‌شنبه، رزمایش بیعت با شهیدان، رزمایش مرگ بر آمریکا و رزمایش تسلیم نشدن در برابر سلطه و در یک کلام رزمایش بیعت با ولایت بود.امام‌جمعه موقت تهران گفت: در اجتماع بزرگ روز سه‌شنبه، وزرای کشور، اطلاعات، اقتصاد، سخنگوی دولت، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور و برخی مقامات دولتی همراه مردم برای تشییع شهدا آمده بودند لذا نباید برخی اظهارات نادرست کنند، چرا که ما مطمئن هستیم قطعا دولت هم مثل مردم مصمم به ادامه راه شهیدان است.
 


Page Generated in 0/0049 sec