printlogo


کد خبر: 140271تاریخ: 1394/3/28 00:00
اخبار

آش و حلیم را از واحدهای معتبر بخرید
در ماه مبارک رمضان عده‌ای افراد سودجو در حاشیه شهر تهران اقدام به تهیه حلیم با استفاده از کاه، خوراک دام و سیراب شیردان فاسد می‌کنند و این محصول را به‌طور غیرقانونی در واحد‌های غیرمجاز به فروش می‌رسانند. رئیس اتحادیه فروشندگان‌ آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران با بیان این مطلب از مردم خواست محصولات یادشده را از مراکز مجاز خریداری کنند که  این واحدهای مجاز‌ آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی با تابلوهای بنفش در سطح شهر مشخص شده‌اند. محمدی تاکید کرد: روی تابلوی واحد‌های مجاز عرضه حلیم و آش کد بهداشتی و عضویت در اتحادیه آورده شده است. وی درباره اعلام نرخ مصوب حلیم در ستاد تنظیم بازار نیز گفت: در سال جاری هر کیلو حلیم معجونی ۱۰ هزار تومان، آش شله‌قلمکار با گوشت ۹۵۰۰ و‌ آش رشته ۸۵۰۰ تومان است. همچنین قیمت هر پرس کامل حلیم و‌ آش نیز 6 هزار تومان تعین شده است. قیمت هر پرس شله‌زرد و حلوا 6 هزار تومان و هر کیلوگرم از این محصولات 8 هزار تومان مشخص شده است.
کارگران: حق بن نقدی را افزایش دهید
نمایندگان کارگری با ارسال نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تشکیل جلسه ویژه شورایعالی کار به منظور تصمیم‌گیری درباره افزایش ۲۰ هزارتومانی حق بن نقدی یا تصویب فوری افزایش حق مسکن در دولت شدند. مقامات کارگری می‌گویند ماه‌هاست منتظر یک امضای هیات وزیران برای ابلاغ افزایش حق مسکن سال ۹۴ از ۲۰ هزارتومان ماهانه به ۴۰ هزارتومان هستند. رحمت‌الله پورموسی، دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه به دلیل طولانی شدن سرنوشت افزایش حق مسکن امسال کارگران، هیات مدیره کانون تشکیل جلسه داده است، گفت: درخواست ما این است اگر دولت نمی‌تواند یا نمی‌خواهد افزایش حق مسکن امسال کارگران را تایید کند، حق بن نقدی از ۱۱۰ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان در ماه افزایش یابد. پورموسی خاطرنشان کرد: با افزایش ۱۷ درصدی مزد امسال کارگران مخالف بودیم اما دولت اصرار داشت این میزان را بپذیریم تا شرایطی برای افزایش حق مسکن، بن نقدی و سنوات کارگران فراهم شود.
لغو عجیب دستورالعمل وزارت کار
نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه وجود قراردادهای موقت و سفیدامضا را باید مانع امنیت شغلی دانست، گفت: قرارداد موقت مربوط به بنگاه‌های کوچک و بزرگ است که در هیات‌های حل اختلاف بسیار طرح می‌شود. ابوالفضل فتح‌اللهی در گفت‌وگو با تسینم، افزود: اگر شرایط کار بهبود یابد و امنیت سرمایه‌گذاری‌ها تضمین شود دیگر کارفرمایان به بستن قراردادهای سفیدامضا فکر نمی‌کنند و نگران شرایط تحریم و بلاتکلیفی اقتصادی نیستند. به گفته وی، بسیاری از نیروهای کار جوان در قالب قراردادهای کوتاه‌مدت 3 ماهه و 6 ماهه یا سفیدامضا مشغول به کار هستند و این امر موجب شده نیروی کار با احساس نبود امنیت شغلی، یاس و ناامیدی و ناتوانی در برنامه‌ریزی برای آینده شغلی خود روبه‌رو شود.  وی ادامه داد: جای تعجب دارد معاونت روابط کار بدون توجه به کارگران یکطرفه این دستورالعمل را لغو کرده است. فتح‌اللهی با اشاره به افزایش قراردادهای یکطرفه تا 50 درصد،  تصریح کرد: اینگونه قراردادها باعث طرح شکایت در هیأت‌های حل اختلاف می‌شود.
آزادسازی قیمت آرد عقب افتاد
رئیس انجمن آردسازان ایران با بیان اینکه قیمت نان برای دولت با احتساب یارانه پرداختی ۳۴۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان تمام می‌شود، گفت: آزادسازی قیمت آرد تا پایان سال منتفی است. محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه دولت فعلاً تصمیمی برای آزادسازی قیمت آرد تا پایان سال ندارد، اظهار داشت: براساس تصمیم دولت قرار است حدود 80 درصد نانوایی‌های کشور از آرد یارانه‌ای و 20 درصد از آرد آزاد استفاده کنند.  وی افزود: در حال حاضر دولت بابت هرکیلو آرد 650 تومان یارانه مستقیم در قیمت خرید تضمینی گندم پرداخت می‌کند. در کنار این دولت 500 تومان یارانه نقدی به نان پرداخت می‌کند که در نهایت نان با قیمت هر کیلو 2 هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد بنابراین در صورت عدم پرداخت یارانه قیمت واقعی نان برای مصرف‌کنندگان زیر 3 هزار تومان خواهد شد. گفتنی است در حال حاضر تعداد نانوایان آزادپز اگرچه بنابر آمار وزارت صنعت به رقم 20 درصد نرسیده اما برآوردها نشان از افزایش درخواست برای آزادپز شدن نانواها دارد.


Page Generated in 0/0060 sec