printlogo


کد خبر: 140303تاریخ: 1394/3/28 00:00
به بهانه اعلام نام اعضای هیأت‌مدیره سرخابی‌ها در اردوی تیم‌ملی شمشیربازی
مدیرانی که عاشق ترکاندن بمب خبری‌اند

باربد بهراد: روز دوشنبه هنگامی که چندتن از خبرنگاران فوتبال‌نویس، با نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان رودررو شدند و درباره انتخاب هیات‌مدیره سرخابی‌ها از وی سوال کردند، یک پاسخ عجیب شنیدند؛ موضع وزارتخانه درباره استقلال و پرسپولیس و انتصاب‌ها، سکوت رسانه‌ای است. نصرالله سجادی با این جمله نشان داد می‌خواهد برخلاف دوره امیررضا خادم که هر روز یک مصاحبه درباره سرخابی‌ها از او روی تلکس خبرگزاری‌ها می‌رفت، کمتر حرف بزند. با این وجود خبرنگاران مذکور چند نام آوردند و تنها از سجادی خواستند بگوید آیا این اسامی در لیست وزارت ورزش برای حضور در هیات‌مدیره سرخابی‌ها هستند یا نه اما معاون وزیر با یک لبخند معنادار، کلمه سکوت رسانه‌ای را تکرار کرد و رفت.
به خودی خود بعضی اوقات کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردن اتفاق خوبی است و به‌رغم اینکه در چنین فضایی رسانه‌ها خوراک کمتری دارند اما در انتها سودش به جیب ورزش ریخته می‌شود اما 24 ساعت بعد، یعنی تنها یک روز از این اظهارنظر نصر‌الله سجادی گذشته بود که او در یک مکان کاملا غیرمرتبط، یک خبر فوق‌العاده مهم را مخابره کرد تا به سرعت مبدل به «عکس» و «خبر یک» همه سایت‌های ورزشی و حتی غیرورزشی شود.
سجادی که به اردوی تیم‌ملی شمشیربازی رفته بود، هنگامی که دوربین تلویزیونی را دید ناگهان مهم‌ترین خبر فوتبال داخلی را بین شمشیربازان مخابره کرد! همه منتظر شنیدن صحبت‌های معاون وزیر درباره شمشیربازی بودند اما وی به صورت کاملا ناگهانی و خودجوش اسامی انتخاب شده در هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس را گفت! سجادی که قرار بود سیاست سکوت رسانه‌ای را در پیش بگیرد این بار حتی سایت وزارت ورزش و جوانان را هم دور زد؛ خبری که طبق عرف باید حتما از طریق این سایت روی خروجی قرار می‌گرفت تا همه خبرگزاری‌ها و سایت‌ها به آن استناد کنند، به صورت شفاهی از زبان نصرالله سجادی خارج شد تا مشخص شود هیچ هماهنگی‌ای در وزارت ورزش و جوانان برای اعلام چنین اخبار مهمی وجود ندارد.
سجادی که تا روز گذشته از خبرنگاران فوتبالی درخواست می‌کرد تنها درباره استقلال و پرسپولیس از وی سوال نپرسند و به دیگر حوزه‌ها هم اهمیت دهند، خودش در اردوی شمشیربازی یک خبر کاملا غیرمرتبط را مخابره کرد تا از این به بعد خبرنگاران هم برای پرسیدن این دست سوالات بی‌ربط عطش بیشتری داشته باشند. اگر از این به بعد در اردوی تیم‌ملی فوتبال خبر برکناری رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یا سرمربی تیم‌ملی وشو را شنیدید، چندان تعجب نکنید چرا که مدیران تصمیم‌گیر، دوست دارند بمب‌های خبری توسط خودشان ترکانده شود. حالا کار سایت رسمی و متبوع وزارتخانه چیست و تیم رسانه‌ای زیرمجموعه‌شان باید چه کاری به غیر از کپی اخبار از خبرگزاری‌های مرجع انجام دهند، اهمیت ندارد.
 


Page Generated in 0/0060 sec