printlogo


کد خبر: 140315تاریخ: 1394/3/28 00:00
با وجود تخفیف 15 درصدی نرخ کالاها مشاهده می‌شود
اوج گرفتن قیمت برخی اقلام پرمصرف در ماه رمضان

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تخفیف 15 درصدی برخی مواد غذایی در تهران خبر داد و گفت: پیش از این تخفیف‌ها فقط برای خرید عمده صورت می‌گرفت که به دلیل فرارسیدن ماه رمضان این تخفیف شامل حال خرده فروشی هم شده است. محمد آقاطاهر در گفت‌وگو با میزان افزود: طرح فروش فوق‌العاده ماه مبارک رمضان در صنف ما از روز 20 خردادماه آغاز شده و کالاهای قیمت‌دار از تخفیف 15 درصدی و کالاهای فله‌ای بدون قیمت از تخفیف حداکثر 20 درصدی برخوردارند. آقاطاهر همچنین درباره افزایش قیمت برخی اقلام پرمصرف در آستانه ماه رمضان گفت: متاسفانه به‌رغم اینکه باید با نزدیک شدن به برخی ایام که درخواست کالاها افزایش پیدا می‌کند شاهد کاهش قیمت باشیم اما برخی اقلام در یک هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد: بر این اساس قیمت برنج داخلی حدود 5 درصد افزایش داشته اما در برنج خارجی که جزو پرمصرف‌ها محسوب می‌شود افزایش خاصی نداشته است. وی گفت: همچنین قیمت قند و شکر هم افزایش 3 درصدی داشته است.  اما خرما به دلیل ذخیره کافی در انبارها قیمت ثابتی داشته است.  وی درباره تخفیف 15 درصدی محصولات اضافه کرد: روغن به دلیل سود اندک به فاصله از کارخانه تا فروش شامل این تخفیف‌ها نمی‌شود. این درحالی است که عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش قیمت یا بعضا کمبود کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد که برخی زدوبندها و اقدامات پشت پرده در این زمینه وجود دارد. سیدعبدالکریم هاشمی به بحث درباره لوازم تنظیم بازار ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: تنظیم بازار یا قیمت‌ها برعهده دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در این ماه مبارک هم عمدتا با افزایش قیمت مواد غذایی شامل مواد پروتئینی و شیرینیجات مواجه هستیم. وی ادامه داد: دولت باید تلاش‌هایش در این زمینه را بیشتر کرده و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانند بازار سراسر کشور را کنترل کنند و این موضوع، بسیار هم مهم است که آحاد جامعه دست‌کم در این یک‌ ماه با مشکلات مواد غذایی مواجه نشوند چراکه بسیاری از افراد جامعه از اقشار ضعیف و محروم هستند. وی افزود: دولت باید دقت لازم را انجام دهد؛ چراکه در ماه مبارک رمضان به دلیل حجم بالای مصرف مردم، نیازمند آن هستیم که هم کیفیت کالاها پایین نیاید، هم بهداشت کالاهای مورد نیاز مردم رعایت شود و هم اینکه در قیمت‌های مصوب، دخل و تصرفی صورت نگیرد.


Page Generated in 0/0078 sec