printlogo


کد خبر: 140433تاریخ: 1394/3/31 00:00
سرخط خبر

  بانک جهانی سرانه مصرف انرژی در ایران را سالانه معادل ۲۸۱۳ کیلوگرم نفت برآورد و درباره بخش کشاورزی اعلام کرد بهره‌وری کشاورزی در ایران نصف کشورهای توسعه یافته است.
  محموله‌های بنزین وارداتی در سال ۱۳۹۳ و 3 ماهه اول سال ۱۳۹۴، این هفته در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.
  شمار مشمولان نهایی سهام عدالت در کشور به ۴۸ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.
  عباسعلی آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه تاخیر فرانسه برای ورود به بازار ایران بلوف است، گفت: ناوگان هوایی ما دارای ۲۴۷ هواپیما با متوسط سن ۲۰سال است بنابراین برای جایگزینی این ناوگان در سال‌های آینده نزدیک به ۴۰۰ هواپیما سفارش خواهیم داد.
  واردات برنج هندی به کشور در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۶ درصد افزایش یافت و به ۳۸۳ هزار تن رسید.
  رحمت‌الله پورموسی، دبیرکل شورای اسلامی کار کشور گفت: بخشنامه ممنوعیت قرارداد موقت در کارگاه‌های دائمی با اعتراض کارفرمایان لغو شده است.
  هیات عمومی دیوان عدالت اداری بند یکم و دوم بخشنامه معاونت امنیت سیستم‌های ارتباطی وزارت ارتباطات مبنی بر ممنوعیت فروش یا فعال کردن سیمکارت‌های قبلی فروخته شده برای اشخاص حقیقی دارای بیش از ۹ سیمکارت فعال را ابطال کرد.
  از آغاز برداشت گندم تاکنون، 3 میلیون و 132 هزار و 226 تن گندم مازاد نیاز کشاورزان به ارزش ریالی 36 هزار و 553 میلیون ریال به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است که 28 هزار و 474 میلیون ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.
  علیرضا طاری‌بخش، معاون سازمان مالیاتی اعلام کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اقلام دارویی و خدمات درمانی غیرقانونی است و در صورت مواجهه با گرانفروشی دارو، از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری می‌شود.
  هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستان سال جاری را ۵۱ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: اگر مشترکان ۱۰ درصد در مصرف برق در ساعات پیک صرفه‌جویی کنند، تابستان بدون خاموشی سپری خواهد شد.
  شرکت توسعه اعتماد مبین که سهام 50درصد به علاوه یک سهم مخابرات را در اختیار دارد دیروز با انتشار فراخوانی آمادگی خود برای فروش صددرصدی سهام این شرکت را اعلام کرده است.
  مرتضی خدایی، رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: رای پرونده شرکت تولیدی آبلیموی دست‌چین اخیراً قطعی و این شرکت به پرداخت 9‌میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
  سبد کالایی رمضان برای اعطای اقلام طرح حمایت غذایی بین مشمولان از دیروز با کارت بانکی یارانه توزیع ‌شد.
  محمدابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات جدید اصلاحیه قانون بیمه شخص ثالث که در مجلس نهایی شده است را تشریح کرد و گفت: از ویژگی‌های مصوبه این است که در صورت افزایش نرخ دیه دیگر لزومی به دریافت الحاقیه توسط دارنده بیمه‌نامه شخص ثالث نیست.
 ایران از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۶۹۰ هزار دلار طلا از هند وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۲۵ درصدی داشته است.
 طبق اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرادی که نسبت به حذف یارانه نقدی‌شان اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را تا پایان امروز در سامانه yaraneh10.ir ثبت کنند.      
 


Page Generated in 0/0051 sec