printlogo


کد خبر: 140461تاریخ: 1394/3/31 00:00
تأملی بر آثار مکتوب منتشر شده درباره شهید چمران

علی زیباترین سروده هستی
این کتاب شامل دست‌نگاشته‌های شهید دکتر مصطفی چمران درباره حضرت علی(ع) و راز و نیازهای او به همراه 3 سخنرانی است و سعی شده در این کتاب از نگاهی دیگر به امام علی(ع) نگریسته شود.
نیایش‌ها
آنچه در این مجموعه تحت عنوان نیایش‌ها به دست شما سپرده می‌شود از همان روح لطیف شهید چمران سرچشمه می‌گیرد که نمی‌توان آن را توصیف کرد و هر کس به قدر خلوص و عرفان خود بهره‌ای بر خواهد گرفت.
زندگینامه
خلاصه‌ای از زندگی شهید چمران در مجموعه‌ای 15 صفحه‌ای.
عارفانه
این مجموعه زیبا بازگوکننده بسیاری از حالات شهید دکتر مصطفی چمران در لحظات مختلف زندگی ایشان است که می‌تواند بویژه برای رهپویان عرفان، راهنمایی ارزنده و سازنده باشد.
 حماسه عشق و عرفان
آنچه در این مجموعه گردآوری شده عموماً از دست‌نگاشته‌های شهید چمران در دوران بستری پس از واقعه سوسنگرد و زخمی شدن او است که فرصت بیشتری برای نگارش به دست آورده بود، بخش اعظم نگاشته‌ها درباره انقلاب اسلامی و بخش مهم دیگری پیرامون موضوع جنگ تحمیلی است.  
لبنان
کتاب حاضر گزیده‌ای از دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید چمران و حاصل مطالعه و بررسی کلیدنوشته‌ها و سخنرانی‌های او (در لبنان، اروپا و ایران) درباره لبنان است که براساس حوادث تاریخ منسجم و تدوین شده است.    
کردستان
همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ماجراهای کردستان آغاز شد. در این کتاب مجموعه یادداشت و سخنرانی‌های شهید درباره قضایای کردستان و چگونگی  ایجاد این مشکل، توضیح وقایع و مبارزات به جهت حل مشکلات، جمع‌آوری شده است.
دعای کمیل
دکتر مصطفی چمران پس از اعزام به آمریکا جهت ادامه تحصیل در آمریکا به طور منظم در جلسات هفتگی انجمن اسلامی دانشجویان شرکت و سخنرانی می‌کرد. یکی از فعالیت‌های هفتگی انجمن خواندن دعای کمیل بود. از آنجا که بسیاری از دانشجویان به زبان عربی تسلط نداشتند، او دست به ترجمه دعا و همچنین نگارش مقدمه‌ای با دستخط خویش زد که در این کتاب عیناً به چاپ رسیده است.
انسان و خدا
این کتاب حاصل یک دوره سخنرانی علمی و عرفانی در کانون توحید در ایام ماه مبارک رمضان سال 1359 است. به طور خلاصه کتاب شامل بحث‌هایی درباره « خدا و روح و عالم غیب» و همچنین «بررسی مکاتب بشری و الهی» و در نهایت معرفی مکتب اسلام است.
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
این مجموعه دربرگیرنده یادداشت‌های شهید چمران درباره حماسه آزادسازی سوسنگرد در تاریخ 26 آبان 1360 است. این کتاب گوشه‌ای از جزئیات و ناگفته‌های دلاورمردان دفاع‌مقدس و شهادت‌طلبی دکتر چمران را روشن می‌کند.
کتاب بینش و نیایش
این کتاب شامل متن 2 سخنرانی؛ تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر منطقه و کشورهای جهان و انقلاب اسلامی در راه تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) است همچنین تعدادی از نیایش‌های شهید بزرگوار نیز در این کتاب قرار داده شده است.
خدا بود و دیگر هیچ نبود
کتاب حاضر در واقع مجموعه تاریخدار از دست‌نگاشته‌های شهید چمران، بدون در نظر گرفتن موضوعی خاص است که فقط طبق زمان نگارش آنها دسته‌بندی شده است. آنچه در این نوشته‌ها نمایان است حرکت شهید چمران در طول زندگی خویش (آمریکا، لبنان و ایران) در مسیر الهی و نشان‌دهنده حالات عرفانی و عاشقانه او است.


Page Generated in 0/0128 sec