printlogo


کد خبر: 140462تاریخ: 1394/3/31 00:00
رویدادها

ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت مصطفی چمران
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران گفت: شب جمعه 28 خرداد ماه با قرائت دعای کمیل در دهلاویه که همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان بود، این برنامه‌ها آغاز و برنامه گرامیداشت شهید چمران هم روز شنبه سی‌ام خردادماه از ساعت 6 تا پیش از نماز مغرب و عشا در برج میلاد برگزار شد. به گزارش تسنیم، برادر اسطوره گرانقدر انقلاب اذعان داشت: از آنجایی که به واسطه شهادت شهید چمران روز 31 خردادماه به‌عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده قرار است استادان بسیجی در سالن همایش صدا و سیما نیز از ساعت 6 بعدازظهر برنامه‌ای را برگزار کنند. اول تیرماه هم محفل قرآنی انس با شهدا در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار خواهد شد. وی افزود: 11 جلد کتاب از دست‌نگاشته‌های شهید چمران به چاپ رسیده است و فعالیت‌های این بنیاد بیشتر به جمع‌آوری آثار و موضوع‌بندی و چاپ آنها اختصاص دارد.

جلد اول از مجموعه «عملکرد قرارگاه کربلا» آماده چاپ شد
انتشارات نیلوفران که به انتشارات کتاب‌های خاطرات، داستان و اسناد دوران دفاع مقدس اشتغال دارد، انتشار یک مجموعه ۱۰ جلدی درباره قرارگاه کربلا و حوادث مربوط به آن را در دستور کار قرار داده است که در حال حاضر اولین جلد از این مجموعه ۱۰ جلدی برای چاپ آماده می‌شود.  به گزارش مهر، تهیه و تحقیق کتاب‌های مربوط به این مجموعه توسط عبدالرضا سالمی‌نژاد انجام می‌شود و مطالب جلد اول آن درباره چگونگی شکل‌گیری قرارگاه تا مقطع تاریخی پایان عملیات بیت‌المقدس را شامل می‌شود. این کتاب در حال حاضر مراحل آماده‌سازی چاپ را طی می‌کند و به احتمال زیاد ماه آینده به زیر چاپ خواهد رفت.

ساخت فیلمی از قصه رزمنده‌ای غواص
فیلمبرداری فیلم سینمایی «پری دریایی» که روایتگر یکی از رزمندگان غواص سال‌های دفاع‌مقدس است همزمان با تشییع پیکر ۱۷۵ شهید غواص به پایان رسید. به گزارش تسنیم، به دلیل نقش بسیار مهم و منحصر به‌فرد غواصان دریادل و خط‌شکن در طول 8 سال دفاع‌مقدس، تحقیق و نگارش از 4 سال گذشته در این زمینه آغاز شد که نتیجه آن فیلمنامه فیلم سینمایی «پری دریایی» است که در سال 1390 پروانه ساخت دریافت کرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدرضا عرب روایتگر یکی از همین رزمندگان غواص دریادل سال‌های دفاع‌مقدس است که امروز مدافع محیط زیست خلیج‌فارس است. اکنون بعد از 4 سال تلاش برای ساخته شدن این فیلم، پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «پری دریایی» با تشییع پیکر 175 شهید عاشق دریادل مصادف شد.

پخش مستندی درباره کابوس‌های جنگی کودکان عراق
«روزی روزگاری» با موضوع تهاجم آمریکا به عراق و زندگی کودکان عراقی از شبکه مستند پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، تقریباً 7 سال پس از تهاجم آمریکا به عراق می‌توان در حدود 5 میلیون کودک یافت که جنگ آنها را یتیم کرده و کل نسل آنها به خاطر پیامدهای حمله آمریکا از لحاظ روانی آسیب دیده‌ و مجموعه «روزی روزگاری» روایتی است از زندگی کودکان عراقی که تجربه تلخ جنگ را از سر می‌گذرانند. این مجموعه از شنبه 30 خرداد ماه تا چهارشنبه سوم تیرماه، هر شب ساعت 19:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

خاطرات «شهید کاوه» در میان «یاران ناب»
مدیر نشر یا زهرا(س) از تدوین خاطرات شهید کاوه خبر داد و گفت: قرار است این کتاب در سال جاری به اتمام برسد و برای دوره آتی نمایشگاه کتاب منتشر شود. به گزارش تسنیم، علی اکبری، مدیر نشر یازهرا(س) با اشاره به کارهای جدید این انتشارات گفت: تدوین خاطرات شهید کاوه از جمله برنامه‌های انتشارات در سال جاری است که امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد و در بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود. این کتاب در مجموعه خاطرات «یاران ناب» منتشر خواهد شد و شامل خاطرات همرزمان و همراهان شهید کاوه است.


Page Generated in 0/0062 sec