printlogo


کد خبر: 140463تاریخ: 1394/3/31 00:00
رویدادها

انتشار کتاب‌هایی با محوریت غواصان شهید
انتشارات روایت فتح اقدام به انتشار 2 کتاب با محوریت شهدای غواص کرده است. به گزارش تسنیم، کتاب‌های «روزگاران 9 - غواصان لشکر 14» و «روزگان 7 - کتاب غواصان» نوشته شده توسط فاطمه غفاری بوده و به نحوه زندگی و عملیات‌ غواصان اشاره دارد. این کتاب‌ها از غواصان لشکر 14 می‌گوید، از آنهایی که آنقدر کم‌سن و سالند که نمی‌خورد به آنها عملیات کنند و در این عملیات پیروز باشند، از آنهایی که فرماند‌هان اسکله‌ عراقی‌ها را انگشت به دهان می‌کنند. مثلا هفتمین جلد از کتاب‌های «روزگاران»، ماجرای 2 بار عبور از اروند را روایت می‌کند؛ یک‌بار بهمن 64 و بار دوم دی 65. بار اول؛ والفجر 8، این عملیاتی است که تا یک‌ماه قبل، هیچ‌کس از انجام آن خبر ندارد؛ یک عملیات پیروز در سال‌های جنگ. بار دوم اما عراقی‌ها حواس‌شان جمع است، غواص‌ها که از اروند می‌گذرند، آنها آن‌ سوی آب، منتظرند. بار اول، دوم ندارد، در هر دو، داوطلب زیاد است، امکانات کم و شرایط سخت. «کتاب غواصان» تصویرگر همه‌ این شرایط است.

بررسی پارامترهای تئاتر دینی در «همایش رضوی»
دبیر «همایش رضوی» گفت: در این همایش نسبت به آنچه که تاکنون وجود داشته، آسیب شناسی می‌شود و بخش اصلی آن نیز به تبیین مفهوم تئاتر دینی اختصاص دارد. به گزارش تسنیم، نصرالله قادری، درباره «همایش رضوی» گفت: در این همایش از اساتید دانشگاه و صاحبنظران تئاتر حضور خواهند داشت که صبح‌ها سخنرانی و بعد از ظهر نیز میزگرد با حضور شرکت‌کنندگان و مخاطبان و پرسش و پاسخ آنها انجام خواهد شد. وی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن چنین همایش‌هایی، درباره تاثیرگذاری این برنامه‌ها بر نمایشنامه‌نویسی دینی توضیح داد: ذات نمایشنامه‌نویسی دینی است؛ هرچند می‌توان شاخه‌ای در قالب
نمایشنامه‌نویسی مذهبی برای آن تعریف کرد. با این حال، وظیفه همایش این نیست که به غنای نمایشنامه‌نویسی کمک کند، بلکه این همایش وظیفه دارد مباحث تئوریک را مطرح کند. در همایش رضوی که روزهای اول و دوم مردادماه امسال برگزار می‌شود، اساتید و صاحبنظرانی همچون محمود عزیزی، قطب‌الدین صادقی، مهدی حامدسقائیان، مهرداد رایانی‌مخصوص، مهدی نصیری، محمد ابراهیمیان، حسین مسافرآستانه، منصور پارسایی، علی ریاحی‌نبی و رضا کمال‌علوی حضور دارند. دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25الی 29 مردادماه سال جاری در استان خراسان شمالی (بجنورد) به دبیری حسین ثابت‌قدم‌وحید برگزار می‌شود.

اوباما و کلینتون دست به دامان هالیوودی‌ها شدند
در مراسمی که هالیوودی‌ها برای جمع‌آوری کمک مالی برای هیلاری کلینتون برگزار کردند، جمعی از چهره‌های مشهور حضور داشتند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری در این مراسم که در 2 نوبت و در خانه مایکل لومباردو، رئیس شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او و توبی مگوایر، بازیگر مرد عنکبوتی برگزار شد، شرکت کرد. در خانه مگوایر و همسرش جنیفر مه‌یر، لئوناردو دی‌کاپریو و مادرش، الیزابت بنکس، داستین لنس بلیک، هاوارد گوردون تهیه‌کننده و بروس کوهن تهیه‌کننده حضور داشتند. لمباردو، رئیس برنامه‌ریزی شبکه «اچ‌بی‌او» و شوهرش سانی‌وارد میزبان برنامه دیگر کلینتون بودند که با حضور حدود ۱۲۰ نفر برگزار شد. همچنین کلینتون در میهمانی منزل پیتر لویی از مدیران کمپانی وستفیلد شرکت کرد تا به جمع‌آوری پول بپردازد. از طرفی باراک اوباما نیز پنجشنبه شب وارد لس‌آنجلس شد تا در مراسم مشابهی که از سوی کمیته ملی دموکراتیک ترتیب داده شده بود، حضور یابد. اوباما در میهمانی چاک لور، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیونی که فیلم‌هایی چون «تئوری بیگ بنگ» و «دو نفر و نصفی» را تولید کرده است، شرکت کرد. از آنجا اوباما به خانه فیلمساز هالیوود تیلر پری رفت تا در دومین مراسم جمع‌آوری پول شرکت کند. از جمله چهره‌های حاضر در این میهمانی جانیوری جونیز بازیگر، متیو واینر تهیه‌کننده «مد من»، جیسون کالینز بازیکن سابق ان‌بی‌ای و تد سارندونز رئیس شبکه تلویزیونی آنلاین نت فلیکس بودند. در نهایت اوباما شام آن شب را با استیون اسپیلبرگ و جفری کاتزنبرگ، 2غول هالیوودی که بنیانگذار کمپانی انیمیشن دریم ورکز هستند، خورد.
 


Page Generated in 0/0114 sec