printlogo


کد خبر: 140466تاریخ: 1394/3/31 00:00
اخبار

درخواست پرسپولیس از فیفا
باشگاه پرسپولیس به منظور تنظیم لایحه دفاعیه، با ارسال نامه‌ای به فیفا مستندات صدور حکم پرونده ولاتکو را خواستار شد. مدیر حقوقی پرسپولیس در امور فوتبال در این‌باره گفت: در این مدت اقداماتی را برای ساماندهی پرونده‌های حقوقی پرسپولیس انجام داده‌ایم. از مشکلات موجود این بود که در بعضی پرونده‌ها با احکام ناگهانی روبه‌رو می‌شدیم که مشخص می‌کرد فیفا همچنان امور را از طریق بعضی وکلای سابق باشگاه دنبال می‌کرد که این مساله با فیفا در میان گذاشته شد.  وی ادامه داد: یکی از پرونده‌ها مربوط به ولاتکو می‌شود.  فیفا بنابر ادعای مطرح شده از سوی این بازیکن، به باشگاه اعلام کرده است باید 55 هزار دلار پرداخت شود. ما هم متقابلا در نامه‌ای مستندات ارائه‌شده از سوی بازیکن که فیفا براساس آن اعلام نظر کرده است را تقاضا کرده‌ایم. آرش نجفی به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: پس از دریافت مستندات، نسبت به طرح دفاعیه و ارسال آن اقدام خواهیم کرد تا حکم نهایی با توجه به مستندات دو طرف اعلام شود.

کوپا آمه‌ریکا برای نیمار به پایان رسید
کمیته انضباطی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا کاپیتان تیم‌ملی فوتبال برزیل را 4 بازی از همراهی این تیم محروم کرد. نیمار، کاپیتان تیم‌ملی فوتبال برزیل که امید نخست این تیم برای درخشش در کوپا آمه‌ریکا بود به خاطر جنجالی که در دیدار برابر کلمبیا به پا کرد 4 بازی از همراهی این تیم محروم شد تا این رقابت‌ها عملا برای او به پایان برسد. کاپیتان تیم‌ملی فوتبال برزیل بعد از آنکه بازی تیم‌ملی کشورش برابر کلمبیا به پایان رسید، ضربه‌ای به بازیکن حریف زد که باعث درگیری بازیکنان دو تیم با هم شد. این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر کلمبیا به پایان رسید.  بعد از پایان بازی، کمیته انضباطی رقابت‌ها، نیمار را 2 بازی از همراهی تیم‌ملی فوتبال برزیل محروم کرد اما بعدا این محرومیت به یک جلسه کاهش یافت ولی این پایان ماجرا نبود و در یک تصمیم جالب در نهایت کمیته انضباطی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا تصمیم گرفت این مهاجم سرشناس را 4 بازی از همراهی تیم‌ملی برزیل در این رقابت‌ها محروم کند تا عملا این رای برای نیمار جوان پایان این بازی‌ها باشد. در بیانیه کمیته انضباطی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا آمده است: نیمار، بازیکن تیم‌ملی فوتبال برزیل 4 بازی از همراهی تیم‌ملی فوتبال کشورش محروم شد و باید 10000 دلار نیز جریمه پرداخت کند.  او بعد از پایان بازی حرکت ناشایستی انجام داد که باعث شد فضا متشنج شود.  برزیل می‌تواند درخواست استیناف بدهد اما کارلوس باکا، مهاجم تیم‌ملی فوتبال کلمبیا که بشدت به حرکت نیمار واکنش نشان داد و او هم با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد، تنها 2 جلسه از همراهی تیمش محروم شد البته او باید 5000 دلار نیز غرامت پرداخت کند. برزیل در بازی نخست خود برابر پرو به پیروزی رسید اما در دیدار دوم برابر کلمبیا تن به شکست داد. کلمبیا نیز در بازی نخست خود با یک گل برابر ونزوئلا تن به شکست داد اما در دیدار دوم توانست برزیل را از پیش رو بردارد. در این گروه هر 4 تیم 3 امتیازی هستند و هفته پایانی برای آنها بسیار مهم است.

بلاتر: همه سران فیفا بازجویی شوند
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال می‌گوید همه سران بلندپایه فیفا و اعضای کمیته‌های مهم در این نهاد باید مورد بازجویی و تحقیق قرار گیرند.  فیفا حساس‌ترین روزهای تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد.  فساد در این نهاد بین‌المللی گسترده شده است و هر روز خبرهای تازه‌ای در این زمینه می‌شنویم.  سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بعد از فشارهای زیادی که بر او وارد شد مجبور شد از ریاست فیفا استعفا دهد و الان نوبت آن است که مورد بازجویی قرار گیرد تا ثابت شود آیا او در فساد دست داشته است یا نه؟ بلاتر 79 ساله می‌گوید همه سران بلندپایه فیفا و اعضای کمیته‌های مهم در این نهاد باید مورد بازجویی و تحقیق قرار بگیرند.  او در گفت‌وگویی که با مجله هفتگی فیفا داشت، عنوان کرد: ولفگانگ نیرزباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان پیشنهادی داد که من کاملا با آن موافق هستم و آن اینکه همه سران بلندپایه فیفا و اعضای کمیته‌های مهم در فیفا مورد بازجویی و تحقیق قرار بگیرند.  این پیشنهاد بسیار درست و سازنده است و من با آن موافق هستم. بلاتر ادامه داد: بعضی از فدراسیون‌ها بویژه اتحادیه فوتبال اروپا با این پیشنهاد مخالف هستند اما من دلیلی برای مخالفت نمی‌بینم و براین باور هستم که پیشنهاد خوب و مناسبی است. رئیس سوییسی فیفا در پایان سخنان خود تاکید کرد تا آخرین روزی که در این منصب باقی بماند نهایت تلاشش را برای مبارزه با فساد انجام خواهد داد.


Page Generated in 0/0050 sec