printlogo


کد خبر: 140637تاریخ: 1394/4/3 00:00
سرخط خبر

 انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد و به ۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تن رسید.
 رحمت‌الله پورموسی، دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار از ارسال نامه به مجلس درباره لغو بخشنامه ممنوعیت قرارداد زیر یک سال خبر داد و گفت: به معاونت روابط کار نیز برای برگزاری جلسه فوق‌العاده شورایعالی کار به منظور افزایش بن خواروبار نامه زدیم.
 مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در پایش و آزمایش‌های انجام شده هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزا در مرغداری‌های صنعتی کشور مشاهده نشده و پاک است.
 قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور با تصریح اینکه اگر صاحبان اراضی کشاورزی بدون عذر موجه ۵ سال زمینی را بدون کشت رها کنند، اسناد این اراضی ابطال و اراضی آنها به افرادی که در آن کشت‌کنند واگذار می‌شود، گفت: ۱۷۷ پرونده زمین‌خواری مرتبط با دستگاه‌های دولتی در سال‌های گذشته شناسایی‌شده که بر اساس آن با مجوز دستگاه‌های اجرایی اجازه ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی داده شده است.
 علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد با اعلام اینکه کاهش نرخ سپرده قانونی در دستور کار شورای پول و اعتبار است، گفت: ما هم قبول داریم نرخ سود متناسب با کاهش تورم کاهش نیافته است ولی بانک‌ها به خودشان با سود ۲۸درصد وام می‌دهند.
 احمد لطفی‌نژاد، مدیرکل تعاون استان تهران با اشاره به اجرای طرح پایپوش گفت: در استان تهران سالانه ۸۰ میلیون جفت کفش تولید می‌شود و در این صنعت 98هزار نفر مشغول به کار هستند که با اجرای طرح پایپوش امکان افزایش تولید و اشتغال تا ۱۵۰۰۰۰ نفر به وجود می‌آید.
 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خواستار جداسازی فرودگاه‌های نظامی و غیرنظامی در کشور شد.
 ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهادکشاورزی گفت: این وزارتخانه‌ نامه‌ای به سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نوشته و از آنان خواسته‌ اگر با توزیع میوه‌های قاچاق مواجه شدند، مانع این کار شوند.
 بهمن دانایی، دبیر انجمن صنایع قند و شکر گفت: امسال تا آذرماه واردات شکر برای بخش خصوصی ممنوع است.
 وزارت صنعت اعلام کرد: واردات خودروی سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی، منوط به عقد توافقنامه بین اشخاص یادشده و شرکت نمایندگی رسمی خودروی مورد نظر برای ارائه خدمات دوره گارانتی و وارانتی است.
 اجرای نخستین پایلوت کشوری جداسازی شبکه‌های آب شرب و آب بهداشتی، به‌دلیل نبود استاندارد مشخص برای آب بهداشتی
متوقف مانده است.
 مسلم بیات، مدیرکل استاندارد تهران گفت: با توجه به تفاوت میان نوشیدنی‌ها در آبمیوه و نکتار، استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌های طبیعی، مشابه طبیعی و مصنوعی طبق استاندارد ملی ممنوع است.
 علیرضا نوذری‌پور، قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به اینکه بین قیمت تمام شده آب و فروش آن فاصله زیادی وجود دارد، می‌توان افزایش میانگین 8000 تومانی قبض آب هر خانوار ایرانی را امری مفید برای جلوگیری از هدر‌رفت آب دانست.
 


Page Generated in 0/0054 sec