printlogo


کد خبر: 140660تاریخ: 1394/4/3 00:00
اخبار

آغاز فعالیت پویش «عاشقان مواجهه با اسرائیل» در آستانه روز قدس
گروه مردمی و خودجوشی که چندی پیش تحت عنوان پویش مردمی «نحن ابناء الخمینی» سربندها و پرچم‌هایی را با تصاویر شهدای منطقه و مدافع حرم چاپ و توزیع کردند، این‌بار در آستانه روز قدس فعالیت دیگری را با محوریت «مبارزه با اسرائیل» آغاز کرده‌اند. به گزارش تسنیم، این تصاویر شهدا از جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده آغاز می‌شود و گستره آن تا شهدای سال‌های اخیر همچون شهید تهرانی‌مقدم و دیگر شهدای اقتدار ادامه خواهد داشت. ممکن است شعار دیگری همچون «راه قدس از کربلا می‌گذرد» نیز بر این طرح اضافه شود اما هنوز تصمیمات به صورت کامل اخذ نشده است. این طرح به‌تازگی آغاز شده و فعلاً در مرحله طراحی شعار و لوگوی مخصوص به سر می‌برد. این اقدام خودجوش توسط این گروه مردمی، به‌تازگی آغاز شده و هنوز کار خود را به صورت رسمی آغاز نکرده است. قابل پیش‌بینی است که همچون طرح «نحن ابناء الخمینی» این طرح نیز با مشارکت طراحان بسیار و موج‌های حمایت‌کننده شبکه‌های اجتماعی همراه باشد.

همزمان با سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران
مراسم باشکوه دعای ندبه دریادمان شهدای شلمچه برگزار می‌شود
طاهره چک: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، خوزستان را دروازه ورود تشیع به ایران نامیده‌اند. در این راستا هر ساله در شلمچه به‌عنوان قدمگاه حضرت رضا(ع) و یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس، مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران با حضور مقامات کشوری و لشگری  برگزار می‌شود؛ مراسمی که  قرار است امسال به شکل بسیار متفاوت نسبت به سال‌های قبل و با شور و هیجان برگزار شود. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران با همکاری نهادهای مختلف و با شکوهی خاص، قرار است امسال در یادمان شهدای شلمچه برگزار شود، گفت: به منظور برگزاری پرشور مراسم  امسال دستگاه‌های ملی و استانی در این برنامه حضور پر رنگی دارند. وی با اشاره به اینکه مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به ایران در شلمچه در کنار دیگر برنامه‌ها اجرا می‌شود، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری، کانون‌های
فرهنگی -هنری مساجد، هیئات مذهبی و مساجد در این برنامه نقش پررنگی ایفا خواهند کرد.

مجموعه تئاتر صبا امسال افتتاح می‌شود
محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه مجموعه تئاتر صبا از مجهزترین مجموعه‌های تئاتری ساخته‌شده در کشور در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بهتر است مدیریت مجموعه با خانه هنرمندان باشد. شهردار تهران که شامگاه دوشنبه اول تیرماه ضیافت افطاری را با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف میزبانی کرد، درباره نحوه بهره‌برداری و مدیریت مجموعه‌های تئاتری و هنری ساخته‌شده توسط شهرداری تهران، توضیح داد: همه سعی ما این بوده است بهره‌برداری از این مجموعه‌ها را به فعالان حوزه‌های هنر و صاحبان اصلی آنها، واگذار کنیم. شهردار تهران درباره زمان دقیق بهره‌برداری از مجموعه تئاتری صبا، تأکید کرد: فکر می‌کنم چون خرده‌کاری‌هایی در مجموعه صبا باقی‌مانده، بهتر است زمان دقیقی را اعلام نکنم ولی به‌طور قطع در سال جاری مجموعه تئاتر صبا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهید چمران از دریچه انتشارات روایت فتح
«مرگ از من فرار می‌کند»، «چمران به روایت همسر شهید» و «یادگاران» 3 کتابی است که انتشارات روایت فتح منتشر کرده است. به گزارش فارس، در «چمران به روایت همسر شهید» که نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» است، غاده چمران از ابعاد وجودی همسرش می‌گوید؛ ابعادی که حتی برای او هم پنهان است. این کتاب جنبه‌‌های مختلفی از شخصیت او را در قالب کلمات، به تصویر کشیده است. عنوان کتاب«مرگ از من فرار می‌کند» اشاره به جمله‌ای از آن شهید بزرگوار دارد و ششمین جلد از مجموعه «از چشم‌ها» است.


Page Generated in 0/0061 sec