printlogo


کد خبر: 140661تاریخ: 1394/4/3 00:00
رویدادها

مرادخانی کارت زرد سوم جنتی را «جور» می‌کند؟
امروز هنرمندان معترض به مدیریت مرادخانی متکثرتر از قبل شده‌اند و برخی می‌گویند کارت زرد سوم را مرادخانی برای جنتی می‌گیرد. به گزارش تسنیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 94 را سال تئاتر اعلام کرد، نامگذاری‌ای که برخی آن را به فال نیک گرفتند و برخی دیگر آن را سرپوشی بر تمام اتفاقات 2 سال گذشته تئاتر و احتمالا اتفاقات ناخوشایندی که در آینده تئاتر کشور را درگیر می‌کند، دانستند. به هر حال وضعیت تئاتر کماکان مبهم است، از مشکلات برگزاری جشنواره‌ها گرفته تا اتفاقات عجیب تئاتر شهر و شورای هنری آن. موضوع سالن‌های نمایشی از اصلی‌ترین مسائلی است که هنرمندان تئاتر نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. مرادخانی بارها گفته به دنبال اقتصاد هنر است. اقتصادی که حالا نه تنها نتوانسته وضعیت تئاتر را بهبود دهد، بلکه فضای تئاتر کشور را نیز متشنج کرده است. خبرهایی از این دست که «هلدینگی فعال متعلق به چند اسپانسر عموماً قدرتمند پا به عرصه نمایش گذاشته و با کمک‌های دولتی مجوز اجرا در تماشاخانه‌های خصوصی خود می‌گیرد و... ادامه ماجرا» یا «شرکت‌های خصوصی پشت صحنه برگزاری چند ارکستر میلیاردی» هستند! همچنین در جمع هنرمندان دهان به دهان می‌چرخید که یک شیوه کار این طور شده است که برخی مدیران با حمایت از چند شرکت خصوصی کنسرت‌ها را به سوی آنان سوق داده تا درآمدزایی میلیاردی و میلیونی برای آنان رقم بزنند. در سال اول مدیریت علی مرادخانی،معاون امور هنری وزارت ارشاد، هنرمندان تئاتر نسبت به وضعیت مبهم سالن‌ها و بدهی‌های مرکز تجمع کردند و حالا پس از نزدیک به یک سال از آن تجمع، خانه تئاتر نیز احساس وظیفه کرده‌ و وارد میدان شده است و کانون کارگردانان تئاتر بیانیه‌‌ای چنین می‌دهد: «فاجعه، دیگر در راه نیست بلکه اتفاق افتاده است. فاجعه‌ای به نام عاشقانه‌های ناآرام که آنچه را از تئاتر می‌گیرد عشق و آرامش است».

قسمت چهارم از مجموعه «ایران هسته‌ای» پخش می‌شود
«نزدیک‌تر از نیویورک» نام قسمت چهارم از مجموعه فیلم ۵ قسمتی «ایران هسته‌ای» است که پس از مستندهای جنجالی «از هیروشیما تا لوزان»، «شطرنج با گرگ‌ها» و «سکوت استقلال، فریاد آزادی» ساخته شده است. به گزارش تسنیم، مستند «نزدیک‌تر از نیویورک» نام قسمت چهارم از مجموعه مستند 5 قسمتی «ایران هسته‌ای» است که پنجشنبه 4 خردادماه از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این مستند که توسط گروه مستندسازی برنامه تلویزیونی «ثریا» تولید شده است، به بررسی تاثیرات وضعیت اقتصادی جامعه روی پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات هسته‌ای می‌پردازد. «از هیروشیما تا لوزان»، «شطرنج با گرگ‌ها» و «سکوت استقلال، فریاد آزادی» 3 مستند قبلی این مجموعه بود که با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده بود.

تهیه‌کننده فیلم «یاسین»:
برخورد سازمان‌های دولتی با فیلم‌های ارزشی شعاری است
محسن علی‌اکبری گفت: رفتار متناقض سازمان سینمایی در پافشاری بر اکران فیلم «یاسین» در ماه مبارک رمضان و بعد از آن بها ندادن به این اثر، نشان‌دهنده‌ رفتار شعارگونه‌ آنها در حمایت از آثار ارزشی است. به گزارش فارس، تهیه‌کننده فیلم دینی «یاسین» در ارتباط با وضعیت اکران این فیلم اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد سالن‌های نمایش این اثر سینمایی از 10 سالن تجاوز نمی‌کند. این بی‌مهری‌ها همچنان ادامه دارد و نزدیک به 20 سانس از زمان‌های نمایش«یاسین» از طرح ویژه نمایش «افطار تا سحر» به صورت خودجوش حذف شده که با اعتراض دفتر پخش فیلم و رایزنی‌های صورت گرفته با برخی صاحبان سینما قرار شد در 48 ساعت آینده تکلیف این موضوع روشن شود. علی اکبری در پایان گفت: به نظر من قشر عمده‌ای از مردم که در واقع قشر مذهبی و متدینین جامعه ما هستند، تمایل چندانی برای رفتن به سینما ندارند ولی ما وظیفه داریم آثاری بسازیم که بتوانیم همه از جمله این قشر را به سینما بیاوریم تا سینما را از این وضعیت رکود و بحران خارج کنیم.
 


Page Generated in 0/0053 sec