printlogo


کد خبر: 140667تاریخ: 1394/4/3 00:00
چهارگوشه

مذاکرات پنهانی تل‌آویو و آنکارا
با گذشت یک سال از توقف مذاکرات آشتی میان آنکارا و تل‌آویو، روزنامه عبری‌زبان معاریو از دیدار محرمانه نمایندگان دو طرف برای از سرگیری مذاکرات آشتی خبر داد. دوری گلد، مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و یکی از چهره‌های نزدیک‌ به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم طی چند روز اخیر دیدارهای محرمانه‌ای را با فریدون سینیر اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در شهر رم انجام داده است. از زمان تیرگی روابط دو طرف به خاطر حمله نیروهای اسرائیلی به ناوگان دریایی ترکیه در مسیر غزه و کشته شدن 9 فعال این کشور صورت گرفته بود، این دیدار محرمانه در نوع خود اولین گام برای آشتی میان دو طرف است.

حفر خندق در مرز مصر و نوار غزه
ارتش مصر به بهانه جلوگیری از قاچاق و جهت ارتقای امنیت در منطقه حائلی که از حدود چند ماه قبل در مرز با نوار غزه ایجاد کرده، خندقی را در مرزهای سینای شمالی با غزه حفر کرد. برخی ساکنان استان سینای شمالی با انتقاد از این طرح، آن را موجب اختلال در عبور و مرورها و تخریب مزرعه‌هایشان دانستند. پس از حملات تروریستی که سال گذشته علیه ارتش و نیروهای امنیتی مصر در منطقه سینا رخ داد، مقامات مصری شروع به ایجاد یک منطقه حائل کردند.

خودکشی خلبان سعودی پس از مشاهده اجساد کودکان یمنی
منابع آگاه در دربار سلطنتی آل‌سعود از خودکشی یک خلبان شرکت‌کننده در بمباران صنعا، پایتخت یمن خبر دادند. به گزارش مشرق به نقل از الفرات، محمد عمرالعنزی، افسر خلبان نیروی هوایی ارتش عربستان که در بمباران صنعا مشارکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر کشتار کودکان یمنی و اجساد آنها و خانه‌های ویران شده، دست به خودکشی زد. این خلبان در وصیتنامه خود از کشتار مسلمانان ابزار انزجار کرده و نوشته است: ما مرتکب گناه شده‌ایم و معنای اسلام واقعی را فراموش کرده‌ایم، ما در کنار خلبانان مسیحی، برادران و خواهران مسلمان خود را به قتل می‌رسانیم. وی در ادامه وصیتنامه خود نوشته است: محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی) ما را وارد این جنگی کرده است که قطعا شکست خورده و بازنده‌ایم، چرا ما باید دستورات آمریکا را اجرا کنیم و منافع دشمنان اسلام در منطقه یعنی اسرائیل را محقق کنیم. با رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی، بلایا و مصایب تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.

جنایات داعش به بهانه رمضان
داعش در آخرین جنایت خود برای تخریب چهره اسلام، دوشنبه گذشته 2 نوجوان سوری را به اتهام واهی روزه‌خواری مصلوب کرد. به گزارش پایگاه العهد این 2 نوجوان سوری در شهر المیادین از استان دیرالزور به دلیل روزه نگرفتن توسط عناصر  تکفیری اعدام شده و به صلیب کشیده شدند. این در حالی است که در دین اسلام حتی اعدام مجرمان در ماه رمضان حرمت دارد. رامی عبدالله الرحمن، مدیر دفتر حقوق بشر در سوریه گفت داعش بر گردن این 2 کودک پلاکاردهایی با مضمون «روزه‌خواری بدون عذر در ماه رمضان» آویخته است. تروریست‌ها 3 مرد را نیز در منطقه الکسره در حومه غربی شهر دیرالزور اعدام کرده و سپس به صلیب کشیدند. گروه تکفیری‌های داعش همچنین در آخرین فتواهای بی‌پایه خود اعلام کرد هرکس برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را در ماه رمضان مشاهده کند، اعدام خواهد شد.

مشکلات معیشتی یمنی‌ها در رمضان
با گذشت ۵ روز از ماه رمضان حملات عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد که این تجاوز، مردم این کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است. یک فعال یمنی در این باره می‌گوید: «نیازهای مردم یمن در ماه رمضان در بازارها موجود نیست. گاز خانگی به حد غیرمعقولی رسیده است و وضعیت سوخت هم که مشخص است.» او با اشاره به قیمت بالای اجناس مصرفی در بازارها گفت: آرد و برنج با قیمت‌های سرسام‌آوری به فروش می‌رسد. کالاهایی که سازمان‌های بین‌المللی اعلام می‌کنند در اختیار ملت یمن قرار داده‌اند عملا به دست مردم نرسیده است. از تعدادی از مدارس اسکان آوارگان دیدار کردم، آنها فرش نداشتند و روی زمین می‌خوابند و غذای آنها از طریق افراد خیّر تامین می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec