printlogo


کد خبر: 141167تاریخ: 1394/4/11 00:00
وزیر علوم تأکید کرد
کند شدن رشد علمی کشور

گروه اجتماعی: وزیر علوم در نشست مشترک با جمعی از مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران ضمن اذعان به افت شیب علمی کشور، ادامه این روند را نامطلوب دانست. به گزارش ایلنا، نشست مشترک محمد فرهادی با جمعی از مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در وزارت علوم برگزار شد و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست به  ارائه گزارشی پیرامون وضعیت علمی کشور پرداخت. وی رشد علمی کشور در چند سال گذشته را مطلوب دانست و ضمن اذعان به این نکته که شیب این رشد کم شده است، عوامل متعددی را در این افت شیب رشد دخیل دانست. فرهادی با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه حتی در زمینه مسائل علمی آن را یکی از دلایل افت شیب رشد بالای علمی کشور دانست و اظهار داشت: با وجود این تحریم‌ها، مقداری از این کاهش رشد طبیعی است، چرا که وقتی به این درجه از رشد علمی رسیده‌ایم، نیاز به توان بیشتر و حرکت پرتلاش‌تر است تا آن را حفظ یا بیشتر کنیم و این شرایط قابل مقایسه با گذشته نیست.
وزیر علوم ابراز امیدواری کرد با سیاست‌های جدید، کشور به رشد علمی بیشتر از گذشته برسد.
فرهادی با ارائه آماری از وضعیت مطلوب کشور در عرصه علم و فناوری بر لزوم تحول در نظام رتبه‌بندی اساتید تاکید کرد و افزود: توجه ویژه به اشتغالزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و تجهیز سخت‌افزاری دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی وزارتخانه برای حرکت به رشد علمی کمی و کیفی بهتر و بالاتر است که در دستور کار قرار داد.
وزیر علوم با ابراز تأسف از مسائل مطرح‌شده در حوزه فرهنگی درباره دانشگاه‌ها، بر اجرا شدن قانون در حل این مشکلات تاکید کرد و یادآور شد: اجرای درست قانون لازمه حل این مشکلات در دانشگاه‌هاست.
 


Page Generated in 0/0055 sec