printlogo


کد خبر: 141176تاریخ: 1394/4/11 00:00
ستاد خبری قوه مقننه با حضور لاریجانی افتتاح شد

ستاد خبری قوه مقننه روز گذشته با حضور علی لاریجانی، رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افتتاح شد. به گزارش تسنیم، این ستاد با شماره تلفن 3 رقمی 132 از  روز چهارشنبه آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردم در حوزه‌های
مختلف است.
همچنین سامانه پیام کوتاه 2000132 و نیز وب‌سایتwww.132.parliran.ir  برای طرح انتقادات، پیشنهادات و شکایات در دسترس عموم مردم قرار دارد.

یکشنبه آینده
طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیته ویژه مجلس بررسی می‌شود
حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از بررسی طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیته ویژه مجلس خبر داد و گفت: در حال حاضر جلسات کمیته مجلس به منظور بررسی طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور مرتب با حضور نمایندگان دولت و برخی وزرای کابینه برگزار می‌‌شود. وی با تأکید بر اینکه جلسات کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس هفته آینده نیز برگزار می‌شود، افزود: قرار است در نشست روز یکشنبه هفته آینده کمیته ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرار است گزارش نهایی کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس برای بررسی‌های بیشتر تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شود.

امضای توافق نهایی براساس بیانیه لوزان قابل قبول نیست
اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 که در حال حاضر در جریان است، گفت: نکته بسیار مهم در مذاکرات هسته‌ای این است که طرف غربی، بویژه آمریکا روحیه زیاده‌خواهی، زیاده‌طلبی و زورگویی را که تاکنون از خودشان نشان داده‌اند و این جزو روش سیاسی‌شان بوده است، هنوز هم به دنبال همان روش هستند تا آن را حتی در مذاکرات هسته‌ای اِعمال کنند. وی افزود: نکته دیگری که در رابطه با مذاکرات هسته‌ای وجود دارد این است که تیم مذاکره‌کننده ما باید هوشیارانه و با دقت، کار را دنبال کند و این طور باشد که اگر آنها فشارشان را زیاد می‌کنند یا اینکه می‌خواهند تیم مذاکره‌کننده ما را مقصر نرسیدن به توافق احتمالی بدانند، طرف ایرانی متوجه باشد که این یک جنگ روانی است و می‌خواهند وانمود کنند که ایران نمی‌خواهد مذاکره را ادامه دهد. نماینده مردم تهران با یادآوری خطوط قرمز تعیین شده در مذاکرات هسته‌ای، افزود: طبق خطوط قرمز تعیین شده، تحریم‌ها باید یکجا لغو شود، در بحث تحقیق و توسعه باید کارمان را ادامه دهیم و از طرفی نیز به هیچوجه نخواهیم گذاشت تیم بازرسی آنها بیاید و از مراکز نظامی و غیرنظامی ما بازدید داشته باشد و حتی اجازه نمی‌دهیم با دانشمندان ما مصاحبه‌ شده و از آنها بازجویی‌ صورت گیرد. کوثری اضافه کرد: اینها می‌توانند فقط و فقط از مراکز هسته‌ای که مشخص شده است، بازدید داشته باشند، البته الآن هم دوربین دارند و فیلمبرداری می‌کنند، بنابراین به هیچوجه اجازه هیچگونه بازرسی، حتی بازرسی‌های مدیریت شده از مراکز غیرهسته‌ای را نخواهیم داد. وی با اشاره به اینکه طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای اعلام می‌کند که ایران باید به چارچوب‌های توافق لوزان پایبند باشد، خاطرنشان کرد: اگر در لوزان توافق شده بود که باید امضا می‌شد، لذا صحبت‌‌های اولیه‌ای بوده و بیشتر از آن هم چیزی نبوده، اینکه آنها بخواهند بر لوزان تأکید کنند، به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
 


Page Generated in 0/0056 sec