printlogo


کد خبر: 141192تاریخ: 1394/4/11 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
بروز مشکل در خرید دارو و تجهیزات بیمارستانی
به‌دلیل بدهی بیمه‌ها بیمارستان‌ها در خرید دارو و لوازم مصرفی پزشکی که هزینه بسیار سنگینی دارند و در تهیه بموقع آنها با مشکل مواجه هستند. محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت درباره مشکلات اعتباری طرح تحول نظام سلامت، گفت: دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت را با هدف کاهش پرداختی مردم از سال 93 آغاز کرده و در سال 94 نیز با قوت آن را ادامه خواهد داد. وی به بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها اشاره و اظهار کرد: اما برای اداره بیمارستان‌ها وصول بموقع مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر بویژه سازمان‌های بیمه‌گر پایه بسیار ضرورت دارد. در حال حاضر که مردم بیش از پیش به بیمارستان‌های دولتی اقبال دارند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند، این موضوع ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. آقاجانی با بیان اینکه در صورت وصول نشدن بموقع مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستان‌های آن از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، مشکلاتی در اداره بیمارستان‌ها پیش می‌آید، به ایسنا بیان داشت: برای مثال پرداختی به کارکنان برای ایجاد انگیزه در آنها جهت ارائه خدمات با مشکل مواجه شده است. وی افزود: همچنین بیمارستان‌ها در خرید دارو و لوازم مصرفی پزشکی که هزینه بسیار سنگینی دارند و در تهیه بموقع آنها با مشکل مواجه هستند بنابراین هم برای ارائه خدمات هم برای تهیه دارو و لوازم و حتی برای امور روزمره بیمارستان‌ها مانند تامین انرژی و مواد غذایی، وصول مطالبات بیمه به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع درآمد بیمارستان‌ها ضرورت بسیار دارد.

مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بیمه عمر می‌شوند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از برقراری بیمه عمر برای همه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ضیافت افطار تشکل‌های صنفی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکای اجتماعی و صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی، کارگران و کارفرمایان هستند، اعلام کرد: از هفته گذشته بیمه عمر مستمری‌بگیران را تقبل کردیم. وی افزود: بر این اساس و با صرف اعتبار 60 میلیارد تومانی، همه مستمری‌بگیران ما از ابتدای امسال بیمه عمر شدند و در صورت فوت 3 میلیون تومان به بازماندگان آنها تعلق می‌گیرد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به پرداخت معوقات مستمری‌بگیران این سازمان که در پی افزایش حقوق به وجود آمده بود، اشاره و عنوان کرد: تعهد داشتیم مابه‌التفاوت حقوق مستمری‌بگیران در فروردین را بپردازیم که این عملیات از روزهای گذشته آغاز شده است. وی خاطرنشان کرد: کل این مبلغ 330 میلیارد تومان است و پرداختی‌ها بتدریج طی یک ماه پرداخت خواهد شد. نوربخش همچنین به سفرهای زیارتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و یادآورشد: با هزینه سازمان، بازنشستگان را به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم و تاکنون 20 هزار نفر در 5 ماه گذشته به این سفر زیارتی اعزام شده‌اند و وعده می‌دهم با ظرفیت 2 برابری نسبت به گذشته سفرهای زیارتی را ادامه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌خبر داد
راه‌اندازی اولین مرکز نگهداری دختران فراری
اولین مرکز نگهداری دختران فراری در تهران راه‌اندازی می‌شود. به گزارش «وطن امروز» علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مطالعات زیادی در ارتباط با دختران فراری انجام نشده است، افزود: در حال حاضر دختران زیادی به دلیل اختلاف‌های ساده مانند اجبار در ازدواج، تفاوت ارزش‌های بین نسلی و عشق‌های مجازی از خانه فرار می‌کنند به همین دلیل نیاز است برای کمک به این دختران برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. وزیر رفاه با اشاره به اینکه اگر دختران پس از فرار به مرکز حمایتی روی‌آورند دیگر درگیر آسیب‌های اجتماعی متعدد نمی‌شوند، یادآور شد: اما چنانچه این اتفاق رخ ندهد این دختران تا مرز تن‌فروشی نیز جلو می‌روند. به گفته ربیعی، یکی از خیرین کشور اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای نگهداری دختران فراری در تهران کرده که بزودی راه‌اندازی خواهد شد و با این اقدام می‌توانیم از طریق شناسایی خانواده‌های آنها، شرایط را برای بازگشت این دختران به کانون خانواده‌هایشان فراهم کنیم.


Page Generated in 0/0058 sec