printlogo


کد خبر: 141193تاریخ: 1394/4/11 00:00
آژیر

باند بزرگ جعل اسناد دولتی تارومار شد
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از انهدام باند جعل اسناد دولتی و دستگیری
۶ جاعل اسناد دولتی در شهریار خبر داد.
به گزارش «وطن امروز» سردار محسن خانچرلی، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره جعل اسناد دولتی به پلیس آگاهی شهریار درباره جعل نامه‌های شهرداری در مقام پاسخ به اداره گاز و فروش انشعاب گاز به باغاتی که به دلیل نداشتن مجوز یا ساخت‌وساز بدون پروانه و دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری موفق به دریافت پاسخ مثبت استعلام نشده بودند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های پلیس آگاهی مشخص شد افراد متقاضی با پرداخت مبالغی میلیونی به 6 جاعل، پاسخ استعلام مثبت شهرداری را به‌صورت جعلی دریافت کرده و به سایر امور خود می‌پرداختند که با تلاش پلیس آگاهی غرب استان تهران، همه اعضای 6 ‌نفره این باند در شهریار دستگیر شدند و پس از معرفی به مقام قضایی و اتخاذ تصمیم مناسب برای هر یک از آنها روانه زندان شدند. رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به عملیات دستگیری جاعلان بیان کرد: با دستگیری متهم اصلی پرونده و آغاز تحقیقات پلیسی مشخص شد وی مبلغ ۴۰میلیون ریال از هر قربانی جهت دریافت مجوز گاز‌کشی باغ دریافت کرده و در بازرسی از محل فعالیت متهم تعدادی اوراق جعل اسناد دولتی از داخل مغازه‌اش کشف شد و در ادامه با همکاری اطلاعاتی متهم دستگیرشده، در 3 عملیات جداگانه، 5 جاعل همدستش نیز در شهرستان‌های شهریار و ملارد دستگیر شدند. به گفته خانچرلی، متهمان دستگیرشده در بازجویی‌های پلیس اعتراف کردند نامه درخواست‌های دولتی را به فردی به هویت «احمد» که از کارکنان اخراجی شهرداری است داده و وی مجوز یا همان موافقتنامه را برای آنها تهیه کرده است. متهمان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

مرگ 2 هزار و 600نفر در سوانح رانندگی
در 2 ماه نخست سال جاری 2 هزار و 614 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی 2 هزار و 828 نفر بود، 6/7 درصد کاهش یافته است. به‌گزارش «وطن امروز»، بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور،‌ در 2 ماه نخست امسال یکهزار و 973 مرد و 641 زن در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آنها به ترتیب با یکهزار و 767 فوتی در محورهای برون‌شهری، 666 نفر در محورهای درون‌شهری، 175 نفر در مسیرهای روستایی و 6 نفر در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند. در این مدت همچنین استان‌های فارس با 217، خراسان رضوی با 205 و تهران با 188 فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با 22، اردبیل با 23 و ایلام با 27 فوتی به ترتیب کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.
بر اساس این گزارش در 2 ماه نخست سال جاری 50 هزار و 499 نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که 35 هزار و 130 نفر از آنها مرد و 15 هزار و 369 نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش یافته است.
 


Page Generated in 0/0068 sec