printlogo


کد خبر: 141211تاریخ: 1394/4/11 00:00
رویدادها

عرضه قرآن کریم به 11 زبان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
قرآن کریم به 11 زبان دنیا از جمله هلندی، انگلیسی، روسی، آذری و اسپانیایی در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود. به گزارش فارس، هاشم ربیع‌زاده، مسؤول غرفه دارالقلم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از عرضه قرآن به 11 زبان دنیا در این غرفه خبر داد و گفت: کتاب‌های ترجمه شده قرآن کریم به 11 زبان هلندی، انگلیسی، روسی، آذری، چینی، آلمانی، مالزی، فرانسوی، ترکی، اسپانیایی و اردو به مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود. وی هدف از عرضه قرآن به 11 زبان دنیا را پاسخگویی به نیازهای مخاطبان عنوان کرد و افزود: ما با عرضه قرآن به زبان‌های مختلف سعی کردیم تا پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان از نمایشگاه با هر زبان و سلیقه‌ای باشیم. ربیع‌زاده با اشاره به عرضه قرآن در ابعاد 35 در 50 سانتی‌متر نیز گفت: نمایشگاه قرآن فرصت خوبی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ و معارف قرآنی است و می‌تواند در نزدیک کردن آنها به این کتاب آسمانی نقش موثری داشته باشد.

روایت هنرمندان کارتونیست از «پرواز خاموش» هواپیمای ایرانی
همزمان با بیست‌وهفتمین سالروز حمله ناو نظامی آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران، نمایشگاه کاریکاتور «پرواز خاموش» با نمایش آثار ۲۲ هنرمند در خانه کاریکاتور ایران و نگارگذر چهارراه ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، نمایشگاه کاریکاتور «پرواز خاموش» به مناسبت 12 تیرماه سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری در سال 1367 به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به شکل همزمان در نگارگذر چهارراه ولی‌عصر(عج) و خانه کاریکاتور ایران برپا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران:
باید صادرکننده قرآن با خط ایرانی به سایر کشورها باشیم
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران گفت:« حتما باید چندین خوشنویس در این دوره نگارش قرآن به خط ایرانی را شروع کنند. ما باید صادرکننده قرآن به خط ایرانی به سایر کشورها باشیم». به گزارش تسنیم، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در مراسم گشایش نمایشگاه آثار طاهر خوشنویس در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) درباره اهمیت نگارش قرآن به خط ایرانی گفت: حتما باید چندین خوشنویس در این دوره نگارش قرآن به خط ایرانی را شروع کنند. ما باید صادرکننده قرآن به خط ایرانی به سایر کشورها باشیم.  

آغاز جشنواره «باران رحمت»
مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سراسری باران رحمت، امروز با اجرای آیین‌های ایرانی با نوای پهلوانی، زنگ و ضرب زورخانه‌ای در محوطه خانه هنرمندان رسما آغاز خواهد شد. به گزارش تسنیم، در این روز همچنین ویژه‌برنامه رخصت که شامل برنامه‌های مختلف از آیین و سنت‌های ایرانی است اجرا می‌شود. لازم به ذکر است دومین جشنواره سراسری «باران رحمت» با تاکید و توجه بر مضامین قرآنی و معاصرسازی آن با دنیای امروز، به همت موسسه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان به دبیری حسین پارسایی از 11 الی 26 تیرماه برگزار می‌شود.

نقاشی تصاویر ۳۰ شهید در 30 شب از ماه مبارک رمضان
همزمان با اجرای ویژه‌برنامه فصل نیایش در بوستان المهدی(عج) چهره 30 شهید در 30 شب از ماه مبارک رمضان به هنر نقاشی نگاشته می‌شود. به گزارش فارس، لیلا محمودزاده هنرمندی که هر شب چهره یک شهید منطقه 9 را به سبک سیاه‌قلم و تنها با استفاده از یک قلم چهره این شهدا را نقاشی می‌کند، گفت: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 9 و فرهنگسرای رویش در طول برگزاری جشن‌های ماه مبارک رمضان در بوستان المهدی(عج) روی استیج حضور پیدا می‌کنم و در برابر دیدگان مردم هر شب چهره یک شهید منطقه 9 را نقاشی می‌کنم. وی ادامه داد: نقاشی چهره شهدا برای من یک نعمت و افتخار بزرگی است که از سوی خداوند به من هدیه شده و واقعاً با نقاشی کشیدن چهره شهدا حس و حال عجیبی به من از سوی خدا هدیه داده می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec