گروه اجتماعی: واقعیت این است که باید یک اراده جدی در وزارت آموزشوپرورش و دولت برای رفع مشکلات به وجود آید و در غیر این صورت فکر نمیکنم با یک وعده توخالی بتوانیم مشکلات را حل کنیم. حجتالاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این مطلب و در پاسخ به این پرسش که «با توجه به رأی اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزشوپرورش، تکلیف مشکلات آموزشوپرورش و نارضایتی فرهنگیان چه میشود؟ اظهار داشت: مشکلات آموزشوپرورش 2 بخش دارد؛ یک بخش مشکلات ماندگاری است که از گذشتههای دور متراکم شده و بخش دیگری مشکلاتی است که به تازگی بروز کرده است. وی به فارس بیان داشت: واقعیت این است که باید یک اراده جدی در وزارت آموزشوپرورش و دولت برای رفع مشکلات به وجود آید و در غیر این صورت فکر نمیکنم با یک وعده توخالی بتوانیم مشکلات را حل کنیم؛ باید معاونت نظارت راهبردی رئیسجمهور کمک کند. سلیمی یادآور شد: واقعیت این است که معلمان از تبعیض در رنج هستند و تبعیض نیز واقعیت است و وجود دارد، در بحث منابع انسانی نیز آموزشوپرورش با خروج جدی نیرو مواجه بوده و در بسیاری از مناطق با کمبود نیرو مواجه است. عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: صادر نشدن مجوزهای استخدام باعث شده است مشکلاتی برای آموزشوپرورش به وجود آید؛ درست است در بعضی جاها با مازاد نیرو مواجه است اما واقعیت این است که در بعضی رشتهها آموزشوپرورش بشدت از کمبود نیرو رنج میبرد. به گفته سلیمی وزیر آموزشوپرورش باید تحرک ویژهای در مجموعه آموزشوپرورش ایجاد کند و اگر تحرک لازم را نداشته باشیم، آموزشوپرورش آسیب میبیند.