printlogo


کد خبر: 141520تاریخ: 1394/4/18 00:00
اخبار

لاوروف: درباره PMD توافق کردیم
«روسیا الیوم» در خبری فوری به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای 1+5 و ایران حصول پیشرفت‌هایی را در مذاکرات تایید می‌کنند. ولی برخی موضوعات همچنان حل نشده باقی مانده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، لاوروف گفت: مهلت مشخصی برای پایان مذاکرات وجود ندارد. وی همچنین افزود: درباره ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران توافق کردیم. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: زمان زیادی تا حصول توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی نمانده است. لاوروف در پایان اعلام کرد: درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران نیز باید توافق شود. اظهارات لاوروف درحالی است که پیش از این یوکیا آمانو، اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی گزارشی درباره PMD منتشر خواهد کرد.

معامله با شیطان  تباهی نصیب‌مان می‌کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایرانیان عزت را از امام حسین (ع) مشق گرفتند، گفت: تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات، عزت و سربلندی ملت ایران را به یاد داشته باشد و در برابر مواضع دشمن تسلیم نشود. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم احیای سه‌شنبه شب همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به شهادت امیرالمومنین(ع) توسط شقی‌ترین انسان‌ روی زمین بیان کرد:  حضرت علی(ع) هنگام ضربت خوردن جمله «فزت و رب الکعبه» را به زبان آوردند که کلمه فوز از ادبیات عربی بوده و در 29 قسمت قرآن آمده و به معنی برنده شدن است. خاتمی اضافه کرد: اگر با شیطان معامله کنیم تباهی نصیبمان خواهد شد ولی معامله با خدا موجب می‌شود به بهشت که وعده داده دست یابیم. وی انقلاب اسلامی را تداعی‌کننده فرهنگ عزت و ذلت‌ناپذیری برای مردم ایران دانست و گفت: ملت ما با این فرهنگ خو گرفته و این مشق را از عاشورا گرفته است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ملت ایران تا زمانی که به فرهنگ عاشورا پایبند هستند تن به ذلت نمی‌دهند و تسلیم خواسته دشمنان نمی‌شوند و امیدواریم تیم مذاکره‌کننده نیز مساله عزت و سربلندی ملت ایران را به یاد داشته باشد و در برابر مواضع دشمن تسلیم نشود.

روحانی: با دیدن متن مذاکرات مغرور می‌شوم
حسن روحانی می‌گوید هرگاه به متن مذاکرات نگاه می‌کند مغرور می‌شود و مباهات می‌کند. او روز سه‌شنبه در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه‌ها گفت: کسانی که امروز در مصاف هسته‌ای ایستاده و مذاکره می‌کنند، تربیت شده همین دانشگاه هستند و از همان توان دانشگاهی خود برای به سرانجام مطلوب رسیدن مذاکرات استفاده می‌کنند. روحانی خاطرنشان کرد: روزی که مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهید دید که فرزندان دلاور شما چگونه در این مصاف و در برابر قدرت‌های جهان ایستاده و مذاکره کردند. خدا را گواه می‌گیرم که هر وقت متن لحظه به لحظه مذاکرات را دیدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات کردم که چگونه فرزندان دلاور شما به خوبی از عزت و حقوق ملت دفاع کردند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد تا خیرات و ثمرات آن نصیب ملت شود.
 اظهارات روحانی در حالی است که به دلیل عدم ابلاغ قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران توسط او، نگرانی‌های فراوانی نسبت به محتوای مذاکرات هسته‌ای و توافق احتمالی ایجاد شده است. از سوی دیگر روحانی در حالی می‌گوید تیم مذاکره‌کننده ایرانی در دانشگاه‌های ایران درس خوانده‌اند که اساسا جواد ظریف همه مراحل تحصیلی آکادمیک خود را در آمریکا گذرانده، عباس عراقچی در انگلیس (دانشگاه کنت) مدرک دکترای اندیشه سیاسی خود را اخذ کرده و مجید تخت‌روانچی هم همه تحصیلات آکادمیک خود را در آمریکا و سوییس اخذ کرده است!


Page Generated in 0/0140 sec