printlogo


کد خبر: 141534تاریخ: 1394/4/18 00:00
سلامت

عضو کمیسیون درمان مجلس:
سرکشی به حساب پزشکان غیرقانونی است
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سرکشی به حساب پزشکان برای تعیین مالیات را غیرقانونی دانست. به گزارش «وطن امروز»، محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اعلام مدیران سازمان امور مالیاتی مبنی بر ورود به حساب پزشکان برای تعیین مالیات با توجه به ابطال تفاهمنامه مالیاتی با سازمان نظام پزشکی، افزود:‌ به طور حتم انجام چنین اقدامی از سوی سازمان امور مالیاتی خلاف و غیرقانونی است. وی ادامه داد:‌ وظیفه سازمان امور مالیاتی تعیین مالیات بر درآمد است نه مالیات بر سرمایه، بنابراین شاید طبابت تنها منبع درآمد یک پزشک نباشد و ممکن است مبلغ موجود در حساب پزشکان از فعالیت‌های دیگری صورت گیرد. قربانی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی برای تعیین مالیات پزشکان باید به اظهارنامه این قشر اکتفا کند، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی برای تعیین مالیات پزشکان نباید افراط کرده و به حساب پزشکان سرکشی کند، چراکه این سازمان حق چنین اقدامی را ندارد. وی یادآور شد:‌ سرکشی سازمان امور مالیاتی به حساب پزشکان ممکن است نوعی تهدید سرمایه باشد و در این میان سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی باید اعتمادی متقابل به یکدیگر داشته باشند و باید راهکاری تبیین و مالیات واقعی از پزشکان دریافت شود. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: طی جلسه‌ای که در گذشته با مدیران سازمان امور مالیاتی برگزار کردیم قرار بر آن شد تا اظهارنامه مالیاتی برای تعیین مالیات پزشکان با همکاری سازمان نظام پزشکی مد نظر باشد.   

کمبود ذخایر 3 گروه خونی کمیاب
افرادی که گروه خونی +AB و –AB و –O دارند خون خود را اهدا کنند، چرا که خون این گروه‌ها بسیار مورد نیاز است. به گزارش «وطن امروز» علی‌اکبر پورفتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان این مطلب افزود:
۹۰ درصد مردم کشور گروه خونی مثبت دارند و ۱۰درصد گروه خونی منفی دارند و از میان گروه‌های خونی مثبت تنها ۷ درصد گروه خونی +AB و از میان گروه‌های منفی خون کمتر از یک درصد گروه خونی –AB دارند و این گروه خونی نایاب‌ترین گروه خونی در کشور است. پورفتح‌الله ادامه داد: از مردم تقاضا داریم کسانی که گروه خونی +AB و –AB و –O دارند خون خود را اهدا کنند، چرا که خون این گروه‌ها بسیار مورد نیاز است. مدیرعامل سازمان انتقال خون تأکید کرد: کارمندان سازمان از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت ۳ شیفت کار می‌کنند و برخی کارمندان پس از پایان کار در ساعت ۲ نیمه‌شب تا صبح حضور دارند زیرا پس از فرآیند خونگیری، تهیه فرآورده‌ها آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون از زمان جنگ تحمیلی در میان مردم نهادینه شده است، افزود: بسیاری از مردم در حال حاضر اهدای خون را به‌عنوان یک وظیفه پذیرفته‌اند زیرا به بلوغ فکری رسیده‌اند همچنین با اهدای یک کیسه خون به نجات جان ۳ بیمار کمک می‌شود.  مدیرعامل سازمان انتقال خون مراجعه مردم به مراکز اهدای خون در کل کشور در شب اول قدر را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی مردم به خاطر اعتقادات مذهبی بویژه اعتقاد به «نذر خون» اقدام به اهدای خون می‌کنند، به همین خاطر میزان مراجعه مردم در شب‌های قدر به مراکز اهدای خون افزایش پیدا کرده است. به گفته پورفتح‌الله، از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به حال در استان تهران، میزان اهدای خون 6/1 درصد افزایش داشته است.
 


Page Generated in 0/0058 sec