printlogo


کد خبر: 141548تاریخ: 1394/4/18 00:00
اخبار

امکان دسترسی به فرمایشات رهبر انقلاب درباره فلسطین در فضای مجازی
انتشارات انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس امکان دانلود کتاب فلسطین از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراهم کرد. به گزارش تسنیم‌، این کتاب به کوشش سعید صلح‌میرزایی به صورت فارسی و لاتین (انگلیسی) در 416 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و تولید شد. روز جهانی قدس، ابتکار و یادگار ماندگار بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) است و امسال، با حملات بی‌رحمانه و نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم و روزه‌دار غزه مصادف شده است.  کتاب فلسطین پس از مقدمه‌‌ای خواندنی به مطالب اصلی شامل مرور بیانات مقام معظم رهبری، بزرگ‌پرچم‌دار مقاومت و آزادی قدس، در هشت بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیت‌ها، جنایات، راه‌حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن می‌پردازد. قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس»، متن کامل بیانات معظم‌له در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359 درج شده است. رهبر معظم انقلاب، از این روز با تعابیری چون «روز تجمع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایام‌الله دیگر، مساله‌ فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مساله انقلاب و مساله‌ای انسانی و نه صرفاً عربی یا اسلامی محسوب کرده‌اند. آینده‌ فلسطین، وعده‌ الهی بر شکست دوباره‌ بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه‌ صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غده‌ سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مساله‌ فلسطین و... بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی معظم‌له بررسی و تحلیل شده‌اند.

برنامه‌های ویژه تلویزیون برای روز جهانی قدس
فیلم‌های سینمایی «شکارچی شنبه»، «سی و سه روز»، «سرب»، «زخم زیتون» و «هفت‌سنگ» که در ارتباط با زندگی مردمان قهرمان فلسطینی است در ایام منتهی به روز جهانی قدس از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. به گزارش تسنیم،‌ فیلم«شکارچی شنبه» به‌کارگردانی پرویز شیخ‌طادی پنجشنبه 18 تیر ساعت  15:50 روانه آنتن شبکه 3 می‌شود. فیلم سینمایی «33 روز» به‌کارگردانی جمال شورجه هم جمعه 19 تیر ساعت 15:50 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. همچنین فیلم سینمایی«سرب» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی در روز قدس و ساعت ۲۱ از شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد. شبکه نمایش هم به مناسبت روز جهانی قدس، فیلم‌های«زخم زیتون» را در روز پنجشنبه 18 تیرماه ساعت 15 و فیلم «هفت سنگ» را در روز جمعه 19 تیر ماه در ساعت 15 پخش خواهد کرد.

علی نصیریان:
«شکارچی شنبه»‌ها اعتقادی ساخته می‌شود
«شکارچی شنبه» از معدود آثار ضدصهیونیستی قابل‌توجه سینمای ایران است. به گزارش تسنیم، بازی علی نصیریان در این فیلم، با حواشی و جنجال‌های زیادی در زمان اکران عمومی مواجه شد. نصیریان درباره بازی در این فیلم گفت: موضوع «شکارچی شنبه» برای من خیلی جالب بود. فکر می‌کنم از معدود مواردی بود که مصادیقی از جمله گوشه‌هایی از مشکلات مردم فلسطین مانند زمین‌خواری و گرفتن زمین‌های فلسطینیان و نیز کشتار مردم مظلوم. نصیریان ضمن حمایت از تولید چنین آثاری در سینما و تلویزیون گفت: کسی پشت این کار نبود، بلکه کاری بود که اعتقادی ساخته شد.

ساخت مستندی درباره عاشقان مبارزه با اسرائیل
«رآکتورهای زیرزمینی» نام مستندی است که گروهی از جوانان ایرانی به صورت خودجوش اقدام به تولید آن کرده‌اند. به گزارش تسنیم، این فیلم مستندی درباره ایرانیانی است که خود را برای نبرد با رژیم صهیونیستی آماده می‌کنند. مستند «رآکتورهای‌ زیرزمینی» در خلال به تصویر کشیدن امنیت حاکم در ایران به واکنش جوانان ایرانی به تهدید غربی‌ها برای حمله به خاک ایران می‌پردازد.


Page Generated in 0/0072 sec