printlogo


کد خبر: 141549تاریخ: 1394/4/18 00:00
رویدادها

بیانیه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای حضور سینماگران در راهپیمایی روز قدس
مشت‌هایی کوبنده برای نابودی طاغوت
روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس طی اطلاعیه‌ای از اهالی سینما، بویژه سینماگران حوزه ارزشی و انقلاب، جهت حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد.  به گزارش تسنیم، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: فریاد در یوم‌الله روز قدس تنها فریاد دفاع از مردم مسلمان فلسطین نیست. روز قدس روز فریاد مظلوم علیه ظالم در عالم است. روزی است که مردم حماسه‌ساز ایران اسلامی، به تأسی از امام راحل و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب علیه تازیانه به‌دستان تاریخ، زرسالارانی که بشریت را به بردگی گرفته‌اند و همه طاغوت‌ها در همه زمان‌ها به قیام بر می‌خیزند. در این اطلاعیه تاکید شده است: جنایات صورت گرفته در کشورهای منطقه و علیه مردمان مظلوم و بی‌دفاع سوریه، عراق، یمن، لبنان و... که ردپای اندیشه‌های منفور صهیونیست در آن هویداست، راهپیمایی روز قدس امسال را از اهمیت بیشتری برخوردار کرده است و بر این اساس حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی امسال با مشت‌های کوبنده، می‌تواند عزم مسلمانان را در مقابله با جنایات ظالمان علیه مظلومان، بویژه در نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف به نمایش گذارد.

شبکه افق برای روز قدس مسابقه عکس برگزار می‌کند
همزمان با برگزاری راهپیمای روز جهانی قدس، شبکه افق اقدام به برگزاری مسابقه عکس و فیلم «زیتون نور» می‌کند. به گزارش تسنیم، در آستانه روز عظیم قدس، شبکه افق با هدف گرامیداشت این روز و به نمایش گذاشتن اقتدار و عظمت ایران اسلامی، مسابقه فیلم و عکس «زیتون نور» را برگزار خواهد کرد. عموم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور می‌توانند تصاویر و فیلم‌هایی را که از این مراسم تهیه کرده‌اند به روابط عمومی شبکه افق ارسال کنند. علاقه‌مندان به ثبت تصاویر و ویدئوهای مربوط به این مراسم برای این منظور لازم است آثار تهیه شده را از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان (شبکه‌های اجتماعی) به شماره  09218627638 یا پست الکترونیکی  qods@ofoghtv.ir ارسال کنند. به صاحبان آثار برتر، جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

همزمان با روز قدس، « 5 دوربین شکسته» به شبکه 4 سیما می‌آید
فیلم تحسین شده «5 دوربین شکسته» که روایتی دردناک از مقاومت مردمان فلسطین است به مناسبت روز جهانی قدس از شبکه 4 سیما پخش خواهد شد.  به گزارش نسیم، این مستند داستان سال‌ها مقاومت فلسطینیان ساکن روستای بلعین و روایتگر بخشی از تاریخ خاورمیانه، از زاویه دید یک شهروند شجاع فلسطینی به نام عماد برنات است. فیلم
« 5 دوربین شکسته» ساعت ۱۵:۳۰ جمعه از شبکه 4 پخش خواهد شد. گفتنی است
« 5 دوربین شکسته» یکی از جنجال‌برانگیز‌ترین مستندهای تاریخ اسکار است که در هشتاد و پنجمین دوره از جوایز اسکار کاندیدا شد اما کارگردان آن به جرم فلسطینی بودن در بدو ورود به ایالات متحده آمریکا بازداشت شد.

روایت شهادت جوانی فلسطینی از شبکه مستند
مستند «جمعه‌های کرانه باختری» با موضوع روایت شهادت جوان فلسطینی که در اعتراض به جنایت‌های زمین‌خواری صهیونیست‌ها به شهادت رسید از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، مستند «جمعه‌های کرانه باختری» زندگی فلسطینیان در روستای «نبی‌صالح» و در نقطه مقابل آن در شهرک صهیونیستی «هالامیش» را به تصویر می‌کشد. هر هفته بعد از نماز جمعه مردم این روستا نسبت به غصب و اشغال زمین‌هایشان از سوی شهرک‌نشینان اعتراض می‌کنند و هر هفته  این اعتراضات با گازهای اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی جواب داده می‌شود. در این فیلم مادری که فرزند نوجوانش را در این اعتراضات از دست داده است، روز حادثه را تشریح می‌کند. «جمعه‌های کرانه باختری» جمعه 19 تیرماه، ساعت 14 و به مدت 52 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec